Syafa POV
" Syaf , Syaf . Dah banyak kali akak nasihatkan Syaf . Tengok sekarang , apa dah jadi ? Tak baik tau Syaf mainkan perasaan orang . "
" Tapi Syaf pun dah banyak kali cakap dekat Ziyyad yang Syaf tak pernah sukakan dia . Dia sendiri tahu yang Syaf ni isteri orang . Salah Syaf ke semua ni , akak ? " kak El terus memeluk bahuku .
" Dah lah tu , Syaf . Benda pun dah jadi . Habis tu semalam macam mana ? " soal kak El .
" Macam mana apanya ? Memang Syaf tinggal lah Ziyyad sorang - sorang dekat situ . Syaf balik naik teksi je . Siapa suruh dia buat kerja gila tu lagi ? Buat malu Syaf je . " kak El mula tertawa . Kejap , aku ada buat lawak ke ?
" Syaf ni jahat tau ! Kesian Ziyyad . Syaf tahu tak bukan senang tau nak jumpa lelaki macam Ziyyad tu . " eh dah kenapa kak El tiba - tiba nak bela si Ziyyad tu pula ?
" Habis tu , akak nak Syaf terima dia ke ? Daripada Syaf reject dia , lebih baik Syaf tinggalkan dia je . " jawabku selamba . Betul lah kan ? Daripada dia patah hati kalau aku reject dia , lebih baik aku tinggalkan dia . Tapi , itu bukan kira reject juga ke ?
" Apa - apa je lah , Syaf . Oh ya , akak ada sesuatu nak bagitahu ni . Confirm Syaf jadi famous lepas ni . " famous ? Dah kenapa aku nak jadi famous pula ?
Kak El terus memberikan telefon bimbitnya kepadaku .
Terbuntang luas mataku apabila melihat video yang ditunjukkan oleh kak El .
Aku dah agak dah !
" Akak , macam mana ni ? Habis lah Syaf . Kalau Adam dapat tahu macam mana ? "
" Biarlah Adam dapat tahu sekalipun , biar dia sedar diri sikit . Lain kali kalau dah ada bini , buat cara ada bini . Ini tak , menggatal dengan perempuan lain . Ha , sekarang biar dia rasa apa yang Syaf rasa dulu . " aku rasa gembira bila ada orang faham apa yang aku rasa . Mungkin kak El faham hati seorang perempuan bila disakiti .
" Akak— "
Belum sempat aku ingin mengatakan sesuatu kepada kak El , seseorang telah mengetuk pintu rumah .
" Akak , siapa tu ? " kak El mengangkat bahu .
" Cuba Syaf buka . Mana lah tahu jiran sebelah bagi makanan ke ? " aku mengangguk .
Hmm , harap - harapnya betul lah apa yang kak El cakap tu . Aku pun tengah lapar ni .
Aku pun terus pergi ke arah pintu lalu membukanya .
" Sayang...? "
*****
Aku lihat Asha kelihatan sungguh gembira apabila orang yang dirindui oleh anaknya itu muncul di hadapannya .
" Papa , papa pergi mana ? Kenapa papa tinggalkan Acha dengan mama ? Acha nak ikut papa balik . " Asha memeluk erat Adam .
" Awak buat apa dekat sini ? " soalku dingin .
" Abang datang sebab nak melawat kak El dengan Emir . Tak sangka pula boleh jumpa sayang dekat sini . Kalau abang tahu sayang duduk dengan kak El , dah lama abang datang . " aku menjeling Adam lalu memandang ke arah kak El .
Kak El hanya mengangkat bahunya . Kak El jahat . Langsung tak nak tolong aku !
" Sayang sihat ? Baby sihat ? " aku tidak menjawab sebaliknya aku berdiri .
Niatku untuk beredar dari situ terbantut apabila Adam menarik tanganku .
" Saya sihat ke sakit ke , awak peduli apa ? "
YOU ARE READING
𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘
Fiksi Remaja(UNEDITED) [WARNING: Cerita ini ditulis waktu 2016, and i am a high schooler at that time jadi ada banyak cacat cela dan part yang cringe so read at your own risk, enjoy!] 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐂𝐚𝐥𝐯𝐢𝐧 Peribadinya tidak seindah namanya. Ego...