Kapitel 96

1.4K 59 15
                                    

I morges vækkede mor mig. Jeg gik kun op, så jeg kunne komme væk fra hende hurtigst muligt. Jeg skyndte mig ud på toilettet og børstede tænder, redte hår, lagde make-up osv. Jeg skyndte mig at spise morgenmad, og var allerede ude af døren kl. 07:00. Jeg besluttede derfor at tage ned til Gentofte station istedet for Bernstorffsvej station, bare fordi jeg havde tid til det. På vejen derhen så jeg Anthon gå med sin mor. Vi fik kort øjenkontakt, men så gik de ind i netto. Hvad lavede Anthon overhovedet i netto nu? Og så med sin mor? Like Wtf det plejer han aldrig at gøre. Jeg holdte tårerne tilbage, og gik stille og roligt forbi netto, videre mod Gentofte station. Der var næsten ingen mennesker på stationen. Kun en ældre dame og en ældre mand, som jeg var ret sikre på var et ægtepar. De havde det så godt sammen, så det ud til. De sad sammen på bænken med deres rollator og ventede på at toget kom. Hvad de skulle ved jeg dog ikke, jeg talte jo ikke med dem, jeg kunne bare ikke lade være med at kigge på dem. Måske skulle de hjem hos deres børnebørn? Eller oldebørn? Ej så gamle tror jeg nu ikke de var. De lignede nogen på omkring 80-85 år. Nu sidder jeg foran ørregård. Klokken er kun 07:20, så klassen er ikke åben endnu. Dørene ind til klasserne åbner først kl. 07:30. Da jeg sidder på trappen og venter på der bliver åbnet kommer Cecilia gående. Dog helt alene? Hun sætter sig så langt væk fra mig som hun kan komme, men stadig på samme trappe. Der er sådan virkelig akavet stilhed. Jeg har som altid stor træng til at slå hende hårdt i hovedet, men jeg gør det ikke. For det første er det ikke noget piger gør, men for det andet ville det sikkert alligevel ende med at det var mig der kom til skade. "DN jeg tror vi er kommet skævt ind på hinanden" siger Cecilia pludseligt. Jeg løfter hovedet og kigger på hende med hævede bryn. "Nej tror du?" Siger jeg flabet. "Nej helt seriøst. Det var virkelig ikke meningen at jeg ville være sådan en kæmpe idiot" siger hun, og vender sig mod mig. Jeg svarer hende ikke, jeg kigger bare underligt på hende. "Altså. Jeg indrømmer at jeg bare var mega jaloux på dig. Jeg var jaloux over at du var kærester med Anthon. Jeg er ikke fan eller noget, jeg har bare ALTID haft et kæmpe chrush på ham. Også før X-Factor. Så da du startede hadede jeg dig for at være kærester med ham" siger hun. "Hvad fanden er det så der gør at du skifter mening nu?" spørger jeg. "Altså efter jeg havde fået ham til at gå i seng med mig, fik jeg røv dårlig samvittighed. Og hvad der fik mig til at tænke over det var, at det her sugemærke han gav mig stadig ikke er gået væk. Det er bare blevet større og rødere" siger Cecilia, og tager et halstørklæde af så jeg kan se det. Hun har ret. Det er blevet meget større og meget rødere. Jeg løfter mine bryn af ren forbavselse. "Er dit gået væk?" Spørger hun, og sætter sit halstørklæde på plads igen. Jeg viser hende min hals. "Mit gik væk for lang tid siden" siger jeg. "Når... Jeg ved ikke hvad der sker for mit" siger hun. Pludselig begynder der at komme mennesker, og jeg kan se Cecilias veninder lidt længere nede af gaden. Jeg rejser mig op, og går mod døren. "DN endnu en gang. Undskyld" siger hun. Jeg kigger på hende, og sender hende et skævt smil. Jeg ved jo ikke hvad jeg skal sige altså? Det kom jo helt bag på mig for fanden. Jeg åbner døren og går ind. Jeg går målrettet hen til klassen og sætter mig på min plads. Jeg kigger ned i min mobil indtil timen starter. Der ligger jeg den fra mig, og lytter efter så godt som jeg nu kan. Jeg kommer flere gage til at tænke på Anthon, men det er også typisk mig at tænke på alt muligt andet når jeg egentlig bare skal høre efter. "DN? Kan du sige mig hvad ligningen på tavlen giver?" Spørger Henriette, vores matematik lærer. Jeg kigger op på tavlen. Det ser ud til at vi har lært noget nyt, og det har jeg jo selvfølgelig ikke hørt. Jeg ved alle kigger på mig, så det får mig til at ryste i stemmen. "Jeg ved det ikke" siger jeg nervøst. "Nej. DN du er nødt til at følge efter i timen. Nu forklarer jeg det lige igen, så får i nogle kopisider som i skal lave" sukker Henriette, og forklarer det hele om igen. Da hun uddeler kopisider, går jeg straks igang, men så bliver jeg prikket på skulderen. Jeg kigger op, det er Henriette."kan vi lige snakke udenfor?" Spørger hun. Jeg nikker og følger efter hende. Hun lukker stille døren. "Du har været ret så fraværende på det seneste, er alt som det skal være?" Spørger hun. "Øhm ja. Jeg har bare haft en masse at tænke over" siger jeg. "Husk at du altid kan sige til dine forældre, dine lærer eller nogle veninder hvis der er noget galt ikke?" Siger Henriette. Jeg nikker. "Godt. Så smut ind med dig igen" siger hun. Jeg går forbi hende tilbage i klassen. Opgaverne er ret nemme så jeg er hurtigt færdig.

