Adam POV
Dah beberapa hari aku rapat semula dengan Nadia .
Bukan niat untuk berbaik , bukan juga niat untuk mempermainkan perasaan dia . Cuma aku tak mahu diganggu oleh si perempuan gatal tu . Itu sahaja .
Aku pun sebenarnya malas nak layan si Nadia tu , aku layan pun sebab TERPAKSA . Kalau tak , memang tak lah aku nak layan dia . Tengok muka pun aku dah menyampah . Aku masih tak faham kenapa dulu dia tinggalkan aku tanpa apa - apa berita . Aku sedih , aku kecewa . Ada dia ambil tahu semua tu ?
Aku mengambil buku yang terletak di bawah meja ku .
Sewaktu ingin mengambil buku tersebut , aku dapat rasakan ada sesuatu di bawah mejaku . Macam , sebuah kotak ?
Aku pun mengambil kotak tersebut .
Hadiah ? Untuk siapa ? Aku ke ?
Okay , ada nama aku dekat bahagian hadapan kotak tersebut .
Sah - sah lah aku punya , kan ?
From ; MNS ❤
Siapa pula MNS ni ?
Tanpa membuang masa , aku pun membuka hadiah tersebut .
Mini teddy bear ?
Biar betul si MNS ni ?!
Dia ingat aku ni perempuan ke nak minat teddy bear segala bagai ni ?
Aduhai , tak faham aku .
Nak buang , sayang lah pula .
Simpan je lah , walaupun aku rasa tak penting .
*****
Syafa POV
Aku dari tadi tak berhenti gelak dengan lawak yang dibuat oleh Zareef .
Walaupun sekadar lawak bodoh atau pun lebih dikenali sebagai lawak hambar , tapi aku tetap terhibur .
Sejak bila lah Zareef pandai buat lawak ?
Setahu aku , dulu dia ulat buku . Dan , jarang sangat lah dia bergaul dengan orang macam aku ni .
Hahaha , aku ni bukan lah malas sangat . Cuma , aku tak lah serajin dia . Dia selalu dapat nombor satu dalam kelas . Meanwhile , aku selalu dapat top 5 jelah dalam kelas .
Tapi , sekarang kitaorang berdua macam dah jadi kawan baik .
Aku tak rasa awkward langsung bila berkawan dengan dia . Malah , aku lebih selesa . Tapi , Fauza dengan Ariana tetap didahulukan . Hehehe .
" Zareef , cukup lah tu . Saya dah tak larat nak gelak ni . " Boleh senak perut aku kalau asyik gelak je .
" Tapi , saya tak buat lawak pun . Awak sendiri yang gelak . " kata Zareef . Okay , rasa malu pula tiba - tiba .
" Mmm , petang ni awak free tak ? " soal Zareef .
" Free rasanya . Kenapa ? " Dia nak ajak aku pergi somewhere ke ?
" Teman saya beli hadiah , boleh tak ? " Hadiah ? Hari jadi siapa ?
" Awak nak beli untuk siapa ? " Siapa lah orang yang bertuah tu .
YOU ARE READING
𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘
Teen Fiction(UNEDITED) [WARNING: Cerita ini ditulis waktu 2016, and i am a high schooler at that time jadi ada banyak cacat cela dan part yang cringe so read at your own risk, enjoy!] 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐂𝐚𝐥𝐯𝐢𝐧 Peribadinya tidak seindah namanya. Ego...