CINTA TERLARANG 54

9.4K 62 7
                                    

"Tiit- tiit... tiit- tiit... tiit- tiit...", kedengaran bunyi loceng pintu utama di tekan orang dari luar. Perlahan lahan fariz melangkah keluar dari dalam bilik mandi tersebut. Dia berjalan menuju ke pintu apartmentnya. Pintu itu di bukanya. Kelihatan puan sri mia sedang berdiri di depan matanya. Sebaik saja fariz membuka pintu rumahnya wanita tersebut segera melangkah masuk ke dalam apartment itu. Dia melangkah lalu duduk di atas kerusi sofa yang ada di situ. Fariz menutup pintu apartmentnya. Dia berjalan lalu duduk di sebelah wanita tersebut.

"Riz... betul ke shasha mengucup bibir awak semasa korang berada di dalam bilik rehat tu tadi?..."
"Dari mana awak tahu perkara tu?"
"Si jamil bagitahu semua models yang lain. Saya terdengar perbualan mereka tadi..."
"Ya... tapi dia yang tarik saya lalu mengucup bibir saya. Saya terkejut dan saya tak sempat mengelak... saya minta maaf jika perkara ini menyakiti hati awak... saya..."
"Tak apa riz... saya tahu awak bukannya sengaja berkucupan dengannya. Shasha yang gatal sangat nak goda awak... saya tahu apa tujuannya berbuat begitu..."
"Maksud awak?"
"Maksud saya dia bertujuan hendak menggoda awak supaya awak jatuh cinta padanya..."
"Saya bukannya jenis orang yang mudah jatuh cinta... dia nak goda saya beribu kali pun saya takkan jatuh cinta padanya. saya hanya mencintai awak seorang saja..."
"Betul ke cakap awak ni?"
"Betul mia... saya sayangkan awak..."
"Tapi saya dah tua, riz... kadangkala saya rasa saya tak layak berdampingan dengan awak sebab awak jauh lebih muda daripada saya..."
"Janganlah cakap macam tu... awak tak tua lagi lorh... bagi saya, awak ni masih awet muda dan cantik di mata saya... tak ada wanita lain yang lebih cantik daripada awak..."
"Oh... Jangan puji saya macam tu sekali, riz... saya merasa malu pula..."
"Apa yang di malukan sangat?... saya cakap yang betullah ni..."
"Riz, sebenarnya saya merasa susah hati memikirkan hubungan kita ni..."
"Kenapa pula?"
"Saya tak tahu sampai bila kita harus begini..."

Fariz terdiam seketika. Dia memandang wajah puan sri mia.
"Saya tak kisah pun jika saya menjadi kekasih gelap awak buat selama lamanya, mia... sebab saya ikhlas mencintai awak..."
"Tapi riz, saya takutlah suami saya tahu hubungan kita ni... jikalau dia tahu sudah tentu haru biru jadinya..."
"Pandai berhelah, pandai berahsia..."
"Maksud awak?..."
"Jikalau awak bijak bermain kata tentu awak bijak dalam menyimpan rahsia..."
"So?..."
"So... awak kena pandai menipu... kalau boleh rahsia kita jangan di ketahui oleh orang lain..."
"Okay, i got it... apa apa pun saya harap rahsia cinta kita tidak akan terbongkar sampai bila bila..."
"I hope so..."
Mereka berbalas renungan dan senyuman.

Perlahan lahan Fariz mendekatkan wajahnya ke wajah puan sri mia. Dia teringin hendak mengucup bibir wanita yang di cintainya itu. puan sri mia membiarkan pemuda tersebut mengucup bibirnya. buat pertama kali dalam hidupnya dia membiarkan lelaki lain menyentuh tubuhnya. dia tahu apa yang mereka lakukan itu adalah salah namun dia membiarkan saja ianya berlaku ke atas dirinya kerana dia sendiri pun menginginkannya... 'kadangkala cinta itu membuatkan manusia menjadi gila... gila dalam erti kata yang sebenarnya...'

*** *** ***

pagi itu puan sri mia terjaga dari tidurnya sebaik saja pipinya terasa di cium oleh seseorang. dia membuka matanya. kelihatan fariz tersenyum di sebelahnya. "good morning sayang...", bisik fariz sambil mencuit hidungnya dengan jari telunjuknya. "morning...", balas puan sri mia sepatah. dia tersenyum pada pemuda itu. puan sri mia ingin bangun tapi fariz memeluknya dari belakang. "jangan bangunlah sayang... hari masih awal lagi ni...", fariz bersuara manja di belakang tengkuknya. "riz... saya perlu balik ke rumah... nanti suami saya cari saya...", kata puan sri mia dengan lembut. "alah!... saya nak awak temankan saya kat dalam bilik ni sepanjang hari...", fariz bersuara dengan manja. "tak boleh riz... nanti suami saya syak saya yang bukan bukan pula... dahlah saya langsung tak balik ke rumah semalaman...", puan sri mia bersuara perlahan lahan.

CINTA TERLARANG (18)Where stories live. Discover now