006 | Gaduh ·˚ ༘

17.9K 821 23
                                    

Zareef POV

Aku masih tak boleh lupa apa yang Adam buat dekat Syaf 2 minggu yang lalu .

Dia dah melebih . Aku cukup pantang kalau ada orang nak sakitkan hati Syaf .

Kenapa gadis sebaik dia ada juga orang yang benci ?

Aku takkan izinkan kau sakitkan hati Syaf lagi , Adam .

*****

Syafa POV

Aku hanya mampu melihat Adam yang sedang bermain bola sepak dari jarak yang jauh .

Walau apa pun yang Adam buat dekat aku , aku langsung tak kisah . Mungkin sebab aku dah terbiasa kena maki hamun dengan dia .

Kalau aku tak dapat Adam , aku pasrah . Biarlah dia pilih orang yang boleh buat hati dia gembira .

Aku tak kisah sebab aku ada lagi 3 sahabat baik aku yang selalu ada dengan aku bila aku sedih .

Aku bersyukur sangat dengan Tuhan .

Tak lupa juga , Abang Fayyad yang sentiasa bagi aku semangat .

Aku terus mengalihkan pandanganku apabila Adam sedar yang aku sedang memerhatinya .

Aku terus melarikan diriku .

Saat aku cuba untuk melarikan diriku , tanganku direntap oleh seseorang .

Aku menoleh .

Aku fikirkan Adam rupanya...bukan .

Aku cepat - cepat melepaskan tanganku daripadanya .

" Ish ! Jangan pegang tangan saya ! " Suka hati dia je nak pegang tangan aku . Haram tau tak ?

" Okay , I'm sorry . Chill lah. Setakat pegang tangan je pun . " Chill lah dia cakap ? Eh , tahu tak perkataaan 'berdosa' ?

" Siapa awak ni ? Suka - suka hati je nak pegang tangan saya . " First time aku nampak dia . Budak baru ke ?

" Oh , aku Fariz . Syed Fariz Mikhael bin Syed Ahmad Nazrin . " Wow , panjangnya nama . Tapi , aku tak suruh pun dia sebut nama penuh dia .

" Oh , okay . " Aku tersenyum hambar .

" And you pretty girl ? "

" Maira Nur Syafa . " jawabku .

" Nice name . Macam tuan dia . " Lelaki ni memang pandai susun ayat . Ingat aku cair ke ?

" So , where is your class Miss Maira ? " dia panggil aku Maira ? Tak ada siapa pernah panggil aku dengan nama tu . Not even my family .

" Kenapa saya kena bagitahu awak pula ? " Tak nak aku sekelas dengan mamat tak betul ni .

" Coz I'm your new classmate . " Aku dah agak . Perkara yang aku tak nak , selalu terjadi . Haih , takdir - takdir .

" Pergi lah tanya orang lain . Don't you ever talk to me again . " Aku tak ada mood nak layan orang sekarang ni . So , tolong lah pergi jauh - jauh .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now