9.Bölüm Radyo

7.3K 538 117
                                    

Eslem Asaf ile sabah namazını da kıldıktan sonra uyumadı.
Aklına gelen fikirle kütüphaneye indi .Aradığını bulduktan sonra kitaplarla ilgilenmek için tekrar buraya gelmeyi aklına not etti.
Zaten sabahları nadiren namazdan sonra uyurdu aslında uyuyakalırdı demek daha doğru olur .

Elinden geldiğince Kuran okumaya çalışır güne Allah kelamı ile başlardı.Yeni yuvasının bereketi muhabbeti için Vakıa ve Fetih surelerini okudu .Kur'an-Kerim i odada bulunan rafa kaldırırken kahvaltı hazırlamaya karar verdi .

Bir yandan örtüsünü çıkarırken eline aldığı örtüyle kendini yine tuhaf hissetti aslında örtünmek için niyeti vardı ama nasip olmamıştı ailesi anlatmış ve kararı ona bırakmıştı .

Şimdi evliydi Asaf ne derdi acaba bu duruma bunları düşünürken mutfağa inmişti bile .Bismillah deyip çayı ocağa koyarak kahvaltı hazırlamaya koyuldu.

Domatesleri doğrarken mutfakta masanın kenarındaki radyo dikkatini çekti.Eslem müzik dinlemeyi sevenlerden kendi çapında söylemeyi de sevenlerdendi.

Aslında evinde çok eğlenceli bir kızdı.Annesine yardım ederken de birşeylerle uğraşırkende müzik dinlemeyi severdi onun da bir radyosu vardı .

Radyoya çalışıyor mu diye bakarken bir türkü duymasıyla çalıştığına çok sevindi .Tekrar işine koyulurken kulağı çalan radyo da kendisi de türküye eşlik ediyordu.

Çok severdi bu türküyü .Eslem evini ailesini özlemişti bu türkü ailesini hatırlatmıştı ona.

              *****

(Allı Turnam

Allı turnam bizim ele varırsan
Şeker söyle kaymak söyle bal söyle

Gülüm gülüm kırıldı kolum
Tutmuyor elim turnalar ey
Ah gülüm gülüm yar gülüm
Kız gülüm gülüm turnalar ey

Eğer bizi sual eden olursa
Boynu bükük benzi soluk yar söyle

Gülüm gülüm kırıldı kolum
Tutmuyor elim turnalar ey
Ah gülüm gülüm yar gülüm
Kız gülüm gülüm turnalar ey

Allı turnam ne gezersin havada
Arabam kırıldı kaldım burada

Gülüm gülüm kırıldı kolum
Tutmuyor elim turnalar ey
Ah gülüm gülüm yar gülüm
Kız gülüm gülüm turnalar ey

Ne onmamış kul imişim dünyada
Akşam olsun allı turnam dön geri

Gülüm gülüm kırıldı kolum
Tutmuyor elim turnalar ey
Ah gülüm gülüm yar gülüm
Kız gülüm gülüm turnalar ey

Arap atın iyisine binerler
Mor çiçeğin koyusuna konarlar

Gülüm gülüm kırıldı kolum
Tutmuyor elim turnalar ey
Ah gülüm gülüm yar gülüm)

                 ***

Evet sevgili dinleyiciler Allı turnam türküsünü seslendiren Neşet Ertaş'a  söz ve müziği Muharrem Ertaş'ın çırağı olan mahalli sanatçı Keskinli Hacı Taşan(Allah rahmet eylesin )olan bu türkü  bizleri hüzünlü diyarlara götürmüştür.

Şimdi de istek türkümüz Muğla yöresine ait olup Muğlalı bir vatandaşımız tarafından tüm sevdiklerinedir.Ve Kerimoğlu radyolarınızda sevgili dinleyiciler.

Eslem yeni türküye geçildiğinde radyodaki sunucu bayanın sesiyle  kendine geldi .

-Resmen türküye daldın ah Eslem ah yani az daha dursan çaydanlıkta çay demleyecek su kalmayacaktı.

              ****

Eslem söylene dursun kendi kendine Asaf da çoktan uyanmıştı.

Gözünü her açtığında şükrettigi Rabbine bir şükür sebebi daha eklendi ki Rabbinin nimetleri sayılamazken şimdi Eslem vardı.

