73.Nemocnica

315 10 0
                                    

Nemocnica..

Príbeh najstrašnejšej nemocnice sveta
Každá stará nemocnica má svojich duchov zomretých pacientov, strašidelný príbeh a zákutia, ktorým sa treba radšej vyhýbať oblúkom. Sanatórium Waverly Hills sa však dostalo medzi top strašidelné miesta sveta, kam neradno chodiť vôbec, tobôž po polnoci. Kedysi honosné miesto pre liečbu pacientov chorých na tuberkulózu, dnes oplotená, schátraná, a predsa dobre strážená budova, ktorá naháňa zimomriavky aj za bieleho dňa.
Na začiatku storočia bola tuberkulóza jednou z najdesivejších chorôb. Vedelo sa, že koho raz prepadla, len málokedy sa z nej dostal. Sanatóriá sa množili ako huby po daždi a pacientov pribúdalo. Aj preto otvorili v júli 1910 dvojpodlažnú nemocnicu Waverly Hills v Louisville, Kentucky, kde sa mohli chorí liečiť v pohodlí, hoci museli byť izolovaní. Choroba sa ľahko prenášala a Waverly Hills sa stala dočasným a v mnohých prípadoch aj finálnym domovom pre 40 až 50 pacientov. Už o niekoľko mesiacov majitelia zistili, že kapacity sanatória sú primalé pre veľký počet postihnutých a tak začali rozmýšľať nad novou, lepšie vybavenou budovou. Pacientov premiestnili a za dva roky im vybudovali päť poschodovú honosnú, moderne vybavenú budovu, ktorá mohla poňať minimálne štyristo pacientov.Podľa oficiálnej stránky sanatória vyzeral život v ňom priam idylicky. Pacienti umierali, to áno, ale množstvo sa vyliečilo a liečbu majú dodnes v spomienkach. K dispozícii bola veľká jedáleň, ale aj malé jedálne pre chorých, kino, obrovská záhrada, kopa dobrého a nutrične vyváženého jedla a ochotný personál. K dispozícii boli aj remeselné dielničky, kde sa pacienti učili ručným prácam a majstrovaniu.Ak by sme to porovnali so spoveďou americkej spisovateľky Betty Macdonald, ktorá sa sama liečila na tuberkulózu v podobnom sanatóriu, ale v celkom inej časti Spojených štátov, zrejme by sme nenašli veľa spoločného. Podľa nej pacienti ustavične bojovali so zimou (pri liečbe TBC bol nevyhnutný prísun čerstvého vzduchu, preto sa v sanatóriách stále vetralo), nemohli hovoriť, smiať sa, sedieť, čítať a do kina či dielničiek sa dostalo len málo z nich, zábava bola určená pre tých, čo sa cítili dobre. Výsledný efekt však zrejme stál za to, pretože aj vo Waverly Hills sa vyliečilo mnoho pacientov.Napriek tomu, ešte počas jeho fungovania kolovali o ňom historky o podzemných tuneloch smrti, nešetrnom zaobchádzaní s telami a zblúdilých dušiach, čo v ňom ostali navždy uväznené.

Strašidelné príbehy {Dokončené}Where stories live. Discover now