010 | Kebenaran ·˚ ༘

20.9K 878 72
                                    

Syafa POV

Aku melangkahkan kaki masuk ke dalam kelas setelah 2 hari aku mengambil cuti .

I mean , dapat MC .

Tak lain tak bukan sebab demam .

Lagipun , memang bagus aku tak datang . Aku belum bersedia nak jumpa Adam lepas apa yang dia dah buat dekat aku .

" Syaf ! " aku dapat dengar suara Fauza dan Ariana yang memanggilku .

" Kenapa kau tak datang sekolah , Syaf ? Kitaorang rindu sangat - sangat dekat kau ! " kata Fauza .

Aku memberikan senyuman palsu kepada mereka berdua .

" Aku demam hari tu . Sorry sebab tak bagitahu korang . "

Tiba - tiba , mataku tertancap ke arah susuk tubuh yang sangat aku kenali .

Adam .

Kami berdua berbalas pandangan .

Kemudian, aku terus melarikan pandanganku .

" Syaf , kau okay tak ni ? " Ariana menegurku .

" Aku okay je lah . Jangan risau . "

" Kenapa muka kau nampak pucat ni ? Mesti kau belum sihat sepenuhnya lagi , kan ? " soal Fauza .

" Aku dah sihat lah . Korang jangan lah risau sangat . Dah lah , jom duduk tempat . Cikgu pun dah sampai tu . "

Kemudian , kami bertiga pun mengambil tempat masing - masing .

*****

Adam POV

Kenapa muka dia nampak pucat sangat ?

Dia demam sebab malam tu punya hal ke ?

Aish , kenapa aku rasa bersalah ni ?

No , Adam . Jangan pernah sesekali jatuh cinta dekat dia .

Kau tak perlu rasa bersalah pun . Dia yang bodoh sebab percayakan kau . Siapa suruh ?

Tapi , aku dah rosakkan dia .

Aku...bersalah ke ?

Aku terus menggelengkan kepalaku .

Jangan ingat lagi pasal perempuan tu .

Lupakan dia .

Lagipun , aku dah capai matlamat aku .

So , aku dah tak ada apa - apa hubungan dengan dia .

*****

Syafa POV

" Syaf ! " aku menoleh ke tepi .

Zareef .

" Hai , Zareef . Dah lama saya tak nampak awak . Awak pergi mana ? " dah nak dekat seminggu aku tak nampak dia .

" Saya pergi Pahang untuk jadi wakil sekolah dalam pertandingan bola sepak . Saya dengar cerita , awak baru baik demam . Betul ke ? " Zareef menyoalku .

" Ha'ah . Mana awak tahu ? "

" Ariana yang bagitahu saya . Dan , saya dengar cerita juga ada pelajar baru dalam kelas kita . " oh , mesti dia belum jumpa Fariz lagi .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now