Kapitel 97

1.2K 64 13
                                    

I dag har jeg sat mit vækkeur til et kvarter før mor står op. Jeg finder tøj, ligger make-up osv. Og tager derefter bare et æble til morgenmad. Thor sidder nede i køkkenet da jeg kommer. "Var du sammen med Cecilia i går?" Spørger han. "Jaer?" Siger jeg og tager en bid af mit æble. "Jeg troede du ikke kunne lide hende?" Spørger Thor. "Jaer men vi snakkede ud og sådan noget" siger jeg. "Nåår" siger jeg. "Skal vi følges i skole?" Spørger Thor. Idet han siger det, får jeg en besked fra Cecilia. "Vil du følges fra Hellerup station?" Står der. "Jeg skal mødes med Cecilia på Hellerup station, desværre" siger jeg. "Når okay. Vi ses" siger Thor, da jeg går ud i gangen. "Hej Hej" siger jeg, tager min taske og går ud af døren. Jeg tager toget til Hellerup og møder Cecilia der. Vi går hen til skolen og når lige at komme ind før timen starter. "I skal arbejde to og to om en projektopgave i dag" siger Henriette. "I må selv vælge makker, i skal bare allesammen være sammen to og to" fortsætter hun. Jeg bliver prikket på skulderen, så jeg vender mig rundt, det var Cecilia der prikkede mig. "Skal vi arbejde sammmen?" Spørger hun. "Ja det kan vi godt" siger jeg. Vi tager vores bøger og går ud på gangen og arbejder. Da vi er kommet okay langt skal Cecilia på toilettet. "Vil du ikke gå med?" Griner hun. "Jo. Jeg venter foran døren" siger jeg. Vi går ud til toiletterne. Da Cecilia kommer tilbage svajer hun sådan lidt. "Er der noget galt?" Spørger jeg. "Jeg er bare lidt svimmel" siger hun, og går hen til håndvasken for at vaske hænder. "Av" siger hun, og tager sig til halsen. "Hvad?" Spørger jeg, og går hen til hende. "Min hals" siger hun. Jeg trækker hendes halstørklæde af og ser at sugemærket er blevet helt lilla. Før jeg når at sige noget, råber Cecilia panisk at hun ikke kan få vejret. Hun falder til gulvet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men jeg løber ind i klassen til Henriette. "Cecilia er faldet om på toilettet!" Udbryder jeg. Henriette skynder sig forbi mig og løber ud på toilettet, jeg løber efter hende. Henriette kigger på hende og pludselig er der virkelig mange elever herude også. "Hun var fået en blodprop. Ring til en ambulance nu!" Siger Henriette. Jeg tager panisk min mobil frem og taster 112 ind. "Hallo. Min veninde har lige fået en blodprop. Vi er på Ørregård gymnasie i Hellerup" siger jeg panisk. "Vi er på vej" siger en mand i telefonen.

Jeg begynder så småt at få tårer i øjnene da Cecilia bliver båret ind i ambulancen. Jeg får ikke lov til at komme med i ambulancen. Jeg må først tage hen på hospitalet når jeg får fri. Resten af dagen lytter jeg ikke så meget efter i timerne. Jeg ved jo godt hvad årsagen til blodproppen var. Det var sugemærket. Jeg må ikke tale, skrive eller noget som helst med Anthon, så når jeg får fri må jeg sige det hele til Thor, som så må sige det videre til Anthon. Dagen går utroligt langsomt, men da vi får fri tager jeg direkte til Gentofte hospital. Jeg bliver vist hen til et værelse jeg skal vente ude foran. "Din veninde ligger i koma" siger en læge der lige har været inde ved Cecilia. Jeg nikker og mærker tårerne presse på. Det er underligt at en person jeg har hadet så meget, pludselig kan betyde SÅ meget for mig.

