CINTA TERLARANG 11

28.5K 124 36
                                    

"Fariz... kenapa awak tercegat kat situ pula?... marilah ke sini...", panggil puan sri mia. Dia pun terus melangkah menuju ke arah kelompok manusia itu. Mereka mula bergambar bersama sama. Ketika mereka sedang bergambar bersama, alisha sering saja memandang ke arahnya. Fariz perasan yang gadis tersebut asyik memandang ke arahnya tapi dia buat buat tak tahu saja. Dia teringat pada perkataan jayden sebentar tadi. Alisha ialah seorang gadis lesbian. Jadi dia mengambil keputusan untuk tidak menghiraukan gadis itu. Setelah selesai sesi fotografi tersebut, fariz pun segera bersiap hendak pulang ke rumahnya. Ketika dia sedang sibuk mengikat tali kasut reeboknya tiba tiba, "hai...", sapa suatu suara. Fariz mengangkat wajahnya. Kelihatan alisha sedang berdiri di depan matanya. "Hai...", balas fariz sepatah. Dia kembali tunduk mengikat tali kasutnya. "Urm... awak ada free time tak malam ni?", soal alisha sambil tersenyum manis. "Er... saya...", belum pun dia bersuara jayden datang menghampiri mereka berdua.

"Sorry, malam ni dia akan pergi ke extra fun club dengan saya... right , fariz?", jayden bersuara sambil melirikan matanya ke arah pemuda tersebut. "Oh yeah... yeah... thats right...", balas fariz spontan. Perlahan lahan dia bangun. "Oh... okay... never mind... i've gotta go now... talk to you next time...", balas alisha sedikit kecewa. Dia melangkah pergi dari situ. "Jadi awak akan datang ke extra fun club malam ni tak?", soal jayden ingin tahu. Fariz terdiam seketika. Dia tidak tahu apakah dia perlu pergi ke club itu atau pun tidak. Sebenarnya dia tidak tahu apa sebenarnya motif jayden yang tiba tiba baik sangat padanya sehinggakan dia di beri sekeping kad VIP untuk masuk ke dalam club tersebut. Tentu ada sesuatu di sebalik semuanya ini. Fariz ingin juga tahu apa sebenarnya tujuan jayden berbuat begitu padanya tapi dia tidak berani bertanyakan soalan itu pada pemuda tersebut. Dia biarkan saja persoalan itu bermain di mindanya. "Kenapa awak diam?", soal jayden di sebelahnya. "Actually, my mind is full right now... i dont know what to say...", balas fariz dengan jujur. "Ahh... no need to think about it... you just come with me tonight... we're gonna have some fun together...", kata jayden sambil meletakkan lengannya di atas bahu pemuda itu. "Okay...", balas fariz sepatah.

"Macam itu barulah bagus... okay, see you tonight cutiepie...", kata jayden sambil mengenyitkan matanya. Fariz terkejut sebaik saja dia di panggil dengan panggilan cutiepie. Dia tidak tahu kenapa jayden memanggilnya cutiepie?... thats really weird. Belum pun sempat dia bersuara jayden sudah pun pergi dari situ. Fariz terpinga pinga seperti orang bodoh. Tiba tiba, "fariz...", kedengaran suatu suara memanggilnya. Dia pun segera menoleh ke arah datangnya suara itu. Kelihatan puan sri mia melangkah menuju ke arahnya. "Oh... puan sri...", kata kata fariz segera di potong pantas oleh wanita itu. "Dont call me like that when nobody around us... just call me mia... jika ada orang lain dengan kita barulah awak call saya puan sri... got it?", soal puan sri mia sambil tersenyum. "Got it... mia...", balas fariz tersenyum. "Jadi macamana rasanya jadi model?...", soal puan sri mia. "Rasanya kekok sekali. Apa lagi berhadapan dengan kamera...", fariz bersuara dengan jujur. "Oh... itu perkara biasa... awak kena biasakan diri awak di hadapan kamera... lama kelamaan awak akan merasa selesa dengan karier baru awak ni...", kata puan sri mia sambil tersenyum.

"Yeah... thanks for giving me this oppurtunity... awak begitu baik terhadap saya... saya terhutang budi pada awak... saya tak tahu macamana nak balas budi baik awak...", kata fariz perlahan lahan. "Oh... dont mention about that... anyway, saya nak bagitahu awak yang awak boleh pindah masuk ke dalam apartment baru awak sebab pembantu saya sudah pun membersihkannya untuk awak...", kata puan sri mia dengan pantas. "oh yakah?... thats great... petang ini juga saya akan pindah masuk ke dalam apartment itu... thanks so much mia... you are the best...", kata fariz dengan hati yang gembira. "yeah... saya akan suruh driver saya bawa semua barang awak dalam kereta ford ranger milik saya. kemudian dia akan hantarkan awak ke apartment tersebut...", kata puan sri mia perlahan lahan. "okay...", balas fariz dengan riang sekali. oleh kerana terlalu gembira dia terus memeluk wanita tersebut tanpa rasa segan silu. "Oh... thanks mia... thank you so much...", ucap fariz dalam rasa terharu. puan sri mia jadi tak menentu sebaik saja dia di peluk oleh pemuda itu. nasib baik tidak ada orang dalam studio tersebut kalau tidak tak tahu lagilah apa tanggapan orang lain terhadap mereka. "ya... sama sama...", balas puan sri mia perlahan lahan. setelah berbual seketika mereka pun berpisah haluan.

CINTA TERLARANG (18)Where stories live. Discover now