Kapitel 47

1.8K 49 13
                                    

Mor vækker mig klokken 07:00. Anthon må have givet mig mit nattøj på igår, og lagt mig i min seng efter jeg faldt i søvn. Mor skal tidligt afsted på arbejde idag, og Thor kører også ret tidligt. "DN skal vi følges i skole?" Spørger Karl og Krista. "Nej gå i bare. Skal lige noget" siger jeg. "Okay" siger de, og smutter ud af døren. Jeg tager tøj på, lægger lidt make-up og smutter da klokken er ca. 09. Da jeg står i netto finder jeg hurtigt graviditetstesten og skynder mig at købe den. Jeg køber også en lille pose, da folk ikke behøver at se, at jeg har købt en graviditetstest. Jeg skynder mig hjem, drikker noget vand og bruger testen. Jeg skal lade den ligge et stykke tid, så jeg vælger at skrive til Anthon. "Hej skat, har lige brugt graviditetstesten, skal lige lade den ligge lidt og så står der om den er positiv eller negativ. Regner stærkt med at den er negativ. Love u❤️" skriver jeg, og går ud på toilettet hvor den ligger. Jeg kigger på den. Fuck. Den er positiv. "Det kan ikke være rigtigt" siger jeg lavt for mig selv. Jeg står og tænker lidt. Så beslutter jeg mig for at tage til lægen for at få det undersøgt. Jeg skynder mig derhen. Jeg får hurtigt tid og kommer ind til lægen. "Når DN hvad er der så med dig?" Spørger lægen. "Øh ja, det er fordi at min kæreste og jeg havde sex igår, og så opdagede vi kondomet var revnet. Så købte jeg en graviditetstest og den var positiv, men ville bare lige tjekkes for at være sikker" siger jeg. "Ja det kan jeg da godt forstå. Lig du dig op på bordet her, og så undersøger jeg dig lige" siger lægen. Det er heldigvis en kvindelig læge. Det ville være for grænseoverskridende hvis det var en mand. Da hun har tjekket mig, sætter jeg mig op. "Jo DN nu skal du høre. Ja du er altså blevet gravid. Du kan vælge at få en abort nu, eller du kan tænke over om du vil komme tilbage imorgen for at få den" siger hun. Det hele kommer som et stort chok for mig. "Øh jeg tror godt jeg vil tænke over det til imorgen" siger jeg. "Okay. Kan du give mig besked om du kan komme klokken 12 imorgen tidlig?" Spørger lægen. "Jo selvfølgelig" siger jeg, og rejser mig. Vi siger farvel, og så forlader jeg lægen. Jeg går med tunge skridt mod mit hus, men så vender jeg om. Jeg går hen mod stationen. Da jeg er på stationen tjekker jeg ind. Mit tog kommer hurtigt, men det føles som evigheder før jeg er fremme. Da jeg er hvor jeg skal være går jeg mod mit mål. Jeg går ind ad døren på Anthons gymnasie og ned mod gymnastiksalen. Han har idræt nu. Jeg åbner døren, og kan se de spiller volleyball. Jeg sætter mig på en bænk. Da Anthon får øje på mig, skynder han sig hen til mig. "Hej skat. Hvad så?" Spørger han, og kysser mig på kinden. "Kan vi lige tale derude?" Siger jeg, og peger mod udgangen. "Self" siger Anthon, og vi går sammen derud. "Altså der stod på testen at jeg var gravid. Men for at være helt sikker tog jeg til lægen.  Hun bekræftede så at jeg var gravid" jeg begynder at hulke. "Hun sagde at jeg kunne vælge at få en abort nu, eller tænke over det og vente til imorgen med at komme med svar. Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid været imod at få abort, men.. Men" forsætter jeg, og bryder ud i gråd. Anthon hiver mig ind i sin favn og giver mig et kæmpe kram. Da jeg slapper lidt af slipper Anthon mig, og sætter sig på hug. "Tænk at mit... Barn hvis man kan sige det, er lige derinde" siger Anthon. "Tænk jeg er så tæt på" fortsætter han, og ligger en hånd på min mave. "Du kan ikke mærke noget endnu. Fosteret er meget småt" siger jeg, og et lille grin slipper ud af mig. Anthon kigger smilende op på mig, med tårer i øjnene. "Du skal ikke have en abort hvis du ikke vil" siger han, og rejser sig igen. "Jeg vil godt have det barn" siger jeg lavt. "Også mig" hvisker Anthon. Jeg kigger på ham. Han smiler, og kysser mig. Jeg kysser igen, og går helt ind til ham. "Tænk vi skal være forældre" siger jeg lavt.

Min berømte storebror - CityboisWhere stories live. Discover now