Fauza POV
" Awak , tunggu lah saya ! " aku tercungap - cungap mengejar Danial yang berada jauh di hadapan .
Ish , bukannya nak tunggu aku . Makin aku kejar , makin jauh dia berlari . Okay , bukan berlari sebenarnya . Cuma dia jalan terlalu laju . Ewah - ewah , ingat ni filem bollywood ke nak main kejar - kejar ?
Patutnya dia lah yang kejar aku , ini terbalik pula .
Puas aku membebel , dan sekarang aku berada betul - betul di hadapan sebuah rumah atau lebih sesuai dipanggil sebagai villa .
Subhanallah , cantiknya .
" Danial , kenapa kita berhenti dekat sini ? " soalku polos .
" Kita nak memancing dekat sini . Kenapa ? Kau tak suka ? " ish dia ni , loyar buruk pula dengan aku . Aku pijak kaki dia tu nanti baru tahu . Hm berani ke kau nak buat ?
" Kau ni jangan tanya soalan bodoh dekat sini boleh tak ? Mestilah kita akan tinggal dekat sini . Dah lah , masuk cepat . Kau lambat , aku tutup pintu . " ugutnya terhadapku .
" Orang tanya pun nak marah . Muka berkedut nanti baru tahu . " jawabku perlahan .
Aku pandang ke hadapan semula .
Alamak , aku dah kena tinggal ! Baik kau cepat sebelum dia kunci pintu villa ni nanti .
*****
Danial POV
" Ya Allah , Danial ke ni ? Lamanya aunty tak jumpa Danial . Dah besar dah pun . Mama kamu sihat ? " soal aunty Fina kepadaku .
" Alhamdulillah , mama sihat . Aunty pula macam mana ? Makin cantik Danial tengok sekarang . Uncle dengan anak - anak aunty pergi mana ? " soalku penuh sopan .
" Kamu ni , ada - ada je lah . Oh , diaorang ada dalam bilik masing - masing . Hari minggu kan , terperap aje lah dalam bilik . Danial dekat sini lama ke ? Aunty dah siapkan bilik tau . "
" Dalam dua minggu macam tu je , aunty . Danial ada urusan sikit dekat sini , tu yang terfikir nak tumpang tidur dekat villa aunty ni . "
Aunty Fina , atau nama sebenarnya Afina Aulia merupakan sepupu kepada mama aku . Kiranya mama aku dengan aunty Fina ni macam kawan baik juga lah masa kecil - kecil dulu . Lepas tu , aunty Fina ikut suami dia yang dapat tawaran bekerja di Bali ni . Walaupun umur dah hampir masuk 40-an , dia tetap nampak muda . Villa yang besar ni kepunyaan suami aunty Fina . Orang kaya lah katakan . Tak silap aku , aunty Fina dah ada 3 orang anak .
" Nak tinggal terus dekat sini pun aunty tak kisah . Lagipun , memang banyak bilik kosong dekat villa ni . Sampaikan kadang - kadang aunty dengan uncle sewakan sesetengah bilik dekat pelancong dari negara Malaysia yang datang . Danial , siapa perempuan yang berdiri dekat luar tu ? Dari tadi aunty perasan . " aku menoleh memandang Fauza yang berdiri tidak jauh daripadaku .
YOU ARE READING
𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘
Teen Fiction(UNEDITED) [WARNING: Cerita ini ditulis waktu 2016, and i am a high schooler at that time jadi ada banyak cacat cela dan part yang cringe so read at your own risk, enjoy!] 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐂𝐚𝐥𝐯𝐢𝐧 Peribadinya tidak seindah namanya. Ego...