053 | Perjanjian ·˚ ༘

13.1K 484 81
                                    

Adam POV

Aku tak tahu kenapa dengan diri aku ni . Setiap kali aku pandang Sofea , bayangan aku seolah - olah tertukar dengan bayangan Syaf . Aku keliru . Sebab tu aku rasa selesa dengan Sofea . Dia...baik sangat dengan aku .

Aku tahu aku dah buat salah dekat Syaf . Tapi dalam masa yang sama aku tak boleh nak tolak Sofea . Aku tak suka keadaan aku yang sekarang ni .

Ya , aku mengaku memang aku selalu luangkan masa dengan Sofea dalam telefon . Memang betul pun apa yang Syaf selalu sangkakan tu .

Tapi , aku sayangkan Syaf . Syaf isteri aku . Dia perempuan yang aku tergila - gilakan waktu pertama kali aku kenal erti cinta . Tapi , kenapa sekarang semuanya seolah - olah sudah berubah ?

Ya Allah , apa dah jadi dengan diri aku ni ?

Pernah sekali tu , aku abaikan Syaf dengan Asha sampai balik lewat malam .

Aku tahu memang aku ni suami tak guna bila buat isteri aku sendiri macam tu . Aku luangkan masa dengan Sofea sampai lewat malam . Dalam masa yang sama , aku terlupa malam tu aku dah janji dengan Asha yang aku nak bawa dia keluar jalan - jalan .

Aku rasa aku ni macam jilat ludah sendiri . Yelah , dulu aku beria bencikan Sofea sampaikan nak tengok muka dia pun aku rasa jijik . Sekarang ni , keadaan dah jadi terbalik pula .

Korang percaya tak kalau aku cakap ,

Yang aku dah mula sayangkan Sofea ?

*****

Syafa POV

" Syaf , kau tak boleh biar Adam buat macam tu ! "

" Biarkanlah dia , Rian . Aku dah tak nak ambil tahu . Suka hati dia lah nak kahwin lain ke tak . Lagipun , orang dah tak nak dekat kita , takkan kita nak terhegeh - hegeh dekat dia pula . " aku pasrah . Kalau itu yang dia nak sangat , buatlah .

" Syaf , kau tak boleh mengalah macam ni je . Adam tu suami kau . Takkan kau nak biar perempuan tu rampas Adam daripada kau ? " soal Ariana .

" Dah kalau itu yang dia nak , aku nak buat apa ? Lagipun , dia mampu untuk kahwin empat . So , tak salah kan ? " Ariana menggeleng kepalanya .

" Ish , kau ni kan . Tak faham betul aku . Isteri mana je dekat dunia ni yang sanggup dengan rela hatinya nak bermadu ? Kau suka berkongsi Adam dengan orang lain ? Ha , jawablah . " aku mengeluh kecil .

" Rian , apa lagi yang aku boleh buat ? Aku tak ada hak nak halang dia Rian . Lagipun , Adam memang dah bosan dengan aku . Biasalah , kalau dah namanya lelaki memang takkan pernah cukup satu . Bila dia dah bosan , mulalah dia cari yang lain . " aku tak sangka yang Adam akan buat aku macam ni . Tapi , nasi dah jadi bubur . Apa lagi yang aku boleh buat ?

" Aku ada idea , Syaf . Idea ni mesti berkesan punya . Kalau dia masih sayangkan kau sebagai isteri dia , mesti dia akan terkesan dengan idea aku ni . " Ariana membisikkan sesuatu di telingaku .

Aku membulatkan mataku apabila mendengar idea yang dilontarkan oleh Ariana .

Tak masuk dek akal langsung ! Ish , tak nak aku buat .

" Rian , kau gila ke apa ? Aku ni bukan macam Adam tau . Aku tak nak buat benda tu . Kau ni , cuba bagi idea yang bernas sikit . Ini tak , makin nak menghancurkan rumah tangga aku lagi adalah . " ada ke patut Rian suruh aku buat macam tu . Ish , tak nak lah aku .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now