Kello läheni puolta yötä ja vuoden vaihtumista. Mä istuin yökerhon nurkkasohvalla juttelemassa Paulan kanssa. Ne oli vähän yllättäen innostuneet lentämään uuden vuoden viettoon Helsinkiin, vaikka yleensä Tommi viihtyi Oulussa kaikki ajat, kun työt eivät tuoneet sitä Etelä-Suomeen tai maailmalle. Paula oli pitkä, vaalea ja ujon oloinen. Muutaman siiderin rohkaisemana se kertoi mulle, että koki olonsa välillä vähän ulkopuoliseksi täällä bändin "etelän pään" porukoissa.
- Me vietetään täällä niin vähän aikaa, että en ole oikein kunnolla tutustunut kehenkään näistä, vaikka me on yli kaksi vuotta Tommin kanssa seurusteltu. Miian kanssa olen eniten ollut tekemisissä, harmi että ne ei päässeet tänään.
Niko ja Miia makasi kotona influenssassa, jonka olivat napanneet jostain joulun sukulaisvierailulta. Meidän viereisellä sohvalla istui Joonas liimaantuneena jonkun illan aikana löytämänsä punapään kylkeen. Aleksi oli tuonut Kasperin ensimmäistä kertaa näytille, ja ne juttelivat toisiinsa keskittyen vähän sivummalla. Venla ja Rea oli miestensä kanssa tanssilattialla. Yleensä niin rauhallisen ja vähän jäykän oloinen Jyri hyppi nyt ympäri lattiaa hyvinkin levottomin liikkein. Tommi ja Olli olivat kadonneet baaritiskille. Joel oli lähtenyt käymään vessassa, josta palatessa joukko naisia oli piirittänyt sen, eikä se näyttänyt pääsevän kovin nopeasti poistumaan ihailijoidensa keskeltä.
Dj vaimensi musiikkia hetkeksi, ilmoitti vuoden vaihtumiseen olevan aikaa kaksi minuuttia, ja kehotti kaikkia hakeutumaan sen läheisimmän ihmisen viereen, jonka kanssa halusi ensi vuodesta tulevan onnistuneen. Samalla hetkellä Tommi ja Olli hyökkäsi pöytään täysien kaljatuoppien ja mustikkashotteja täynnä olevan tarjottimen kanssa. Mä olin ajatellut juovani tänään vaan vähän, mutta päätöksessä oli ollut vaikea pysyä jo Venlan ja Villen juhlissa ja varsinkin tänne baariin siirryttyä, kun jatkuvasti joku kantoi pöydän täyteen viinaa. Olli antoi mulle shottilasin, otti sitten samanlaisen itselleen ja kilisti sitä mun lasia vasten niin voimakkain ottein, että juomia ja niiden päällä olevaa kermaa läikkyi meidän molempien syliin. Se vaan nauroi ja kaatoi jäljelle jääneen juomansa ennätysajassa kurkusta alas. Mä tein saman omalleni, ja kuulin kun dj alkoi laskea sekunteja kymmenestä alaspäin. Laskin tyhjän shottilasini pöydälle. Dj pääsi nollaan ja alkoi huutaa hyvän uuden vuoden toivotuksia. Pari sekuntia siitä Joel ilmestyi yhtäkkiä tungoksen seasta mun viereen ja veti mut sellaseen suudelmaan, joka tuntui vatsanpohjassa asti. Ja vähän sitä alempanakin.
***
Tammi-helmikuussa BC:llä oli alun perin pitänyt olla aikaa tulevan albumin kanssa työskentelyyn, mutta niiden suunnitelmat muuttui, kun ne saivat hyvin lyhyellä varotusajalla tarjouksen lähteä Amerikkaan jonkun bändin lämppäriksi alkuperäisen special guestin jouduttua viime hetkellä perumaan. Joel oli tottakai ilonen päästessään taas kiertämään Amerikkaa, mutta samalla jotenkin kireen ja stressaantuneen olonen monien alkuvuoden suunnitelmien ja aikataulujen mennessä uusiksi. Sen kireys näkyi munkin seurassa välillä vähän ikävän kuulosina äänensävyinä, joita se kyllä jälkeen päin aina pyyteli anteeksi. Mä koitin olla ottamatta niitä tilanteita henkilökohtasesti ja olla ilonen sen puolesta, vaikka samalla tuleva erossa olo taas vähän ahdisti. Mä olin lokakuun jälkeen tottunut kai liian hyvälle, kun meillä oli ollut niin paljon yhteistä aikaa.
Niiden kiertue alkoi tammikuun 20. päivä New Yorkista, ja jatkui sieltä muihin itärannikon kaupunkeihin. Mä en kerinnyt tylsistyä yksin, kun töitä riitti, ja viikonlopuille kertyi paljon kivaa ohjelmaa. Ensin Netta Jyväskylästä kävi parin yön vierailulla, ja seuraavalla viikolla Rea ja Jyri muuttivat isompaan asuntoon, ja mä olin Venlan kanssa apuna tavaroita kantamassa. Pitkän muuttopäivän jälkeen Rea tarjosi meille muutamat lasilliset keskustan baarissa.
Joel laittoi mulle joka päivä viesteillä kuulumisia. Välillä mietin kuvittelinko vaan, vai oliko niiden sävy vähän vähemmän kaipaava kuin syksyllä sen ollessa ulkomailla. Toisaalta silloin meidän juttu oli ollut ihan alussa. Nyt me oltiin tunnettu jo melkein puoli vuotta. Eikö sen alkuhuuman kuulunutkin tasaantua jossain kohtaa? Ja Joelin kotiin palaamisen jälkeen meillä olisi taas kivoja juttuja tiedossa. Helmikuun lopulla BC oli kutsuttu vieraaksi rock-radiokanavan 20-vuotisjuhlaan Tampereelle, jonne mä, Miia, ja Kasperi päästiin avecina mukaan, ja siitä vain pari viikkoa eteenpäin alkaisi matka Miamiin.
CZYTASZ
~ It Started On The Beach ~ || Blind Channel
FanfictionMun eka ja viiminen BC fanfic, jota tässä melkein vuoden kirjottelin ja nyt valmiina julkaisin 😘 Huomasin kirjottaneeni tarinaa pitkään mainitsematta päähenkilönaisen nimeä tai tarkkaa ikää, joten jatkoin samalla linjalla loppuun asti. Jokanen saa...