98.Mýtické bytosti

252 10 1
                                    


                        Kerberos

Kerberos pochádza z antickej mytológie a jedná sa o trojhlavého psa, ktorý stráži vchod do podsvetia. Popis jeho podoby sa líši podľa jednotlivých povestí. Je to pes s tromi hlavami a dračím ohňom.Podľa inej povesti je popisovaný ako pes so sto hlavami a jedovatým dychom. Celý svoj život strávil Kerberos strážením podsvetia. Na zemský povrch sa dostal len raz a to keď ho z podsvetia vyviedol Hérakles, pri plnení svojej dvanástej úlohe.


                              Pegas

Pegas je jednou z najznámejších mytologických postáv, pocházajúcich z gréckej mytológie. Jedná sa o okrídleného bieleho žrebca, ktorý je synom boha mora –  Poseidona a Medúsy. Jeho zrod sa líši podľa jednotlivých poviedok. Podľa jednej vyskočil z tela svojej matky Medúsy potom, čo jej Perseus uťal hlavu, iná poviedka zase hovorí, že vyskočil zo zeme, na ktorú dopadla Medúsina krv. Podľa legiend sa hovorí, že lietal ako vietor a žil na hore Olymp. Po dobu svojho života pomáhal deťom a chránil všetko živé.



                            Echidna

A teraz tu máme mýtickú postavu, s ktorou by ste sa rozhodne nechceli stretnúť. Echidna je z časti velice pôvabnou ženou a z časti škvrnitým hadom. Žila hlboko v jaskyni a jej potravou boli ľudia, ktorými sa kŕmila. Jej mužom bol Týfón, s ktorým mala veľa detí, ktoré boli rovnako desivé,ako ona. Jej osud nakoniec zpečatil stooký obor Argos, ktorý ju zabil v spánku.



                         Drak

Tento mýtický tvor má hadie či jašterie vlastnosti. Sú známé dve tradície, ktoré poukazujú na drakov: európska a čínska. Existencia drakov je zachytená od období roku 8 pred n. l. Podľa záznamov vypadali ako gigantické hadi s krídlami netopierov. V ázijských kultúrach sú symbolom sily a dažďa, oproti tomu v stredoveku si o nich mysleli že sú to  krvilačné beštie, ktoré páchajú zlo. Draci sa vyskytujú v povestiach, rozprávkach a príbehoch z mnoha kultúr. Vďaka tomu existuje veľká variabilita, týkajúca sa jejich vzhľadu. Napríklad v počtu jejich hláv. Z čínskek kultúry pochádza drak jednohlavý, z gréckej zase sto hlavý.

Strašidelné príbehy {Dokončené}Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon