"Sayang, meh sini duduk sebelah abang."
Ujar Alfi sambil menarik tangan isterinya untuk duduk di atas katil. Hasya mengerutkan dahinya apabila mendengar perubahan panggilan untuk suaminya.
"Abang?"
Alfi mengangguk.
"Haah! Sayang suka tak dengan panggilan baru ni?"
Soal Alfi teruja.
"Kenapa tiba-tiba je ni? Jap, jap. Maknanya saya kena panggil awak 'abang'?"
"Absolutely, yes sayang. Pandai isteri abang ni. And one more thing, no more saya-awak saya-awak lagi after this. Mulai hari ni, sayang kena belajar bahasakan diri sayang dengan abang dengan panggilan 'sayang' and sayang kena panggil suami sayang ni 'abang'."
"Tapi kenapa?"
Alfi menggeleng.
"Saja. Plus abangkan lagi tua dari sayang. So sayang kena la panggil abang 'abang'."
"Ooo... Tua..."
Gumam Hasya perlahan.
"Apa dia sayang? Abang tak dengar."
"Apa? Saya tak cakap apa-apa pun."
"Abang tak pekak lagi tau, sayang. Abang dengar sayang cakap something cuma tak berapa jelas."
Hasya menyembunyikan tawanya.
"Laa... ye ke? Saya cakap apa ehh tadi? Lupa la..."
"Sayang mengutuk abang ye?"
Hasya menggeleng.
"Taaakk..."
"Baik cakap cepat. Kalau tak, abang geletek sayang sampai esok pagi."
Alfi mengugut.
"Ehh janganlah... Okay, saya cakap awak tua."
Alfi membulatkan matanya.
"Sayang cakap abang tua?"
Hasya mengangguk.
"Saya cuma ulang je apa yang awak cakap tadi."
"Tua-tua pun handsome kan?"
Alfi menaikkan sebelah keningnya.
"Eei perasan..."
"Eleh kalau abang tak handsome takde makne nya tiap-tiap malam sayang curi-curi pandang muka abang setiap kali sebelum tidur."
"Mana ada."
Hasya menafikan.
"Ada."
"Takkk."
"Haa tengok tu. Muka merah tu kenapa sayang? Malu dengan abang ke sebab dah kantoi curi-curi pandang abang masa abang tidur?"
Alfi senyum mengejek.
"Eeii tak la. Mana ada. Saya tak buat la semua tu."
"Ye ke ni?"
"Eeii awak ni. Malas nak layan. Saya nak pergi tengok Ely dalam bilik dia."
Daripada terus-terusan dibahan oleh suaminya, lebih baik dia mencari akal untuk melepaskan diri.
'Grr! Macam mana boleh kantoi? Malunya aku!!!'
"Ehh... Jangan cuba-cuba nak lari ehh... Ely dah tidur tu. Ni kenapa nak malu sangat dengan abang ni?"
"Mana ada. Dah awak tu asyik bahan saya je dari tadi."
"So betul la ni sayang selalu curi-curi tengok abang? Be honest please..."
YOU ARE READING
HASYA ✅
RomanceBerkahwin dengan duda anak satu??? Ya. Itulah keputusan yang dibuat oleh Hasya Fathini setelah dilamar oleh seorang duda anak satu, Alfi Hareez demi keinginan seorang kanak-kanak yatim yang merindui belaian manja dari seorang ibu. Nyatanya, Hasya t...