045 | Tetamu ·˚ ༘

10.3K 460 15
                                    

Danial POV

Aku membuka mataku perlahan - lahan apabila sinaran matahari mula memasuki ruang bilikku .

Aku terus keluar daripada bilikku .

" Fauza ! Fauza ! " jeritku .

Ish , mana lah perempuan ni pergi ?

Menyusahkan aku betul lah .

Aku membuka pintu biliknya .

Kosong . Senyap dan sunyi .

Tiba - tiba aku teringatkan hal semalam .

Huh , agaknya perempuan tu tengah bahagia dengan kekasih gelap dia tu .

Tapi...betul ke apa yang aku buat ni ?

Kenapa aku biarkan dia dengan lelaki lain ?

Aku terus turun ke bawah .

Aku melihat jam di dinding .

Dah pukul 9.00 pagi .

Takkan tak reti - reti balik lagi perempuan ni ? Melampau betul lah dia ni .

Aku memeluk tubuhku buat seketika . Sejuknya . Agaknya semalam hujan lebat kot , sebab tu aku bangun lambat .

Kemudian , aku bersiap - siap untuk keluar membeli sarapan pagi .

*****

Aku terkaku melihat sekujur tubuh yang terbaring di hadapanku .

Aku menolaknya menggunakan kaki .

" Eh , bangun lah . Tidur je kerja kau kan ? Kau sedar tak sekarang dah pukul berapa ?! " Fauza tetap kaku .

Aku terus menarik tangannya supaya berdiri .

Ya Allah , kenapa tangan dia sejuk sangat ni ?

Bibir dia pucat sangat .

Aku memeriksa nadinya di tangan kanannya .

Kenapa aku tak dapat kesan nadi dia ?

Ya Allah , apa aku dah buat ni ?

" Fauza , bangun lah . Jangan lah buat aku takut . " aku menepuk pipinya berkali - kali . Namun , tiada langsung pergerakan daripadanya .

" Fauza ! Bangun lah . " aku terus mendukungnya lalu aku letakkannya di dalam keretaku .

*****

Aku berdiri di hadapan wad kecemasan .

Apa aku dah buat ni ? Bodohnya aku .

Aku menghentakkan kepalaku berkali - kali di dinding hospital tersebut .

Macam mana kalau Fauza pergi tinggalkan aku ?

Doktor yang bertugas keluar daripada bilik wad kecemasan .

" Encik ni siapa ? " soal doktor itu .

" Saya suami dia . " jawabku .

" Isteri encik mengalami demam panas . Suhunya agak tinggi , 39°C . Buat masa ini , kami terpaksa tahan dia di wad dulu . Isteri encik belum sedarkan diri lagi . Kita tunggu dia sedar , lepas tu baru pihak kami akan buat rawatan yang selanjutnya . Dan encik jangan risau , saya akan bagi ubat paracetamol untuk kebahkan badan dia . Kalau ada apa - apa masalah , encik boleh panggil nurse dekat kaunter yang berdekatan . " aku hanya mengangguk .

𝗠𝗘𝗔𝗡𝗧 𝗧𝗢 𝗕𝗘Where stories live. Discover now