023 | Rahsia ·˚ ༘

16.3K 673 13
                                    

Syafa POV

" Syaf ?! " aku memandang wajah lelaki yang berada di hadapan mataku ini .

Lelaki ni ialah kawan kepada lelaki yang aku paling benci .

Danial .

" Eh , ni Danial kan ? " Fariz menyoalnya .

" Ha'ah , kawan Adam dulu . Ingat lagi tak ? Dan kau mesti...Fariz kan ? " apa yang Danial buat dekat sini ? Aku tak nak tengok muka dia sebab aku benci semua yang ada kaitan dengan Adam .

Fariz mengangguk .

" Korang buat apa dekat sini ? " tanya Danial .

Aku malas nak bersuara apa - apa .

Biarlah Fariz je yang cakap .

" Saja jalan - jalan dekat sini . Tadi kitaorang pergi beli barang kahwin . Lepas dah beli apa yang patut , kitaorang datang lah sini . " Fariz mengukirkan senyumannya kepada Danial .

Fariz , tolong jangan senyum dekat lelaki ni .

" Kahwin ?! Korang...nak kahwin ? " Danial nampak betul - betul terkejut .

Huh , tak payah nak terkejut sangat lah .

" Ha'ah , kitaorang nak kahwin . Nanti aku bagi kad kahwin dekat kau . Jangan lupa datang tau ? " boleh pula Fariz ajak lelaki ni datang masa wedding kitaorang nanti . Aku tak nak dia datang .

Aku mengeluh di dalam hati .

" Congrats bro . In Shaa Allah nanti aku datang . Okaylah , aku balik dulu . Nanti kita jumpa lagi , ya ? Bye Fariz , Syaf . " aku hanya menjelingnya manakala Fariz pula melambaikan tangannya .

Buat apa nak berlakon baik depan orang yang bersubahat dengan lelaki jahanam tu ?

" Fariz , saya nak balik . " kemudian aku terus meninggalkan Fariz .

" Maira ! Tunggu lah saya ! " Fariz mengejarku .

Aku terus tak ada mood lepas terjumpa lelaki tadi .

Aku jijik nak sebut nama dia .

Walaupun dia cuma kawan kepada lelaki yang aku benci .

Disebabkan diaorang lah , hidup aku jadi macam ni .

Semuanya memang tak guna !

" Maira , kenapa ni ? Kenapa awak nak cepat sangat ? Tunggu lah dulu . " Fariz berhenti di hadapanku .

" Fariz , please . Saya nak balik sekarang . " sebelum Fariz kena marah dengan aku , lebih baik aku balik cepat .

" Tapi kenapa tiba - tiba ? " soalnya .

" Kalau awak tak nak hantar saya balik , saya balik naik teksi . " jawabku dingin .

" Okay , okay . Saya hantar awak balik . Jom ? " kemudian kami berdua pun pergi ke arah kereta Fariz .

Sorry , Fariz . Saya tak ada niat pun nak marah awak .

*****

Danial POV

" Ada apa kau nak jumpa aku ni , Danial ? " soal Ryan .

" Aku ada sesuatu nak bagitahu kau ni . Penting sangat . " Ryan memandang wajahku .

" Apa yang penting sangat tu ? "

" Aku jumpa Syaf petang tadi . " jawabku .

" Kau dah jumpa Syaf ? Dia macam mana sekarang ? Sihat ? " banyak tanya pula si Ryan ni .

" Itu semua tak penting . Yang penting sekarang , kau nak tahu tak dia datang dengan siapa tadi ? "

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now