Da vi har fri, stopper jeg lige Cecilia. "Jeg kan godt tilgive dig. Men du må love mig, ikke at gøre noget med Anthon igen? Ik?" Siger jeg. "Selvfølgelig! Jeg er slet ikke jaloux mere! Altså i er nok det sødeste par jeg nogensinde har set!" Siger Cecilia. Jeg smiler. "Tak" siger jeg. Cecilia og jeg følges til Hellerup station. Hun skal ikke selv med toget, da hun jo bor i Hellerup. Vi giver hinanden et kram inden vi går hver til sit. Det er første gang jeg har krammet Cecilia. Hun er slet ikke så slem som jeg havde troet. Vi var nok bare kommet dårligt fra start.

Under aftensmade spiser jeg igen oppe på mit værelse. Bare uden Thor denne gang. Han er hjemme os Veneda og er først hjemme omkring kl. 22 i aften. Da jeg har spist ser jeg at Cecilia har sendt mig en venneanmodning. Jeg accepterer den, og får straks en besked fra hende. "DN HJÆLP" skriver hun. "HVAD SKER DER?!" Spørger jeg. "JEG KAN HØRE THOR OG VENEDA HAVE SEX AHAHAHAH" skriver hun. "HAHAHAHA" svarer jeg. "Hallo jeg er her alene med dem. Altså jeg er på mit værelse, de er inde på Venedas" siger hun. "HAHAHA. Du kan komme herhjem hvis du har lyst?" Spørger jeg. "Altså hvis jeg må?" Skriver hun. "Det må du godt" svarer jeg. "Kommer nu" skriver hun. Det tager kun et kvarter så banker Cecilia på døren. Jeg går ned og åbner, og vi går ind på mit værelse. Det er kun akavet de første 5 minutter ca., men så har vi det skide sjovt. Hun får mig på en måde til at glemme Anthon, hvilket bare er mega dejligt.

Da klokken bliver tid til at Cecilia skal hjem, følger jeg hende ned til hoveddøren. "Vi ses i morgen" siger jeg. "Ja. Vi ses" siger Cecilia. Jeg giver hende et kram, og lukker døren. Jeg er faktisk blevet ret træt, så jeg beslutter mig bare for at ligge mig til at sove. Det har været en lang dag, så jeg falder hurtigt i søvn.
________________________Husk at like og kommenter❤️

Min berømte storebror - Cityboisحيث تعيش القصص. اكتشف الآن