"Aww!!! Aduduhh!"
Hasya memegang perutnya yang terasa senak. Dia melabuhkan punggung di birai katil. Berkerut-kerut dahinya menahan sakit.
"Baby rindu papa dengan kakak Ely ye? Mama pun rindu papa dengan kakak. Rindu sangat."
Hasya cuba berinteraksi dengan bayi di dalam kandungannya. Rasa senak di perutnya beransur hilang apabila bayi di dalam kandungannya berhenti menendang. Hasya tersenyum tawar.
"Abang, baby kita menendang. Kalau abang ada dengan sayang sekarang ni mesti best. Baby kita aktif hari ni, bang. Asyik nak menendang aje kerjanya."
Hasya tersenyum. Dia rindukan saat-saat bahagia bersama suaminya.
"Abang! Abang! Rasa ni."
Hasya membawa tangan suaminya menyentuh perutnya.
"Baby menendang!"
Ujar Hasya teruja. Alfi juga kelihatan teruja apabila merasa sesuatu yang bergerak-gerak di perut isterinya.
"Ha'ah laa! Baby menendang. Amboi kuatnya dia tendang. Baby sayang, jangan tendang perut mama kuat sangat ye sayang? Kesian mama sakit."
Alfi cuba berinteraksi dengan bayi di dalam kandungan isterinya sambil mengusap perlahan perut isterinya.
"Baby dah berhenti menendang la, bang!"
Ujar Hasya teruja.
"Baby yang baik mestilah dengar cakap papa dia yang handsome ni."
Ujar Alfi bangga.
"Eee poyo la abang ni."
Hasya mencebik.
"Eh. Eh. Betul apa abang cakap. Kalau anak kita dah lahir nanti, kalau baby girl mesti dia cantik macam sayang. Kalau baby boy mesti dia handsome macam abang."
Perasannya mamat ni. Suami sapa la ni...
"Abang rasa anak kita ni laki ke perempuan?"
Soal Hasya.
"Abang rasa lelaki!"
Jawab Alfi teruja.
"Sebab?"
"Sebab baby asyik menendang je. Mesti la lelaki. Dah besar nanti mesti dia terror sepak bola."
Hasya tergelak mendengar jawapan suaminya.
"Abang ni apa la. Baby menendang tak semestinya lelaki tau. Kalau baby menendang tu maknanya baby tengah aktif."
Terang Hasya.
"Abang tak sabar nak tunggu baby kita lahir. Abang nak cium dia, nak peluk dia. Lagi pun abang kesian sangat kat sayang. Mesti sakit kan baby menendang? Kalau la sakit sayang tu boleh pindah kat abang, abang sanggup tanggung rasa sakit tu."
Ujar Alfi sayu.
Hasya menggenggam jemari suaminya.
"Kenapa abang cakap macam tu? Ni semua dah jadi tanggungjawab sayang mengandung dan melahirkan zuriat abang. Abang ada di sisi sayang pun sayang dah bersyukur dan sayang nak abang sentiasa berada di sisi sayang."
Alfi membawa jemari isterinya di bibirnya lalu dikucup jemari itu penuh kasih.
"Abang janji abang akan sentiasa ada di sisi sayang. Kalau boleh abang sendiri nak sambut baby kita masa sayang lahirkan dia."
YOU ARE READING
HASYA ✅
RomanceBerkahwin dengan duda anak satu??? Ya. Itulah keputusan yang dibuat oleh Hasya Fathini setelah dilamar oleh seorang duda anak satu, Alfi Hareez demi keinginan seorang kanak-kanak yatim yang merindui belaian manja dari seorang ibu. Nyatanya, Hasya t...