Timerne går og endelig kommer Thor. "Hvad er der sket?" spørger han. "sugemærket Anthon gav hende... Hun har fået en blodprop af den..." får jeg fremstammet. Thor kigger bare chokeret på  mig "hvad sker der så nu?" spørger han. "Hun ligger i koma" siger jeg. "burde Anthon ikke vide det?" spørger Thor. "jamen jeg må jo ikke skrive til ham eller noget" siger jeg. "når ja. Skal jeg gøre det?" spørger Thor. "ja, men sig han kan komme i morgen. Jeg vil godt være her i dag" siger jeg. "jo. Jeg ringer lige til ham" siger Thor, og går lidt væk. "Vi var heldige. Hun er allerede vågnet" siger en læge, idet Thor er gået. "Vi har opereret hende, og fået pobemet væk. Nu skal hun bare være her noget tid" siger lægen. Jeg får lov til at komme ind til hende. Hun ligger i sengen, og ser mega træt ud selvfølgelig. "lægerne siger de har fjernet den, og at jeg nok skal klare det" siger hun glad. Jeg nikker, og får stille tårer i øjnene. "Du skal ikke græde DN" siger hun, og trækker mig forsigtigt ned til sig. "Hvorfor skete det ikke for mig istedet? Det burde ikke gå ud over dig" græder jeg. "Det kaldes karma. Altså hvis jeg bare havde holdt mig fra Anthon, var intet jo sket. Jeg var selv udenom det" siger hun. Jeg svarer ikke, jeg græder bare lavt videre. Pludselig går døren op og Thor og Veneda kommer ind af døren. Jeg rejser mig op og lader Veneda komme til, det er trods alt hendes lillesøster. Thor kommer hen til mig. "Anthon var ligeså chokeret som os, han insisterede på at komme nu, men jeg sagde han ikke skulle" siger Thor. Jeg nikker kort.

Timerne går og det bliver aften. Thor og jeg beslutter os for at tage hjem, da Cecilia alligevel sover og Veneda er hos hende. På vej hjem taler ingen af os så meget. Jeg kan stadig ikke komme mig over at en af mine veninder har været så tæt på døden. Jeg sætter mig på min seng, kører mine hænder igennem håret og tænker over dagen. Jeg kigger på min mobil, og ser at alle citygirlsene har fundet ud af at vi har været på hospitalet i dag. Jeg orker ikke at skrive det hele, så jeg laver bare en video. "Okay. I har alle nok undret jer over hvorfor Thor og jeg har "været på hospitalet" i dag, men det er altså ikke i os der er sket noget med. Det er vores veninde der fik et sugemærke af... Sin kæreste, og det fik hun en blodprop af! Hun skal nok klare den, da lægerne har fået opereret det væk, men det tager hende lang tid for hende at komme sig! Så piger og drenge derude som også overvejer at få eller give et sugemærke, ikke gør det! Det kan være sygt farligt. Jeg vil ikke være en lyseslukker eller noget, men det er altså bare farligt! Måske er det frækt osv. osv. Men det er mere farligt end det er frækt! Og hvis der sker DIG noget, så tænk på dine venner, din familie og din kæreste! Du kan undgå at gøre dem kede af det hvis i bare holder jer fra de skide sugemærker. Men ja. Good vibes ik, hav en god aften" jeg slår videoen op. I videoen sagde jeg at Cecilia fik det af sin kæreste. Jeg kunne sagtens have sagt ven eller en fra en fest, ordet kæreste faldt mig bare ind først, og jeg ville ikke sige Anthon, for så ville der komme mere drama. Hurtigt får jeg likes og kommentarer. Der kommer sindsygt mange kommentarer, jeg når ikke at læse dem alle, men de fleste er også enige med mig. Thor kommer ind. "Godt sagt" siger han, og hentyder til videoen. "Det var bare så de ikke var bekymrede for der var sket dig eller Anthon noget" siger jeg. "Tak" siger Thor. "Det var så lidt" siger jeg, og smiler. Thor går ud igen. Klokken er alligevel ret meget, så jeg beslutter mig for bare at gå i seng.
________________________Husk at like og kommenter😊❤️
FØLG MIG, SIGNE NORDAHL HANSEN OG LIV BERTELSEN'S FANPROFIL AF LAUGE OG TEO PÅ INSTAGRAM! DEN HEDDER @teooglauge_lovers

Min berømte storebror - CityboisWhere stories live. Discover now