24.Djatlovové Výpravy

505 23 0
                                    

HORA SMRTI. - DJATLOVOVÉ
VÝPRAVY.

Nie všetci ľudia sa však vzdávajú svojho života tak ľahko ako nešťastníci v Rusku. Cesta do druhej dimenzie nemusí byť vôbec dobrovoľným či príjemným zážitkom.

Vo februári v roku 1959 vyrazila skupina desiatich horolezcov na zimnú výpravu do ruského pohoria Ural. Ich cieľom bola hora Otorten. V miestnom jazyku uralských Mansiov to znamená „Nechoď tam!". Turisti boli skúsení, za sebou mali už niekoľko výprav. Hlavným vodcom výpravy bol Igor Alexejevič Djatlov. Štvrtú noc sa kvôli zlému počasiu rozhodli utáboriť pri Cholat Sjachl – „Hore mŕtvych".

Keď o desať dní neskôr nedorazili do cieľa, vojenský tím začal oblasť prečesávať. Našli tábor s jedným vážne poškodeným stanom. Vyšetrovatelia sa zhodli, že stan bol rozrezaný zvnútra. Zdalo sa, že niektorí horolezci ušli iba bosí. Bolo jasné, že sa k stanu nepriblížili žiadne zvieratá, ba ani iní ľudia. Nikto nevnikol do stanu. Čo teda skupinku tak vydesilo, že odišli bez oblečenia a zásob? Stopy viedli na okraj lesa.

Záchranárom sa naskytol pohľad, ktorý by si nevedeli predstaviť ani v tom najhoršom sne. Našli tu deväť zmrzačených tiel. V 30 stupňovom mraze sa poniektoré telá našli úplne bosé a v spodnom prádle. Telá boli dolámané a mali rozbité hlavy.
Jednej z obetí chýbal dokonca jazyk.Skupinu zasiahla neznáma sila, ktorá sa zamerala iba na ľudí. Jeden z desiatich však výpravu prežil. Jurij Judin si zachránil život tým, keď sa od skupiny oddelil už skôr kvôli zranenej nohe.

Podľa doktora Vožroždeného, boli telá vystavené extrémnej sile, ktorú prirovnal k nárazu pri autonehode. Ba čo viac, forenzné radiačné testy preukázali zvýšenú radiáciu na oblečení niektorých obetí. O stave vnútorných orgánov pri vyšetrovaní nepadlo ani slovo.

Okolie bolo nedotknuté (sneh, stromy). Známky po boji sa nenašli.Oficiálny záver bol, že horolezci zomreli na podchladenie. Hlavný vyšetrovateľ odstúpil z vyšetrovania. Úrady urobili všetko, aby celú situáciu ututlali. Bolo zakázané o nešťastí hovoriť a akokoľvek polemizovať. Ide o jeden z najzáhadnejších prípadov vraždy.

A išlo vôbec o vraždu? Čo iné by to mohlo byť? Kto alebo čo útočilo? Čo mohlo prinútiť deväť skúsených horolezcov opustiť tábor a utekať ako o život? V tú noc údajne viacerí svedkovia videli nad horou zvláštny žiarivý objekt. Prichádzajú sem ľudia z paralelnej reality? I toto tvrdia milovníci záhad. Je na hore, ktorej názov znie „Nechoď tam!", nejaký zvláštny portál?

Hora si však vyslúžila toto hrôzostrašné pomenovanie už dávno pred touto otrasnou udalosťou. Legenda opisuje smrť deviatich Mansiov, ktorí tu hľadali útočisko pred záplavou. I vy ste si všimli tú podobnosť s prípadom deviatich horolezcov? Ak veríte na náhody, tak dobre zvážte, či je skutočne vhodné spomínať ich v tejto súvislosti.

76 ročný Jurij Judin sa celý život od úmrtia jeho kamarátov snažil z rôznymi organizáciami vzniesť svetlo do tejto hrozivej udalosti, ale bohužiaľ bezvýsledne. Doteraz nikto nato neprišiel čo sa naozaj v hore Mŕtvych stalo.Jurij Judin zomrel v Jekaterinburgu. Zomrel 27. Apríla 2013.

Strašidelné príbehy {Dokončené}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora