Syafa POV
Kini , aku sedang menjamu selera bersama keluargaku .
Sejak dua menjak ni , aku selalu muntah - muntah . Tekak pun asyik rasa loya .
Nak kata demam , badan aku tak panas pun .
Mama dengan papa suruh ikut mereka pergi ke klinik .
Tapi , aku tak nak . Sebab aku tak sakit pun .
Tiba - tiba , rasa loya dekat tekak muncul lagi .
Aku pun terus pergi ke arah sinki lalu memuntahkan segala isi .
" Adik , kenapa ni ? Adik tak sihat ke ? " mama menyoalku .
" Adik okay lah , mama . Jangan lah risau . "
Aku memandang ke arah mama .
Kepalaku mula terasa pening dan selepas itu , aku jatuh ke dalam dakapan mama .
*****
Aku membuka mataku perlahan - lahan .
Aku dekat mana ni ?
Hospital ke ?
Mana semua orang ?
Belum sempat aku bangkit daripada katil , aku terdengar suara beberapa orang tengah bercakap .
Aku mula memasang telingaku .
" Shah , macam mana dengan anak aku ? " aku tahu tu suara papa . Shah tu...mungkin kawan papa .
" Sebelum tu , aku nak tanya kau sikit . Syaf tu dah kahwin ke ? " kenapa aku rasa tak sedap hati ni .
" Mestilah belum . Kenapa kau tanya macam tu ? " papa menyoal Doktor Shah .
" Shah , kenapa dengan anak kami ? Dia okay je , kan ? " kali ni , mama pula yang bersuara .
" Aku ada sesuatu nak cakap . Tapi sebelum tu , aku harap korang bersedia dengan apa yang aku nak cakapkan . " hati aku berdegup laju . Aku rasa berdebar - debar dengan apa yang doktor nak cakapkan .
" Syaf mengandung 3 minggu . "
Tak...tak mungkin .
Aku salah dengar , kan ?
" Tak mungkin anak aku mengandung ! Kau salah periksa ni . " papa cuba menafikan perkara tersebut .
" Aku dah buat double check tadi . Memang betul anak kau mengandung 3 minggu . Aku harap kau tabah , ya ? "
Tanpa ku sedar , tanganku terus direntap oleh seseorang .
Dan orang itu ialah...papa .
" Ikut papa balik sekarang ! "
Papa terus menarik tanganku dengan kasar .
Ya Allah , apa yang papa nak buat lepas ni ?
*****
" Papa yakin yang Syaf dah dengar semuanya , kan ? " papa menyoalku .
Aku mengangguk perlahan .
" Syaf betul - betul dah melampau ! Syaf dah malukan nama keluarga kita ! "
YOU ARE READING
𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘
Teen Fiction(UNEDITED) [WARNING: Cerita ini ditulis waktu 2016, and i am a high schooler at that time jadi ada banyak cacat cela dan part yang cringe so read at your own risk, enjoy!] 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐂𝐚𝐥𝐯𝐢𝐧 Peribadinya tidak seindah namanya. Ego...