60.

64 5 0
                                    

Seksiin päätyminen ei mitenkään poistanut sitä jännitettä meidän väliltä, vaan se tuntui seuraavana aamuna taas vähintään yhtä vahvana ilmassa. Me ei edelleenkään puhuttu edellisestä illasta. Huomasin, että mun olisi tehnyt mieli ottaa homma uusiksi vielä ainakin kymmenen kertaa, ennen kuin Joel huomenna lähtisi reissuun, mutta en tietenkään tehnyt minkäänlaista alotetta siihen suuntaan. Eikä tehnyt Joelkaan.

Torstaiaamuna se sitten lähti lentokentälle, ja halasi mua pitkään eteisessä. Mä en olisi halunnut päästää siitä irti. En näkisi sitä kahteen kuukauteen. Olin kuukaudessa kerinnyt niin tottua sen läsnäoloon, että huomasin ikävöiväni sitä jo etukäteen. Koitin mielessäni saada selvyyttä, oliko tää vain sellaista ikävää, jota kokisin kenen tahansa kämppiksen lähtiessä pitkälle matkalle, vai jotain enemmän. Oli vähän pelottavaa huomata, että jälkimmäinen vaihtoehto tuntui todennäköisemmältä. Me oli puhuttu mun alustavista suunnitelmista muuttaa kesällä Venlan naapuriin, ja Joel oli sanonut, että voisin siihen asti olla sen luona niin paljon kuin ikinä halusin ja oli tarvetta. Sen lähdettyä avasin tietokoneen ja yritin keskittyä työntekoon.

***

Helmikuun aikana mulla oli ensimmäinen kontrollikäynti lääkärissä melanooman jälkeen. En ollut puhunut siitä etukäteen kenellekään, koska halusin ajatella koko asiaa mahdollisimman vähän. Käynnillä tutkittiin leikkausarven ja sen lähialueen lisäksi koko muukin kroppa ja imusolmukkeet. Kaikki näytti lääkärin mielestä hyvältä, ja seuraavan kerran mun tarvitsisi käydä siellä taas vasta vuoden päästä. Jos viidessä vuodessa ei ilmenisi uusiutumiseen viittaavaa, saisin lopettaa kontrollikäynnit.

Tein päätöksen, että jäisin toistaiseksi Helsinkiin, ja laitoin Venlalle viestin, että se ilmottaisi naapurilleen mun halukkuudesta vuokrata sen asunto kun se kesällä vapautuisi.

Joel laittoi aina välillä Amerikasta viestiä. Se kertoi niiden suunnittelevan toukokuulle Espanjan lomaa, jota Aleksi ja Kasperi oli jo kauan sitten ehdottaneet. Keikka jossakin sisätapahtumassa Malagassa oli 16.5., ja seuraava viikon päästä Barcelonassa pidettävillä metallifestareilla. Olli ja Tommi eivät olleet varmoja Espanjaan jäämisestään, ja epäilin sen liittyvän Millaan ja Heidiin, mutta kaikki muut ja pari crewin jäsentäkin lomailisivat Kasperin vanhempien talolla Granadassa väliajan. Miia oli kuulemma myös lähdössä sinne, näillä näkymin ainoana naisena, koska Joonaskin oli taas sinkku erottuaan juuri ennen kiertueelle lähtöä tamperelaisesta naisestaan. Joel kyseli kiinnostaisiko mua lähteä sinne. Talossa oli sen mukaan miljoona huonetta, eli mukaan mahtuisi. Siellä olisi myös iso uima-allas.

En heti luvannut mitään, mutta seuraavalla viikolla Miiaa tavatessani aloin innostua matkasta. Lähellä olisi kuulemma hienoja vaellusreittejä. Toukokuun sää Andalusiassa kuulosti myös mukavan lämpimältä, muttei vielä liian kuumalta. Mulla olisi kertynyt jo täydet vuosilomatkin toukokuussa alkavalle lomakaudelle, eli voisin hyvin ottaa sinne vapaapäiviä, ja silti niitä jäisi monta viikkoa myöhemmälle kesälle. Käytännössä sen lenkin aikana lupauduin lähtemään mukaan. Me suunniteltiin lentävämme Malagaan kaksi päivää poikien perässä aamulennolla, jolloin me voitaisiin hypätä kentältä niiden kyytiin keikan jälkeisenä aamuna ja lähteä samaa matkaa 130 kilometrin päähän Granadaan.

Ollikin kyseli toisinaan viestillä kuulumisia. Kerroin kaiken olevan hyvin, ja kysyin eikö sitä kiinnostanut viikko Granadassa. Millalla oli kuulemma juuri sillä viikolla tärkeät kivi- ja korumessut, minkä vuoksi se ei olisi päässyt mukaan, joten Olli oli päättänyt lentää keikkojen välillä Suomeen. Se kertoi Millan myös stressaavan muhun törmäämistä, koska se kai koki vieneensä Ollin multa, vaikka käytännössä näin ei ollut. Mä toivoin Ollin sanovan sille terveisiä, että mulla ei ollut mitään niiden suhdetta vastaan. Me sovittiin, että koitettaisi tavata huhti-toukokuussa kolmistaan, että mä ja Milla voitaisi tutustua, koska ennemmin tai myöhemmin me kuitenkin päädyttäisiin näkemään jossain juhlissa tai muualla. Olli kirjotti lopuksi, että olin sille edelleen tärkeä, ja se toivoi että me tehtäisi kahdestaankin jotain kivaa sen kotiutuessa huhtikuussa.

~ It Started On The Beach ~ || Blind ChannelWhere stories live. Discover now