Akşam namazdan sonra ikisi de konuşmadan günün de yorgunluğuyla beraber yataklarında uyuyakalmışlardı.

Sabah namazına onu Eslemin uyandırması ayrı mutlu ederken şimdi eşine namazda imamlık ediyor olması namaz kılmaları onu ayrı havalara uçuryordu .

Odada göz gezdirince Eslemin olmadığı fark etti banyoya bakarken aşağıdan gelen müzik sesiyle mutfakta olduğuna kanaat getirdi banyoya girip abdestini de aldıktan sonra gün içinde de abdestli olmaya dikkat ediyordu giyinme odasına yöneldi .

Hazırlandıktan sonra aşağıya inince mutfaktaki gördükleri Eslem e olan muhabbetini arttırıyordu.Bir yandan türküye eşlik sesi kulaklarının pasını silerken bir yandan da Eslem e sesleniyordu. Ama galiba Eslem onu duymuyordu .

Ocaktan gelen sesle Eslem de hareketlenmişti.

Asaf Eslemin söylenmelerini tebessümle izlerken sıcak çay dökülmesin diye seslenmemeye ve işini bitirmesini beklemeye karar verdi .

Eslem çayı demledikten sonra sofraya da eksikleri yerleştirince Asaf â seslenmek için hareket ettiğinde onu tebessümle izleyen Asaf ı görünce şaşırmadı dese yalan olur .

-Ilahi Asaf insan bir seslenir ben geldim der .

-Aslında sana seslendim Eslem ama sen beni duymadın sevgili karıcığım .

-Kusura bakma çok sevdiğim bir türküdür bir de babamla annemi hatırlayınca dalmışım.

-Ne kusuru canım bu arada neredeyse 11 saatten fazla oldu annenler varmıştır.Hadi arayalım onları.
Eslem bunu duyunca çocuk gibi sevinmişti.

-O zaman hemen arayalım Asaf nerede senin telefonun bir dakika benden de arayabiliriz ama ben telefonumu nereye koydum.

-Eslem bir dur yerinde telefonum yanımda benim hadi görüntülü arayalım hem görünce onları içinde rahatlar.

-Tamam.

Asaf aradıktan sonra ekranda babam ve annemin görülmesi ile sevincimden anne baba dememle gözlerimin dolması bir oldu.

-Eslem kızım niye ağlıyorsun bak biz iyiyiz yolculukta güzel geçti şimdi halanın yanına geçeceğiz hastaneye .

-Çok şükür anneciğim sağ salim varmışsınız .

-Kızım biz geldik hastanedeyiz şimdi .

Asaf oğlum biz sizi birazdan arayalım halanın odasını bulalım bir an önce hadi Allaha emanet olun çocuklar.

-Tamam babacığım selam söyleyin sizde Allaha emanet olun .

Görüşmeyi Eslemin el sallaması bir yandan ağlaması ile bitirdik.

-Canım niye ağlıyorsun bak çok iyiler sağ salim de varmışlar bir de halanın güzel haberini alırsak ne mutlu bize .

-Doğru söylüyorsun Asaf .Ben bir yüzümü yıkayıp geleyim sonra beraber kahvaltı edelim .

-Hadi bak kahvaltı edelim de sana çiftliği gezdirmek istiyorum hem çok güzel bir yere götüreceğim seni seveceğini düşünüyorum .

-Asaf çok güzel olur hadi hemen yiyelim o zaman .

-Ellerine sağlık canım .

-Ne demek Asaf afiyet olsun .Bana kalbinin kapılarını öyle bir açtın ki her anımda yanımda oluyorsun küçük bir şeyde bile  bana destek oluyorsun.
Ben senin hakkını nasıl öderim bir küçük kahvaltının lafı mı olur.

-Ben seni Allah için seviyorum sende sevsen birbimizin kıymetini bilsek o bana yeter . Hadi bakalım bu kadar duygu yüklü konuşma yeter hatun ben yemek yemeyi çok seven bir adamım.

Eslem hem mutlulukla güldüren ,sevinçten ağlatan ,muhabbetiyle şaşırtan kocasına  her geçen gün daha da bağlanıyordu.

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin