021 | Keputusan ·˚ ༘

17.6K 649 36
                                    

Syafa POV

" Daddy , Acha nak tu ! " Asha menunjukkan layang - layang yang sedang berterbangan di langit .

" Asha nak layang - layang tu ? " Fariz menyoalnya .

Asha mengangguk laju .

" Kejap eh , daddy belikan . "

" Fariz , kejap . " tegurku .

" Ya ? " Fariz menoleh .

" Nah , duit . " aku menghulurkan duit bernilai sepuluh ringgit kepadanya .

Fariz pantas menolak .

" Eh , kenapa awak bagi saya duit ? " soalnya .

" Untuk beli layang - layang Asha lah . " jawabku .

" Tak apa lah , saya ada duit . Awak simpan je duit awak tu . "

" Fariz , Asha kan anak saya . Nanti duit awak habis pula . " aku tak nak lah menyusahkan Fariz .

" Maira , tak habis pun duit saya ni kalau saya belikan layang - layang untuk Asha . Dah lah , saya pergi beli kejap . Awak tunggu sini , ya ? " aku mengangguk .

Aku dah fikir masak - masak .

Dan aku dah sedia nak bagi jawapan dekat Fariz .

Aku harap aku buat keputusan yang betul .

Setelah beberapa minit , Fariz datang semula kepadaku .

" Fariz , saya ada sesuatu nak bagitahu awak . " Fariz memandangku .

" Awak nak cakap apa , Maira ? "

Aku menarik nafasku sebelum menghembuskannya .

" Saya...setuju untuk kahwin dengan awak . " Fariz memandangku dengan riak wajah yang terkejut .

" Awak...serius ke ni ? Ya Allah ! Betul ke ni , Maira ?! "

" Ya , Fariz . Takkan saya nak tipu pula . " aku tertawa kecil .

" Asha , daddy akan kahwin dengan mama Asha lepas ni . Asha suka tak ? " Fariz menyoal Asha .

" Betul ke ni daddy ? Yey yey ! Acha dah ada daddy ! " Fariz terus memeluk Asha .

Suka betul aku tengok Asha dengan Fariz .

Syukurlah Fariz boleh terima Asha dan Asha pun boleh terima Fariz sebagai daddy dia .

Walaupun Fariz bukan daddy Asha yang sebenar , aku tetap terima dia sebab lepas ni aku dah tak perlu nak tipu orang .

*****

Fariz menghantar aku dan Asha pulang ke rumah setelah hampir seharian kami berjalan - jalan .

" Maira , saya betul - betul dah tak sabar nak kahwin dengan awak . " kata Fariz .

Aku mencebik .

" Awak jangan nak gatal sangat , eh ? Saya tarik balik kata - kata saya nanti , baru awak tahu . " ugutku kepadanya .

" Alaa , jangan lah macam tu . Saya bergurau je lah . Lagipun , awak tahu kan yang saya dah lama tunggu awak . Dulu , saya pernah berjanji untuk jadikan awak sebagai isteri saya . Sekarang , saya nak tunaikan janji tu . " aku mengangguk .

Ya , janji yang dia buat dulu sebelum aku pindah ke Amsterdam .

Aku tak sangka yang jodoh kami berdua memang kuat .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now