HASYA #36

17.8K 407 0
                                    

BEBERAPA BULAN KEMUDIAN

"Abaaaanngggg!!!"

Alfi yang sedang melayan Elyna bermain di ruang tamu itu terkocoh-kocoh berlari naik ke bilik apabila terdengar suara jeritan isterinya.

Buka saja pintu bilik, Alfi melihat isterinya       sedang memegang sehelai baju. Terus saja dia menerpa ke arah isterinya.

"Kenapa ni sayang? Ada sakit kat mana-mana ke?"

Alfi menyoal isterinya panik. Dahi isterinya disentuh.

Hasya menggeleng-geleng sambil menunjuk ke arah baju yang dipegangnya. 

"Kenapa dengan baju tu?"

Soal Alfi blur.

"Tadi sayang try baju ni. Dah tak muaaattt... Nampak perut..."

Suara Hasya sedih. Alfi menarik nafas perlahan.

"Punya la abang cuak berlari naik bilik kita sebab dengar sayang menjerit. Rupa-rupanya pasal kes baju tak muat je? Sayang. Sayang."

Alfi menggeleng-geleng.

"Ni baju kesayangan sayang... Macam mana nak pakai kalau dah tak muat macam ni?"

Hasya terduduk di birai katil. Wajahnya kelihatan sugul. Alfi turut melabuhkan punggungnya di sisi isterinya.

"Memang la tak muat baju tu, sayang. Kandungan sayang kan dah nak masuk lima bulan. Nampak kan baby bump ni?"

Ujar Alfi sambil mengusap lembut perut isterinya. Hasya mengangguk.

"Nanti kita beli baju baru ye? Tak mau la sedih-sedih macam ni. Tak comel isteri abang."

Pujuk Alfi sambil mencubit perlahan pipi isterinya.

"Tapi sayang dah gemuk..."

"Biasa la tu. Nanti lepas sayang bersalin, tak gemuk dah. Lagi pun, cute je abang tengok body sayang macam ni. Sexy..."

Ujar Alfi perlahan sambil mencium telinga isterinya membuatkan Hasya mengeliat kegelian.

"Papaaaa!!!"

Laungan Elyna membuatkan Alfi dan Hasya tersentak.

"Tu princess abang dah panggil tu."

Ujar Hasya sambil menepuk peha suaminya.

"Ya Allah... Abang terlupa Elyna kat bawah. Sayang la ni buat abang panik tadi. Wait here, my queen. Abang nak pergi tengok our princess kat bawah kejap. I love you."

Alfi menghadiahkan sebuah ciuman di dahi isterinya sebelum meninggalkan bilik mereka.

***

"Amacam Bad? Jadi ke tak plan kau ni? Naik bosan dah aku tunggu ni. Tangan aku pun dah gatal dah lama tak pegang duit banyak ni."

Soal Kamal lalu menghembus asap rokok yang dihisapnya.

"Jadi la. Yang penting, kau kena tolong aku. Aku yakin plan aku kali ni takkan gagal."

Ujar Badrul dengan penuh yakin.

"Kalau gagal jugak?"

Kamal memprovok.

"Ini Badrul la. Mesti berjaya punya."

Ujar Badrul sambil mendabik dada. Kamal  mencebik.

"Ahh, kau! Cakap degang-degang. Last-last, habuk pun tadak!"

Badrul tersenyum sinis.

"Kau ingat aku bodoh ke? Kalau plan kali ni gagal, aku ada back up plan B. Aku dah fikir dah semua ni. Kau toksah risau la."

"Apa plan B kau?"

Kamal berminat ingin tahu. Badrul membisikkan sesuatu kepada Kamal.

"Kali ni aku yakin Hasya takkan terlepas!"

***

HASYA ✅Where stories live. Discover now