51.

51 5 0
                                    

Marraskuu jatkui tavallisena meidän yhteenmuuttopäätöksen jälkeen. Vietin suuren osan öistä Ollilla, jonne suunnittelin pikku hiljaa joulukuussa siirtäväni omasta asunnostani ne vähäiset tavarat, jotka siellä olivat mun. Ollilla oli ensimmäinen ideointitapaaminen sen aiemmin mainitseman korusuunnittelijan kanssa. Ne näkisivät myöhemmin joulukuun alussa uudelleen, jota ennen tämä Milla toimittaisi Ollille kehittelemiään ideoita merch-koruista.

En osallistunut työpaikan pikkujouluihin tänäkään vuonna, koska ne sattuivat juuri samalle marraskuun viimiselle viikonlopulle, jolle olin sopinut illanviettoa Venlan, Rean, Miian ja Heidin kanssa. Realla ja Jyrillä oli parisuhdeongelmia, jonka vuoksi ne eivät nyt järjestäneet pikkujouluja Sipoossa. Isommat yhteiset bileet muutenkin vain jäivät, koska kaikilla tuntui olevan jotain muuta. Villen viikonloput kului Frontal Loben kiertueella, ja Joel vältteli juomista, koska epäili saman tien säätävänsä hyvin kuntoutumaan lähteneen kätensä kanssa, jos joisi enemmän. Joonas oli alkanut tapailla jotain tamperelaista tyttöä, ja vietti viikonloppuja paljon Pirkanmaalla. Aleksi ja Kasperi olivat marraskuun kaksi viimeistä viikkoa Espanjassa, jossa Kasperin vanhemmilla oli loma-asunto Granadassa. Siellä ei kai ollut nyt erityisen lämmin, mutta ne suunnittelivat uutta reissua sinne toukokuun lopussa, jolloin BC:llä oli keikka Malagassa ja siitä viikon päästä Barcelonassa. Väliajaksi kenenkään ei kuulemma kannattanut lentää Suomeen, vaan viikko voitaisi viettää Granadan talolla.

Me istuttiin siiderilasien kanssa Venlan keittiössä ja mietittiin Miian ja Heidin kanssa, mahtoiko kutsu koskea myös meitä, vai oliko ajatuksena pelkkä poikien viikko Espanjassa. Me oltiin pienen alkukankeuden jälkeen huomattu tulevamme Heidin kanssa ihan hyvin juttuun. Se kertoi aluksi jännittäneensä miten mä siihen suhtautuisin, kun sillä oli niin pitkä yhteinen historia Ollin kanssa, ja jännityksen takia olleensa tavallista hiljaisempi ja varautuneempi. Me juteltiin aiheesta enemmänkin ja todettiin, että porukasta löytyi jo sen verran entisiä suhteita, että yhteiset menot olisi vaikeita, jos joku alkaisi vanhoista asioista kovasti häiriintyä.

- Joo ei mitään Rosen tapasia tapauksia enää, Venla tuhahti. -Luojan kiitos se hävisi sillon nopeesti maisemista ja jätti Joelinkin rauhaan.

- Kuka Rose? Heidi kysyi kiinnostuneena.

Venla kertoi sille lyhyesti Joelin ja Rosen jutusta ja siitä, miten mukavat vappujuhlat oli päättyneet baarin vessassa.

- Kauheinta siinä muijassa oli ehkä se sekunnissa tapahtuva täydellinen muutos. Se esitti kaikille maailman kilteintä ja ystävällisintä, ja sitten yhtäkkiä se oli siellä vessassa mun edessä ku joku demoni, Venla lopetti kerrontansa.

- Jep. Paitsi sen videon näkemisen jälkeen se ei enää esittänyt kenellekään. Se oli hiton pelottava Joelin kämpästä lähtiessään, mä sanoin.

- Me kaksi ei taidettu jäädä sen suosikkilistalle, Venla vastasi. -Onneks se oli niin liikkuvainen tapaus, että se on varmaan jo jossain Brasiliassa.

Meidän illasta tuli hauska. Me juteltiin paljon suhteistamme ja siitä, miten kenelläkin miehensä kanssa menee. Venla ja Ville oli puhuneet häistä puolentoista vuoden päästä kesällä. Se tuli yllätyksenä meille muille paitsi Realle, jota oli jo tietysti pyydetty kaasoksi. Rea uskoi, että ne Jyrin kanssa pääsisivät yli kriisistään. Heidi oli maailman rakastunein Tommiin, niillä oli selvä suhteen alkuhuuma menossa. Miialla ja Nikolla oli yhtä tasaisen seesteistä kuin aina, mutta niille oli käynyt viikolla nolo tilanne, kun yläkerran naapuri oli työntänyt niiden postiluukusta lapun, jossa oli aikaisin töihin heräävänä pyytänyt, että Miia ja Niko vähän aikaistaisi niiden välillä kovaäänisiksi yltyneitä myöhäisillan seksihetkiään. Me naurettiin Miian kertomukselle niin, että multa lensi siiderit nenän kautta Venlan pöytäliinalle. 

Pääsin neljältä aamuyöstä Ollille ja kömmin suihkun jälkeen sen viereen nukkumaan. Yleensä nukahdin aika nopeasti baarista tultuani, mutta nyt jäin pitkäksi aikaa pyörimään ajatuksiini. Viimeisten kuukausien tapahtumat ja illan aikana tyttöjen kanssa jutellut asiat nousi mun mieleen yhä uudelleen. Siitä oli nyt neljä viikkoa, kun Olli oli ehdottanut yhteenmuuttoa. Mietin, pitäisikö mun ottaa yksi asia puheeksi sen kanssa.

~ It Started On The Beach ~ || Blind ChannelWhere stories live. Discover now