061 | Sesal ·˚ ༘

15.1K 553 57
                                    

Adam POV

" Adam , aku pergi tandas kejap tau . " kata Ryan kepadaku .

Aku hanya mengangguk .

Aku mula mengetuk - ngetuk meja apabila terasa bosan . Haih , bila lah makanan nak sampai ni ? Dah lah aku tengah lapar .

Tiba - tiba , aku terdengar bunyi mesej masuk . Aku melihat telefon bimbitku . Eh , bukan aku punya .

Aku memandang ke hadapan . Ada orang hantar mesej dekat Ryan agaknya .

Mula - mula aku tak kisah . Tapi lama - lama , bunyi tersebut mengganggu aku . Aku mula mengambil telefon Ryan . Rasanya , kalau aku curi - curi tengok sekejap tak apa kan ?

Mana tahu penting ke ?

Aku pun mula mengambil telefon bimbit Ryan . Nasib baik dia tak set password . Aku mula membuka aplikasi WhatsApp .

Mataku terbuntang luas apabila melihat gambar yang dihantar oleh Ziyyad kepada Ryan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mataku terbuntang luas apabila melihat gambar yang dihantar oleh Ziyyad kepada Ryan . Aku terus meng'forward'kan gambar tersebut kepadaku untuk dijadikan sebagai bahan bukti .

Ziyyad memang dah melampau ! Sanggup dia rampas isteri aku ?! Dia tahu kan , Syaf tu isteri aku ? Kenapa dia peluk - peluk bini aku ! Kau tunggu , Ziyyad .

Baru sahaja aku ingin melangkah pergi , Ryan menjerit memanggilku .

" Eh , Adam ! Kau nak pergi mana tu ? Makanan belum sampai lagi kan ? Kau dah nak balik ke ? " aku terus pergi ke arahnya .

" Kau memang nak tengok aku menderita kan ? Kau berpakat apa hah dengan Ziyyad ? Aku tak sangka kau sanggup buat aku macam ni . "

" Aku buat apa ? Aku tak buat apa - apa pun , Adam . Apa yang kau merepek ni ? " Ryan yang baru sahaja keluar daripada bilik air menyoal Adam .

" Kau check phone kau sekarang . "

Ryan pun mula memeriksa telefon bimbitnya .

" Kau dah salah faham ni , Adam ! Biar aku jelaskan perkara yang sebenar dulu . Jangan bertindak terburu - terburu , Adam . " kata Ryan .

" Kau nak jelaskan apa lagi ? Jadi , betul lah kau memang berkomplot dengan Ziyyad  sebelum ni ? Macam tu ? Gambar tu cukup membuktikan segalanya , Ryan ! Tak kisah lah kau nak terangkan apa sekalipun , gambar tu memang tak patut wujud ! Syaf tu masih lagi isteri aku ! " aku tak nak dengar penjelasan Ryan . Tak kisah lah apa sekalipun alasannya , perbuatan diaorang berdua memang salah !

Aku ingatkan lepas selesai semua masalah aku dengan Sofea ni , keadaan akan jadi macam dulu balik . Rupanya , tak .

Hancur harapan aku untuk berbaik dengan Syaf !

*****

Syafa POV

Aku keluar daripada bilik pemeriksaan dengan wajah yang ceria . Doktor cakap yang aku akan dapat anak kembar , Insya Allah . Ya Allah , terima kasih atas anugerahMu ini . Tak tergambar rasanya betapa gembiranya aku bila dapat tahu tentang hal ni .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now