HASYA #25

23K 483 6
                                    

"Kau tau aku nampak siapa semalam?"

Soal Badrul kepada Kamal saat mereka sama-sama lepak di restoran mamak petang itu.

Kamal mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Siapa?"

Badrul mencicip sedikit teh tariknya sebelum menjawab soalan rakannya itu.

"Aku nampak Hasya."

Kamal membulatkan matanya.

"Serius ahh weyy? Asal kau tak tangkap dia? Sebab dia la kita kena belasah dengan mangkuk ayun tu hari tu. Kau dah lupa ke?!"

Badrul tersenyum sinis.

"Relaks la, bro. Jangan nak terburu-buru sangat. Kalau ikutkan aku memang aku nak kidnap dia tapi ada mamat sebelah dia."

"Balak dia ke?"

Badrul menggeleng.

"Dah tu?"

Soal Kamal tidak puas hati. Geram pulak bila Badrul seolah-olah berteka-teki dengannya.

"Aku syak tu laki dia."

Kamal membulatkan matanya seperti tidak percaya.

"Serius la wehh! Takkan dia dah kahwin?"

Soal Kamal bersungguh-sungguh.

"Kau ni pehal? Kalau dia dah kahwin pun lantak dia la. Asal? Kau dah tangkap cintan ke dengan adik aku tu?"

Ujar Badrul sinis.

"Mana ada!"

Giliran Kamal pula mencicip teh tarik di gelasnya.

"Halaaaahh! Mengaku je la."

"Memang aku sayang dia."

"Kalau sayang, asal kau setuju dengan plan aku nak jual dia hari tu?"

Kamal tertunduk.

"Aku-- aku bodoh masa tu. Aku cuma fikirkan pasal duit je."

Ujar Kamal kesal.

"Puii! Tak guna kau nak menyesal sekarang. Dia dah jadi bini orang dah pun. Dah sah-sah la dia benci gila kat kau sebab kau pun terlibat sama dengan plan aku nak jual dia hari tu. Malang betul adik aku dapat ex balak macam kau ni. Hahaha!"

"Kau cakap betul-betul, Bad! Mana kau tahu dia dah kahwin? Siapa mamat tu? Kau gebang (tipu) aku kan?"

Soal Kamal tidak puas hati.

"Buat apa aku nak tipu kau? Aku follow diorang sampai rumah kot. Rumah besar lagi tu dia duduk sekarang ni."

Badrul memprovok Kamal.

"Tak. Aku tak percaya dia dah kahwin. Entah-entah tu sugardaddy dia ke. Mana kita tau kan?"

Tidak semena-mena, Badrul menolak kepala Kamal.

"Bodoh la kau ni! Aku kenal la si Hasya tu macam mana. Dia takkan senang-senang ikut jantan sana sini. Dengan kau dulu pun sebab dia bodoh termakan ayat-ayat bangang kau yang manis tu."

Kamal memandang tajam ke arah Badrul.

"So, apa plan kau?"

Badrul tersenyum sinis.

"Kau ni macam tau-tau je. Aku memang ada plan baeekkk punya."

Kamal menjongketkan sebelah keningnya.

"Haa.. Apa dia?"

"Hutang darah perlu dibayar dengan darah!"

Sejurus itu, Badrul terus berbisik sesuatu di telinga Kamal.


***





HASYA ✅Where stories live. Discover now