041 | Merajuk ·˚ ༘

12.9K 514 9
                                    

Syafa POV

" Abang , kalau sayang nak cari kerja boleh tak ? " aku dah lama nak bagitahu permintaan aku yang satu ni .

" Nak cari kerja ? Tak payahlah , sayang . " aku mengeluh . Aku dah agak dah . Mesti Adam takkan bagi punya .

" Tapi , kenapa ? Sayang pun teringin nak bekerja juga . Lepas ni , sayang boleh guna duit sayang sendiri kalau nak beli apa - apa . Sayang tak nak menyusahkan abang lagi . " aku memandang Adam meminta belas kasihan kepadanya .

" Sayang tak pernah menyusahkan abang . Dah menjadi tanggungjawab abang untuk bagi nafkah dekat sayang . So , tak payah lah kerja eh sayang ? Sayang duduk rumah je lah , jaga Asha . " jawab Adam .

" Tapi abang , sayang teringin nak bekerja macam orang lain . Abang bagilah sayang peluang untuk bekerja . Sayang nak cari pengalaman . Sebulan pun jadi lah . Lepas tu , sayang letak jawatan . Sayang janji . " aku harap sangat Adam setuju .

" Tak boleh , sayang . Lagipun , sayang kan tengah pregnant . Kalau jadi apa - apa , macam mana ? Sayang dah lah tak pernah bekerja . " balas Adam .

" Abang , please- "

" I said no means no , okay . Full stop . " tegas Adam .

Okay , fine . Tak nak bagi aku bekerja sudah lah .

Adam terus meninggalkan aku .

*****

Aku memandang Adam dari jauh yang sedang bergelak ketawa bersama Asha .

Amboi , seronoknya tengok tv . Tak rasa bersalah langsung dengan aku .

Bukannya nak pujuk aku , lagi menyakitkan hati aku adalah .

Ish , menyampahnya aku dengan Adam ni .

Esok aku ada check up , doktor dah pesan hari tu supaya datang dengan suami .

Tapi , kalau macam ni lah keadaannya , macam mana aku nak datang dengan Adam esok ?

Aku membuka telefon bimbitku .

Haih , biar abang Fayyad je lah yang teman aku esok .

Aku menghantar pesanan ringkas kepada abang Fayyad .

Harap lah abang Fayyad boleh teman aku esok .

*****

Fauza POV

" Assalamualaikum ! Fauza , saya datang ni ! " siapa pula yang terjerit - jerit dekat luar rumah aku ni ?

Aduh , dah lah ada Danial dekat sebelah aku ni .

Macam mana aku nak buka pintu ni ?

Danial pun dah berikan aku pandangan mautnya .

" Kau ada ajak sesiapa datang rumah ke tanpa pengetahuan aku ? " Danial memandangku tajam .

Aku pantas menggeleng .

" Habis tu , siapa yang datang ? " aku mengangkat bahuku . Mana lah aku tahu .

Tanpa membuang masa , Danial terus membuka pintu untuk melihat siapa yang datang .

Aku mengikuti langkahnya .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now