Adam POV
Aku melangkahkan kaki ke arah tangga untuk naik ke kelas ku .
Tiba di tangga yang terakhir , aku terlanggar seorang budak perempuan .
" Maaf- "
Budak perempuan tersebut memandang ke arahku .
" Adam ?! "
Perempuan ni...
" Kau buat apa dekat sini ? " soalku .
" Saya memang pelajar dekat sini . " kata perempuan tersebut .
" Oh ya ? Maaf , sebab aku tak pernah sedar akan kewujudan kau . "
Aku memang tak pernah tahu dia sekolah dekat sini .
Dan , aku benci satu sekolah dengan dia . Kenapa papa sekolahkan aku dekat sini ? Aku tak nak tengok muka perempuan ni .
" Adam , kenapa awak...berubah ? " soalnya .
" Siapa yang berubah ? Tak ada siapa yang berubah pun . Aku tetap Adam yang kau kenal dulu . "
" Tapi awak dah lain sekarang . Awak bukan Adam yang saya kenal dulu . Adam yang saya kenal tak sedingin macam Adam yang sekarang . "
Nadia Azreen . Perempuan yang pernah aku sayang suatu masa dahulu . Tapi , semuanya berubah setelah dia tinggalkan aku tanpa apa - apa berita . Aku rasa macam aku ni tak penting bagi dia . Bertahun lamanya dia menghilang . Dan sekarang , dia muncul balik depan mata aku .
" Adam yang dulu dah mati . Dia dah tak wujud . "
Aku terus menolak bahunya lalu pergi meninggalkannya .
Buat apa nak tengok muka dia lama - lama ? Makin sakit hati aku .
*****
Nadia POV
Adam , saya minta maaf . Saya tak ada niat nak tinggalkan awak .
Saya tinggalkan awak bersebab , Adam . Saya minta maaf juga sebab tak dapat bagitahu awak perkara yang sebenar .
Kalau lah saya dapat bagitahu awak perkara yang sebenar , mungkin awak takkan marahkan saya .
Saya rindu sangat - sangat dekat awak , Adam...
*****
Syafa POV
Kenapa Adam nampak macam marah bila dekat dengan perempuan tu ?
Tapi , aku macam kenal lah perempuan tu .
Tak silap aku , itu Nadia Azreen . Budak kelas kedua .
Aku tak kenal sangat cuma pernah lah juga terserempak dan bertegur sapa dengan dia kadang - kadang .
Apa hubungan dia dengan Adam ?
Nak tanya Adam ? Baru semalam kena marah . Takkan nak kena marah lagi ?
Nak tanya perempuan tu ? Aku tak rapat dengan dia . Segan lah pula kalau nak tanya pasal hal tu dekat dia .
Apa kata aku cuba tanya Adam elok - elok ? Mungkin dia takkan marah . Harap - harapnya lah .
" Adam , saya nak tanya sikit boleh tak ? "
YOU ARE READING
𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘
Teen Fiction(UNEDITED) [WARNING: Cerita ini ditulis waktu 2016, and i am a high schooler at that time jadi ada banyak cacat cela dan part yang cringe so read at your own risk, enjoy!] 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐂𝐚𝐥𝐯𝐢𝐧 Peribadinya tidak seindah namanya. Ego...