HASYA -ALYA-

14.9K 384 21
                                    

"Alhamdulillah, pihak kami dah berjaya berkas suspek."

Ujar seorang anggota polis yang menghubungi Alfi. Alfi menarik nafas lega. Dikerling sekilas ke arah isterinya di sisi yang setia menanti.

"Cuma..."

Sambung anggota polis itu lagi.

"Cuma apa tuan? Anak saya... Anak saya baik-baik je kan?"

Soal Alfi cemas. Hasya disebelahnya juga kelihatan cemas.

"Encik dan isteri diminta ke Hospital Selayang bagi membuat pengecaman mayat anak encik."

Allah...

Hampir terlepas telefon bimbit dalam genggaman Alfi setelah mendengar berita yang disampaikan oleh pihak polis sebentar tadi.

"B-baik, tuan."

Terketar-ketar tangan Alfi memegang telefon bimbit di dalam genggamannya.

"Abang kenapa? Polis cakap apa, bang? Diorang dah jumpa anak kita kan? Diorang dah jumpa Alya kan, bang?"

Soal Hasya bertalu-talu.

"Sayang..."

Hasya setia menanti jawapan suaminya.

"Anak kita..."

Jujur saat ini Alfi tidak sanggup untuk menyatakan kebenaran itu kepada isterinya.

"Anak kita kenapa? Alya kenapa, bang?"

Hasya menggoncang tubuh suaminya.

"Pihak polis jumpa mayat anak ki---"

Belum sempat Alfi menyudahkan ayatnya, Hasya sudah berteriak.

"Taaaakkkkkk!!! Tak mungkin!!! Abang tipu!!! Polis tu tipuuuuu!!!"

Hasya meraung sekuat hatinya.

***

This is not an update... Just sinopsis for the next update... So, korang dah dapat agak belum either it is sad ending or happy ending??? Muehehe...

HASYA ✅Where stories live. Discover now