Heinäkuussa Ollin loppuviikot kului taas ulkomaan festareita kiertäessä. Mä tein pääosin etätöitä ja vietin paljon aikaa Parkanossa, enkä aina tullut ajaneeksi sieltä Helsinkiin alkuviikoksi, kun tiesin Ollin kuitenkin parin yön jälkeen lähtevän taas reissuun. Kuun viimiseksi viikonlopuksi lähdin mukaan Ouluun Qstockiin, ja samalla aloitin parin viikon kesäloman. Me ajettiin Ollin kanssa Ouluun torstaina, ja majotuttiin yöksi sen vanhempien luokse. Talo oli tyhjänä niiden ollessa kesälomareissussa. Sieltä me jatkettaisi sunnuntaina tai maanantaina Muonioon viikoksi. Ollin tarvitsi olla Helsingissä vasta sitä seuraavana tiistaina, jolloin niillä oli lähtö kohti Saksaa.
Perjantain vietin Miian kanssa festarialueella pyörien. BC:n keikka oli vasta myöhään illalla. Olinhan mä nähnyt jo viime kesänä Elofesteillä, kuinka hyviä ja suosittuja ne oli, mutta nyt mulla meinasi mennä kylmät väreet, kun näin sen fanien jonottamisen, koko päivän eturivissä odottamisen ja tunnelman, kun niiden keikka illan hämärtyessä kotikaupunkinsa yleisön edessä vihdoinkin alkoi.
Me lähdettiin Ollin kanssa nopeesti keikan jälkeen nukkumaan. Huomenna silläkin olisi vapaapäivä, ja meidän oli tarkotus mennä jo aikasin päivällä Tommin luokse alottelemaan ja siirtyä sieltä myöhemmin festareille. Seuraavalla viikolla Tommi tyhjentäisikin asuntonsa, johon se oli jäänyt yksin Paulan muutettua pari kuukautta sitten pois, ja ajaisi muuttokuorman kanssa Helsinkiin.
- Haittaako sua, jos Heidi tulee kaverinsa kanssa poikkeemaan siellä? Olli kysyi seuraavana päivänä viestiteltyään jonkun kanssa samalla kun mä ajoin Mondeoo Tommille päin. -Ne on molemmat Tomminkin vanhoja tuttuja, kun me oltiin kaikki samassa lukiossa yhtä aikaa.
- Ei se mua haittaa, mä vastasin ja huomasin ihan oikeesti ajattelevani niin.
- Mä oon varma, että te tuutte hyvin juttuun, Olli sanoi. - Mä taisinkin sulle joskus puhua että Heidikin on muuttamassa Helsinkiin. Se on nyt saanut asunnon sieltä ja tulee pari viikkoa Tommin jälkeen täältä perässä.
- Te varmaan näätte sitten paljon aiempaa useemmin.
- No varmaan aina välillä. Mutta se pätee edelleen mitä kerroin meidän väleistä sen luokkakokouksen jälkeen.
- Kyllä mä muistan. Pelkkiä kavereita.
- Ja se on sulle ok...?
- On on. Eikä mulla ole paljon varaa valittaa sulle exän kanssa kaveeraamisesta, kun itekin näen välillä Joelia, mä naurahdin.
- Sä voisit kyllä jutella sen kanssa tänä iltana, jos se piristyisi hetkeksi siitä. Se on ollut hiton raskasta seuraa taas viime aikoina, ja tuntuu että tilanne vaan pahenee.
- Vaikka se on alottanut sen terapiankin...
- Voihan sellanen kai alkuun pahentaakin oloa, jos kaikki paska nousee siellä pintaan eikä niitä yhtä nopeesti tietenkään pystytä käsitellä.
- Toi on kyllä totta.
Tommin luokse ei tullut muita mun tuttuja, mä en edes tiennyt missä kukakin oli tahoillaan alottelemassa päivää. Heidi saapui vähän myöhemmin kaverinsa Inkan kanssa. Ne oli ihan mukavia, mutta mä en pieneksi pettymyksekseni huomannut Heidin kanssa samanlaista kemiaa kuin vaikka Venlaa ja Miiaa ensi kertaa tavatessani. Lisäksi koin itseni pikku hiljaa vähän ulkopuoliseksi, kun muut neljä tunsivat toisensa pitkältä ajalta, ja jutut alkoi liikkua paljon niiden vanhoissa yhteisissä ajoissa tai muuten Ouluun liittyvissä asioissa, mihin mulla ei ollut oikein mitään sanottavaa.
Siinä vaiheessa kun ne alkoi muistella abiristeilyään, päätin laittaa Joelille viestiä:
"Missä meet? Monelta oot tulossa festareille?"
YOU ARE READING
~ It Started On The Beach ~ || Blind Channel
FanfictionMun eka ja viiminen BC fanfic, jota tässä melkein vuoden kirjottelin ja nyt valmiina julkaisin 😘 Huomasin kirjottaneeni tarinaa pitkään mainitsematta päähenkilönaisen nimeä tai tarkkaa ikää, joten jatkoin samalla linjalla loppuun asti. Jokanen saa...