141.Poltergeist

326 16 1
                                    

Takže môj príhovor dávam na úvod.My máme doma knihu ktorá píše o rôznych afrických rituáloch,zombíkoch a proste takýchto veciach.Moja mama vie že niečo takéto píšem a povedala mi o tej knihe.Africké rituály ma nezaujímali ale sú tam príbehy a prípady ktoré sa naozaj stali a mohlo by sa vám to páčiť takže tu je jeden z nich,ak sa vám bude páčiť  mohla by som sem dať aj iné príbehy o duchoch .Inak kniha sa volá Svet tajomných síl II.diel od Arthura C. Clarka.

V kancelárii váženého advokáta v meste Rosenheim v juž. Nemecku vypukol v zime 1967 chaos.Prvé zmienky toho,že sa odohráva niečo čudné,sa zjavili už v lete,keď v kancelárii začali vystrájať telefóny.Niekedy zvonili všetky naraz,napriek tomu,že na linke nikto nebol,a ak sa hovorilo,rozhovory pravidelne prerušovali znervózňujúce cvakavé zvuky.Riaditeľ kancelárie sa sťažoval u telefónnej spoločnosti;tá poslala niekoľko mechanikov,aby to dali do poriadku.Mala to byť veľmi jednoduchá úloha,ale mechanici nemohli za nič na svete prísť na chybu.Naopak,prehliadka ukázala,že aparáty sú v dokonalom stave.Po týždňoch starostlivého skúmania to mechanici celí zmätený vzdali a pretože sa situáciaustavične zhoršovala,nastúpil tím odborníkov z Poštového úradu.Inštalovali merač,ktorý mal zaznamenať každý hovor;problém sa tým neviriešil,naopak,ešte sa prehĺbil,pretože merač ukázal,že desiatky hovorov boli zaznamenané z aparátov,ktorých sa zamestnanci,podľa vlastných prísah,v čase,ktorý ukazoval merač,ani nedotkli.Niektoré čísla ktosi vytáčal veľmi rýchlo a často a jedného dňa sa na merači zjavilo,že 0119,číslo Správneho času,volal niekto v priebehu pätnástich minút 46 krát.Ako zvyčajne,nikto nevidel nijakého zamestnanca,ktorý by toto číslo vytáčal.Rozhodne nemal nikto dôvod,aby volal na Správny čas-všetci mali hodinky a okrem toho boli na blízku 2 kostoly s vežovámi hodinami,ktoré celkom presne a nahlas odbíjali.

Zatiaľ čo v kancelárii sa nálada zhoršovala a telefónne účty stúpali,začalo sa správať čudne aj ostatné zariadenie.Žiarivky sa opakovane vyskrutkovávali z objímok,žiarovky vybuchovali,zásuvky sa vysúvali zo stolov,obrázky rotovali na stenách a vývojka vytekala z kopírok.Znepokojujúce bolo aj to,že sa často kolísal aj elektrický prúd.Celá kancelária sa utápala v zmätku.A napriek tomu odborníci-telefónni mechanici,elektrikári,rovnako ako tím významných fyzikov-museli priznať,že si nevedie dať rady,čo ako intenzívne vedú vyšetrovanie.Nijaký dôvod pre tieto nezvyčajné úkazy,ktoré videlo 40 dôveryhodných osôb,nenašli.Zmätení fyzici usúdili,že úkazy spôsobujú ,,sily kontrolované inteligenciou,ktoré majú tendenciu vyhnúť sa odhaleniu".Nakoniec pozvali do utrápenej kancelárie dr.Hansa Bendera,najuznávanejšieho nemeckého parapsychológa a vedca v odbore psychiky.Na rozdiel od odborníkov Bender a jeho kolegovia  hneď rozpoznali príčinu všetkých ťažkostí.Už predtým sa s takými prípadmi stretli.V Rosenheimovej advokátskej kancelárii zaúradoval poltergeist.Len tí,ktorí sa už stali obeťou jedného z nich,naozaj vedia ,že slovo poltergeist (z nemčiny,znamená ,,hlučný duch")nevystihuje iba jeden z najgrotesknejších úkazov uvádzaných v knihe odborníka na psychiku.Poltergeist je ešte čosi viac ako hlučný duch;je to čosi oveľa zlovestnejšie,oveľa deštruktívnejšie a oveľa záhadnejšie.Po preštudovaní série prípadov,ktoré sa stali  ,,vo všetkých krajinách a vo všetkých dobách",slávny britský vedec Harry Price v roku 1945 usúdil,že ,,poltergeist"je zlomyseľný,hlučný,krutý,otravný,bezočivý,vynaliezavý a vampírsky.Duch straší,poltergeist infikuje.Priceov súčasník dr. Nandor Fodor rozpracoval tento rozdiel medzi duchmi a poltergeistmi vo svojej Encyklopédii vedy o psychike.Definoval poltergeistov ako ,,hlučných duchov,pôsobiacich potmehúdsky organizované psychické poruchy na určitých miestach v prítomnosti určitých,väčšinou nič netušiacich,vnímavých ľudí.Zdá sa,že rovnako ako existujú domy,kde straší,sú aj ľudia ,v ktorých prítomnosti straší."

V Rosenheime vytipoval Hans Bender takúto osobu veľmi ľahko,pretože si všimol,že úkazy vrcholia v prítomnosti 19 ročnej úradníčky Annemarie Schneiderovej.Keď nebola v kancelárii,bol pokoj;len čo však do kancelárie vsúpila,čudesné úkazy znovu začali.Lustre sa hojdali,keď popod neprechádzala ne prechádzala,obrazy na stene rotovali ako vrtule na počudovanie všetkých advokátových klientov a peniaze na cigarety,ktoré boli v pokladničke,vyletúvali otvorom von.Prípad sa uzavrel keď Annemarie opustila zamestnanie v advokátskej kancelárii.Kancelária sa znova navrátila k svojmu zvyčajnému pokoju,ktorý príchod tohto dievčaťa tak narušil.

Mnoho poltergeistov (rozhodne však nie všetci) sa sústreďuje na jednu mladú osobu-je to ich ,,fokus" alebo ,,agens."Väčšina z nich je v tom čase nešťastná a frustrovaná,čo bola bezpochyby aj Annemarie.Takéto pozorovania však iba poukazujú na niektoré najvýznamnejšie charakteristické črty tohto úkazu-ale nevysvetľújú jeho príčinu.



Strašidelné príbehy {Dokončené}Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora