A színfalak mögött, a falak félhomályában megtorpantam három méterrel előtte. A könnyeim duzzadt folyókén szelték át az arcomat, és a padlóra potyogtak. Shawn megállt és kitárta a kezeit.
- Ne haragudj, hogy ilyen sokáig kellett várnod rám, Ro. Szeretném... - a tekintete még távolról is lyukat égetett az arcomba. - Szeretném, ha teljesen hivatalosan, minden titok nélkül az igazi barátnőm lennél. Mert szeretlek.
A szavak puhán csúsztak ki az ajkain, és megvártam, amíg elérnek hozzám, hogy aztán végigborzongassák az egész testemet. Nem hagytam, hogy csend álljon közénk, mert néhány hatalmas ugrással már a karjai közt landoltam, és ő szorosan ölelt, eltakart. A nyakam és a vállam közé fúrta a fejét, és nagyokat sóhajtott, míg én a tarkóját markolászva zokogtam.
- Idióta - csóváltam a fejem. - Annyira idióta vagy! Egy szerencsétlen ostoba! Eldobtál mindent!
Shawn nem vette magára a szavakat, és én sem tulajdonítottam nekik nagy jelentőséget, mert az indulatom mondatta velem, és nem számítottak, még akkor sem, ha pillanatnyilag teljesen komolyan gondoltam őket.
Shawnt ki fogják rúgni, ez volt az utolsó fellépése, és megalázta a lányt, aki mit sem sejtve a barátnőjét játszotta. Kijátszotta a menedzserét, aki végig jót akart neki; jóllehet, nem a megfelelő eszközökkel tudatta vele, és csalódást okozott azoknak, akik számítottak rá. Teljesen összezavarta a rajongóit azzal, hogy rájuk zúdította ezeket a nyers tényeket, anélkül, hogy megnevezte volna, kiről beszél. Lemondott mindenről, csak azért, mert nem akarta többet elviselni ezt. Mindent én okoztam. Biztos voltam benne, hogy ennek megisszuk a levét, de abban a pillanatban még biztonságban voltunk.
- Annyira szeretlek! - suttogtam a fülébe remegő hangon, mire eltolt magától. Két kezébe vette az arcomat, ami csaknem eltűnt a tenyereiben, a tekintete szikrázott, a csokoládé elsötétedett a szemeiben, velem pedig forgott a világ, és nem tudtam különbséget tenni két dolog között.
Már fogalmam sem volt, hogy a rajongásomnak mikor szakadt vége, nem tudhattam, hogy mindig is ennyire szerelmes voltam-e belé, mert akkor megesküdtem volna, hogy soha senki nem érzett még ilyen erős köteléket semmi iránt, mint ami az én szívemben fonódott. Én sírtam, ő pedig csókot lehelt az ajkaimra és azt suttogta, hogy most már minden rendben. Minden rendben, mert én vagyok a barátnője, ő pedig a barátom, akit mindennél jobban szeretek.
Már nem sírtam, amikor felállt és felhúzott magával. Leporoltam fekete farmerem térdét, és megigazítottam a királykék, ujjatlan blúzomat, amit anyu olyan nagy gonddal választott ki nekem. Akkor egy pillanatra elgondolkodtam, hogy vajon ők hallották-e ezt az egészet, vagy még mindig tudatlanul várják, hogy végezzünk? Vajon anyu kiakadt, ha hallotta? Vagy megváltoztatta az álláspontját?
És amíg én gondolatban teljesen máshol jártam, Shawn kézen fogva vezetett a felénk tartó társaság elé. Mikor megálltunk, utoljára letöröltem a könnyeim maradékát, és felnéztem rájuk.
Lauren teljesen rezzenéstelen arccal fürkészett bennünket, kihúzta magát, és nem nézett a szemembe, amit nem is bántam. Andrew szemei szikrákat szórtak Shawn felé, de az arca többi része mást is elárult. A menedzser szomorúan lebiggyesztette a száját, és tudtam, hogy tényleg sajnálja, hogy ennek meg kellett történnie, mert tisztában van a következményekkel.
Mindannyian tisztában voltunk vele.
