008 | Putus Kawan ·˚ ༘

16.7K 804 18
                                    

Syafa POV

Kenapa Fariz buat tak tahu bila aku panggil dia tadi ?

Dia dah tak nak berkawan dengan aku ke ?

Seseorang menegurku daripada belakang .

Adam .

" Hai , Syaf . Awak cari siapa tu ? " soalnya .

" Tak ada apa - apa . " aku menggeleng .

" Petang nanti , teman saya tengok wayang . Boleh ? " ajak Adam .

" Mesti lah boleh . Nanti kita jumpa dekat mall , ya ? "

" Okay . " dia tersenyum .

Kemudian , kami berdua pun masuk ke dalam kelas .

*****

" Maira ! Saya ada sesuatu nak cakap dengan awak . " Fariz berkata kepadaku .

" Apa dia ? Cakaplah . " jawabku .

" Minta putus dengan Adam . Dia tak macam apa yang awak fikirkan , Maira . "

" Tapi , kenapa ? " kenapa dengan Fariz ni ? Tiba - tiba datang minta aku putus dengan Adam .

" Dia ada niat jahat dekat awak , Maira . Tolong percaya cakap saya . "

" Saya tak percaya . Adam tak sejahat yang awak cakapkan . Mungkin dulu dia pernah benci saya . Tapi , sekarang saya yakin yang dia dah berubah . " tak mungkin Adam ada niat jahat dekat aku . Aku percayakan Adam .

" Dia tak sesuai untuk awak , Maira . Tolong lah percaya cakap saya . Minta putus dengan dia . Saya tak nak dia apa - apakan awak . Dengar cakap saya , Maira . " Fariz mendesakku .

" Tak . Saya takkan minta putus dengan dia . Awak tahu kan saya sukakan dia ? Lagipun , awak baru masuk sekolah ni . Awak belum kenal lagi siapa dia . Awak jangan nak tuduh dia sembarangan kalau awak tak ada bukti . Kalau awak bersikap macam ni , lebih baik kita putus kawan . Lagipun Adam pun tak sukakan awak . " aku terus meninggalkannya .

*****

Fariz POV

Kenapa Maira tak nak percaya apa yang aku cakapkan ?

Adam memang tak layak untuk dia .

Masa aku nak pergi tandas tadi , aku terdengar perbualan Adam dengan kawan - kawan dia .

Aku tak sempat nak dengar semuanya .

Tapi , yang pasti Adam memang ada niat yang tak baik dekat Maira .

Aku dah agak . Sebab tu dia minta couple dengan Maira .

Sedangkan sebelum ni dia bencikan Maira .

Kau memang tak guna , Adam .

Kau apa - apakan Maira , kau siap .

Aku kena bagitahu Fauza dengan Ariana . Mungkin diaorang boleh tolong aku .

Baru sebut pasal diaorang , aku dah pun nampak kelibat diaorang berdua .

Panjang umur betul .

" Fauza , Rian ! " mereka berdua pergi ke arahku .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now