007 | Couple ·˚ ༘

18.2K 797 80
                                    

Syafa POV

Aku menjeling Fariz yang berada di sebelahku .

Dia ni memang suka buli aku ke ?

Hari tu dia suruh aku buatkan homework dia .

Then , aku kena belikan makanan untuk dia waktu rehat .

Sekarang , dia suruh aku angkat beg dia pula .

Dia ingat aku ni kuli dia ke ?

" Maira , cepat sikit angkat beg aku tu . Lembab lah kau ni . " marah Fariz kepadaku .

Eh eh , sedap hati dia je . Dah lah suruh aku angkat , nak marah - marah pula . Aku campak beg dia dalam tong sampah nanti baru dia tahu .

" Kalau nak cepat sangat , angkat lah sendiri . " aku mencebik .

" Alaa , aku bergurau je . " katanya .

" Aku nak tanya satu soalan boleh ? " soal Fariz .

" Tanya je lah . " nak tanya soalan dekat aku pun kena minta izin ke ? 

" Kau...minat dekat Adam ke ? " mana dia tahu ni ?

" Macam mana awak tahu ? Siapa bagitahu awak ? " soalku .

" Ariana yang bagitahu aku . Tapi , kau jangan marah dia pula . Aku yang paksa dia suruh bagitahu aku . " ujar Fariz .

Aku mengangguk .

" Memang betul pun . Tapi , saya ni bertepuk sebelah tangan je . Dia tak pernah pun pandang saya . " aku menundukkan wajahku .

" Kenapa pula ? Dia benci kau ? " teka Fariz .

" Entah lah . Mungkin . Sebab tu dia tak suka bila saya rapat dengan dia . Lagipun , dia dah ada girlfriend . " aku sensitif lah bila cakap pasal Adam ni . Rasa nak menangis .

" Benci betul dia dekat kau , sampai dia tumbuk muka kau hari tu . " kata Fariz .

Aku terdiam .

Betul juga cakap Fariz . Mungkin dia benci sangat - sangat dekat aku sampai tak sengaja tertumbuk aku hari tu . Entah sengaja ke entah tidak .

Baru sebut tentang Adam , dia dah muncul .

Depan mata aku .

" Syaf , ikut aku kejap . " arah Adam kepadaku .

" Jangan , Maira . " Fariz menghalangku .

" Kau siapa nak halang dia ? " marah Adam kepada Fariz .

" Aku kawan dia . Kenapa ? " aduh , diaorang nak bergaduh balik ke ni ?

" Jangan sampai aku pecahkan muka kau sekali lagi . " ugut Adam .

" Tolong lah jangan bergaduh dekat sini . Fariz , tunggu sekejap . Biar saya jumpa Adam . Kalau awak nak balik dulu , awak baliklah . " aku menghulurkan begnya .

" It's okay . Aku tunggu . " jawab Fariz .

*****

Aku memandang wajah Adam . Nampak makin kacak bila tengok dekat - dekat .

Ada apa dia nak jumpa aku ni ?

" Kenapa awak nak jumpa saya ? " soalku . Yelah , sebelum ni pandang aku pun tak nak .

" Kau betul - betul suka dekat aku ? " soalnya tiba - tiba .

Aku mengangguk perlahan .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now