66.Afraid by myself

338 16 0
                                    

Afraid by myself

Od jedného dobrého priateľa som sa dozvedel zaujímavé poznatky o pokusoch so zrkadlami. Hovoril,že cez zrkadlo sa dá otvoriť bránu do astrálneho sveta. Nepovedal mi však ako, čo ešte povzbudilo moju zvedavosť a mal som nutkanie vyskúšať si to na vlastnej koži. Takže som bol odhodlaný a presvedčený, že sa mi niečo také podarí. Príhodnú chvíľu sa tak stalo pri praní oblečenia pri umývadle, nad ktorým sa týči naše veľké a jediné zrkadlo. To ožaruje príjemné nažltlé svetlo, ktoré zdobí celkový vzhľad kúpeľne. Príležitosť k môjmu pokusu sa naskytla priamo skvelá, nikto nebol doma a v celom dome sa rozliehalo príjemné ticho, ktoré bolo len zriedka kedy narušené tlmenými ranami, ktoré vydávala už stará umývačka.

Postavil som sa k zrkadlu, chvíľu som sa skúmavo prehliadal, tak, ako to robím vždycky. Zatvoril som si dvere, zatiahol žalúzie a rozsvietil svetlá, ktoré som už zmieňoval a začal som sledovať každý výrazný aj menej výrazný rys mojej tváre.

Naraz sa mi zdalo, že sa trochu zotmelo, ale povedal som si, že ma len vlastné oči klamú. Ďalej som sledoval moju tvár a zaujali ma moje oči. Veliké, zelené, uhrančivé a tajuplné oči. Možno to bude znieť trochu egocentricky, ale naraz ako by som si svojich očí všimol z iného pohľadu; Boli naozaj veľké a kúlili sa na mňa. Zľakol som sa, ale bol som v tú chvíľu ako v tranze, ako prikovaný v miestu, na ktorom stojím. Mal som pocit, že sa moje telo hýbe, zato môj odraz ako  sa nepohol . Len tam stál a pozeral sa na mňa, bez sebe menšieho žmurknutia toho veľkého oka. Bol som vydesený a vo svojom vnútri som cítil akési vyhorenie. Ako vyhasnutý vojak, vracajúci sa z vojny, vediac, že už mu nikto nezostal. Odraz v zrkadle sa nehýbal, avšak moja myseľ sa povzbudila. V duchu som sa rozhodol, že so svojim pohľadom budem sústrediť na moje ľavé oko. Učinil som tak a v tom som znovu  pocítil to zvláštne dianie okolo môjho odrazu.Celé pozadie bolo náhle čierne a farebný zostal len samotný odraz mojej postavy. Stále som bol veľmi vystrašený, ale sčiernaním okolitého sveta sa ma zmocnil pocit mysteriózneho neznáma. Avšak veľmi povedomého neznáma. Bol to skôr pocit zvláštnej zvedavosti, než strachu.Všetko sa ale zmenilo, keď sa mi začala pretvárať tvár samotná. Než budem pokračovať, musím vám aspoň trochu popísať, ako vypadám za normálneho stavu. 

Pomerne tmavé zelené oči, z diaľky vypadajúc trochu ako hnedé, vlasy husté, čierne, ostrihané na krátko do účesu gentlemanov z väčšinou 1. polovice 20. storočia. Vlasy sú kučeravé, väčšinou sčesané do romantických,aj keď pomerne neposedných vĺn. ďalej veľký, vcelku dlhý nos, dlhý predel medzi koncom nosu a hornou perou, celkovo menšie rty, výrazné, stredne veľké biele zuby, ktoré za širokého úsmevu vždy ožarujú miestnosť či už pozitívne, alebo naopak. Okolo očí stredne vystúpené lícne kosti. Celá tvár má tvar oválu.

V prvom štádiu premeny sa začal meniť vzhľad krku;

Od krku nahor začala sa vinúť akási hnedo-čierna hmota, ktorá neskôr pôsobila dojmom zhnitého mäsa. Stále som neuhýbal pohľadom. Bolo vzrušujúce sledovať sa ako sa mením. Rty ako by sa mi stiahli ešte viac do seba v silnej agónii, zostarli, povisli, rovnako ako postupne zbytok celej mojej  zúboženej tváre. Úbytkom úst sa môj predel medzi nosom a hornou perou ešte zväčšil.

Tvár sa mi stále preťahovala, ústa padali, až bolo vidieť spodný rad zubov, ktoré boli taktiež vypadané a zožltlé. V konečnom štádiu premeny som vypadal strašne. Utrápene a zraniteľne, ako mačiatko stratené vo víre veľkomesta, neschopné nájsť svoju mamu, ktorá je pre neho jedinou oporou.

Potom opäť akoby sa zastavil čas. Všetko sa razom začalo meniť. Znovu! Ale tentokrát to bolo iné...

Všetko ako žmurknutím oka zmizlo. Moja tvár bola naraz úplne normálna. Bol som vzrušený. Avšak ešte zaujímavejší bol ďalší dej;

Ako som už zmienil, pred pár chvíľkami sa z mojej tváre stala strašidelná grimasa, veštiaca bolesť, nešťastie a utrpenie.Tak zanedbaný a celkovo žalostný výraz. Ale teraz bolo všetko presne naopak;

Tvár sa z môjho opätovného normálneho stavu sa  rýchlosťou svetla premenila v krásnu, žiarivú tvár. Tvár, ako zo sna. Samozrejme, tvar ani  rysy sa nijak radikálne nezmenili, ale teraz bola krásna, ako stelesnenie dobrého ducha a samotného šťastia, dobré víry, správnosti rozhodnutí, učinenie spravodlivosti a tiež útulného zázemia. To všetko naraz vyžarovalo z môjho celkového vzhľadu. Len však táto príjemnejšia časť premeny trvala oveľa menej času než premena prvá. Bolo to skrátka a dobre neuveriteľné. Čo som to vtedy videl? Bola to snáď ukážka obidvoch strán mojej duše, ktorá vie byť rovnako nevyspytateľná a  tajomná, ako príhoda samotná?
Možná to bola len sugescia...
...ale to je u takého skeptika ako som ja pomerne neobvyklé.

Strašidelné príbehy {Dokončené}Where stories live. Discover now