020 | Tikam ·˚ ༘

19.9K 752 60
                                    

Syafa POV

" Maira , kenapa awak tak setuju nak kahwin dengan saya ? Family saya dah restu hubungan kita . Family awak pun sama , kan ? Kenapa awak tiba - tiba nak batalkan pula ? "

Aku menarik nafasku dan kemudian menghembuskannya .

" Bukan macam tu , Fariz . Saya belum bersedia nak kahwin dengan awak . Saya takut Asha terkejut bila dapat tahu yang saya akan berkahwin dengan awak . Lagipun , saya tak layak untuk awak . Awak tak malu ke kahwin dengan saya ? Saya tak nak orang anggap saya jadikan awak sebagai pak sanggup . "

" Saya tak kisah semua tu , Maira . Saya tak kisah apa orang nak cakap . Tolong lah , Maira . Saya merayu sangat dengan awak . Tolong lah terima saya . Awak tahukan yang saya cintakan awak sangat - sangat . " saya pun cintakan awak , Fariz .

Aku tak sanggup nak tengok Fariz merayu macam ni .

Tapi , umi Fariz takkan terima aku dalam keluarga dia .

" Bagi saya sikit lagi masa , Fariz . Saya nak buat solat istikharah . Dan saya harap awak akan terima apa sahaja keputusan yang saya buat . " Fariz mengangguk .

" Okay , saya bagi awak masa untuk berfikir . Kalau awak dah ada jawapannya nanti , bagitahu saya . Dan saya harap juga , keputusan yang awak buat takkan mengecewakan saya . "

" Terima kasih Fariz sebab faham saya . "

" Tak apa . Saya juga nak minta maaf kalau saya terlalu mendesak awak . "

*****

Danial POV

Aku mengekori langkah Fauza dengan berhati - hati .

' Siapa lelaki yang ada sebelah dia tu ? Boyfriend dia ke ? ' tanyaku di dalam hati .

Aku terus pergi ke arah Fauza dan lelaki tersebut .

Mereka berdua kelihatan sangat terkejut .

" Fauza , aku tak tahu pula kau ada ajak kawan kau yang lain . " kata lelaki tersebut .

" Kawan ? Dia bukan kawan aku lah . Aku tak kenal pun siapa dia , Zareef . " oh , so nama lelaki yang ada sebelah Fauza ni Zareef lah , ya ?

Aku terus memperkenalkan diriku .

" Hai , aku boyfriend dia , Danial . " aku menghulurkan tanganku kepada Zareef .

" What ?! " Fauza terkejut .

" Boyfriend kau rupanya . Wah , ada boyfriend tak bagitahu aku pun . Sampai hati . " Zareef membalas huluran tanganku .

" Zareef , dia bukan boyfriend aku lah ! Aku pun tak kenal dia . " Fauza menjelingku .

" Sayang , kenapa cakap macam tu ? " aku berlakon di hadapan Zareef .

" Tak apa lah kalau macam tu . Aku pergi dulu . Lain kali lah kita discuss pasal assignment tu . Bye Fauza , Danial . " aku melambaikan tanganku kepadanya .

" Apa masalah awak ni , hah ?! " Fauza memarahiku .

" Masalah ? Masalah apa ? " aku menyoal semula kepadanya dengan riak wajah yang tidak bersalah .

" Kenapa awak mengaku dekat Zareef yang awak ni boyfriend saya ?! Baru sekali kita berjumpa , awak dah cakap macam tu . Awak ni dah gila ke ? "

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now