066 | Lemah ·˚ ༘

15.6K 539 31
                                    

Adam POV

" Sayang , sayang nak ke benda tu ? Kalau nak , abang belikan . " dari tadi aku nampak Syaf tenung benda tu . Dah boleh tembus agaknya .

" Tak payah lah susah - susah . Lagipun benda tu mahal . " balas Syaf .

" Sayang , tak kisah lah mahal mana sekalipun , abang sanggup belikan . " kataku sambil memeluk tubuh Syaf .

" Kalau saya minta kereta Ferrari , awak boleh ke bagi ? " aku tertawa kecil .

" Boleh , kereta Ferrari mainan . " aku ketawa sekuat hati .

" Tak kelakar , Adam . " Syaf terus menolak tubuhku supaya menjauhi tubuhnya .

Tak kelakar ke lawak aku tu ?

" Sayang , sayang nak tahu tak apa beza sayang dengan lebah ? "

" Tak nak tahu . "

" Ala sayang ni , layan lah abang . " rungutku .

" Ish , tak ada masa lah saya nak layan pickupline awak tu . " kata Syaf .

" Tak apa . Abang tetap nak bagitahu sayang . Lebah kumpul madu dalam bunga tapi sayang kumpul cinta dalam hati abang . "

" Okay . " Syaf terus meninggalkanku .

Ya Allah , hambar lagi ke pickupline aku ni ?

*****

Fauza POV

" Iman , Iman tak rindu Danial ke ? " aku memandang wajah umi .

" Entahlah , umi . Kalau Iman rindukan dia sekalipun , belum tentu dia pun rindukan Iman . Tak apa lah umi . Mungkin hidup dia dah bahagia sekarang . " balasku .

" Kesian bakal cucu umi ni . Papa dia langsung tak ambil tahu tentang dia . " umi mengusap perutku .

" Saya tak kisah sebab saya ada nenek saya yang sayangkan saya . " balasku mewakili anak dalam perutku ini .

Umi tertawa .

" Boleh umi tanya sesuatu tak ? "

" Mestilah boleh . Umi nak tanya apa ? " soalku .

" Macam mana Iman boleh kenal Danial ? Cuba cerita sikit dekat umi . " umi ni , waktu aku nak lupakan Danial waktu tu juga lah dia minta aku ceritakan detik pertama pertemuan aku dan Danial .

" Sebenarnya , Danial tu satu sekolah dengan Iman dulu... " aku mula menceritakan segala - galanya kepada umi .

*****

Ziyyad POV

Aku berjalan di sekitar pusat membeli belah seorang diri . Orang lain semuanya jalan dengan pasangan masing - masing . Aku ?

Tak apa Ziyyad , bunga bukan sekuntum . Lagipun , ini semua salah aku . Aku yang menaruh harapan dekat Syaf sedangkan aku tahu dia isteri orang . Ya Allah , berdosanya aku . Aku hampir runtuhkan rumah tangga orang .

Sedang aku berjalan - jalan sambil melihat telefon bimbitku , bahuku dirempuh oleh seseorang . Aku terus menoleh ke arah empunya badan yang melanggar tubuhku .

" Encik , cepat tangkap pencuri tu ! " aku terdengar jeritan seseorang .

Orang yang melanggar tubuhku sebentar tadi segera berlari .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now