18.Dvojník Emilie Saageovej

691 61 0
                                    


Tridsaťdva ročná Emilia Saageová bola učiteľkou na súkromnej dievčenskej škole Pensionnat Neuwelcke v Lotyšsku. V roku 1845 sa tu odohral desivý prípad s množstvom svedkov, epicentrom ktorého sa stala práve táto žena.

Začalo sa to nedorozumeniami medzi žiačkami, ktoré tvrdili, že videli svoju učiteľku v rovnakom čase, avšak každá v úplne inej časti školského areálu. Najskôr si mysleli, že sa len mýlia, no čoskoro ich ďalšia udalosť poriadne vystrašila.

Jedného rána mala Emilia Saageová hodinu s trinástimi žiačkami. Začala písať učivo na tabuľu, keď si viaceré dievčatá všimli, že vedľa učiteľky sa zjavila jej verná dvojníčka, ktorá dokonale napodobňovala jej pohyby kriedou. Jedinou výnimkou bolo, že Emilina dvojníčka nedržala v ruke žiadnu kriedu. Incident v triede sa okamžite rozšíril po celej škole a záhadná učiteľka sa nič netušiac stala centrom všeobecnej pozornosti. V jedno popoludnie sa dvojník Saageovej zjavil opäť, tentokrát v školskej jedálni. Učiteľka obedovala, keď sa zrazu pri nej zjavila jej verná kópia a opäť napodobňovala jej pohyby.

Najväčší incident s dvojníčkou učiteľky, ktorý videl 42 ľudí vrátane ďalšej učiteľky sa odohral v júni 1846 v záhrade. Skutočná Emilie si bezstarostne trhala kvety v záhrade, zatiaľ čo jej dvojníčka bola v riaditeľní, kde ju uvidela jej kolegyňa prichádzajúca zo záhrady. Sageeová tvrdila, že nikdy svojho dvojníka nevidela, avšak v tom čase sa cítila zmätená a smutná. Psychiatrické vyšetrenia preukázali, že trpela depresiami.

Strašidelné príbehy {Dokončené}Where stories live. Discover now