Az Island Records képviselője egy kopasz, szakállas férfi volt, elegáns ruhában. Shawn elé lépett, és kezet fogott vele. A fiú komor volt, és mindenki úgy állt, mintha temetésre készülnénk, talán éppen emiatt volt annyira abszurd a képviselő mosolya. A hideg rázott, amikor végigfuttatta rajtam a pilantását, Shawn azonban megszorította a kezemet, és biztos voltam benne, hogy nem hagyná, hogy engem vádoljanak. Pedig azt kellett volna, mert én tehettem az egészről, s fogalmam sem volt, hogy ki fog jobban összetörni, amikor a férfi közli, hogy Shawn szerződését felbontották. Nagyot pislogtam, amikor megszólalt.
- Ilyen ez a showbiznisz - nevette el magát. Shawnra néztem, aki olyan nagy szemekkel meredt a halkan vihorászó alakra, mintha most látna először embert. Andrew visszatartott lélegzettel figyelte az eseményeket, és amikor összetalálkozott a pillantásunk alig észrevehetően a fejét rázta, jelezve, hogy nem tudja mi folyik itt. Lauren azonban nyugodt volt, és ez megijesztett.
- Tessék? - bökte ki Shawn, amikor megtalálta a nyelvét. A férfi hirtelen abbahagyta a nevetést és a szakállát simogatva, szórakozottan meredt mindkettőnkre.
- Nagyon aranyos beszéd volt, minden elismerésem - bólogatott. - Saját magam, meg a feleségem jut az eszembe, amikor rátok nézek. Két éve váltunk el.
Hatalmasat nyeltem, míg a képviselő folytatta.
- De örülök, hogy megszabadultam attól a sárkánytól - megborzongott. - Bár mi talán nem voltunk annyira szoros kapcsolatban, mint ti ketten. Nem akartok alapítani egy aranyos kis zenekart? Jó hangod van, kicsi lány? - nézett rám hirtelen, mire köpni-nyelni nem tudtam. - Tudjátok, az emberek szinte falják a párocskákat, és szerintem nagyon is kedvező lenne, ha...
- Őt ne keverje bele - vágott a szavába Shawn hűvösen. A férfi összehúzta a szemeit.
- Én ugyan nem keverem bele, fiacskám. Te már megtetted - újra felnevetett, én pedig kezdtem nagyon is kényelmetlenül érezni magam. - Hogy képzelted, hogy veszélybe sodrod a legújabb előadónk hírnevét? El kellene verni téged... de hatalmas szerencséd van, hogy a rajongóid ennyire megszállottak.
- Hogyan? - kérdezte Andrew felcsillanó szemmel.
- Nos - a férfi önfeledten elmosolyodott, amikor Shawnra nézett - a kis vallomásod videója azon nyomban felkerült az internetre, az emberek pedig úgy fogyasztják, mint kisgyerek a cukrot. Lauren drágánk oldala pedig megállás nélkül pörög, és több ezer ember szeretne tőle magyarázatot kapni.
Nem tudtam, hogy milyen lehet, de együttérző pillantást küldtem Lauren felé, aki elfordította a fejét, ám mintha elmosolyodott volna.
- A buta kis drámázásod sokkal nagyobb hírnevet hozott neki, mint azt gondoltuk volna - morfondírozott a szakállas férfi. - A figyelem pedig akkor is figyelem, ha rossz, és akkor is, ha jó okból születik. Nekem legalábbis mindegy. Úgyhogy gratulálok az édes kis kapcsolatotokhoz, meg a harmadik albumod platinájához is, Shawn. - Újra kezet fogott a fiúval, aki kezdte felfogni, hogy a dolgok csodálatos fordulatot vettek a mi javunkra. A képviselő kacsintott, és közelebb hajolva kérdésre nyitotta a száját. - Be lehetne szervezni még egy ilyen drámás fellépést?
- Szó sem lehet róla! - vágtuk rá teljesen egyszerre mind a négyen. A férfi kissé sértődötten lépett hátra, de aztán megvonta a vállát. Mielőtt elsétált volna, még visszanézett a válla felett.
- További jó munkát, Shawn Mendes!
ESTÁS LEYENDO
Egy hajóban evezünk || S.M.
Fanfic„Az óceán veszélyes, és az ott dúló vihar rettenetes. De ez az apró akadály nem elegendő ok parton maradni." Fanfiction a 2015-2016-os Shawnról.