26.Bölüm Helalim

3.6K 324 75
                                    

Asaf ve Eslem önde Zeynep Hanım ve Ahmet Bey de arkada yola koyulmuşlardı .

Asaf Eslem'e ne kadar baksa da Eslem göz göze gelmemeye çalışıyordu.

Arabanın içinde sadece anne ve babanın birbiri ile konuşmaları duyuluyordu .Zaten uzak da olmadığı için yolculuk kısa sürdü .

Eslem ile annesi önden giderken Asaf da kayınbabası ile bagajdaki bavulları almışlar ve eve götürüyorlardı .
Bu arada da konuşuyorlardı.

-Evlat ne kadar güzel bir ülke olsa da insan kendi memleketini evini özlüyor .

-Öyle babacığım hani bir atasözü var ya "Bülbülü altın kafese koymuşlar ille de vatanım ille de vatanım"demiş .
Ahmet Bey biraz tebessüm edip ;

-Öyle damat tam da durumumuza uydu atalarımız boşuna konuşur mu hiç .Biz isteyerek gittik ama Rabbim kimseyi vatanından etmesin .

-Amin babacığım amin .

************

Zeynep Hanım kızı çay koyarken evini iyice bir incelemiş özlediği evini doyasıya gezmiş nihayet salona gelebilmişti.

Eslem ise annesi gelene kadar çayı demlemiş bardakları tepsiye yerleştirmiş salona koymuştu bile .

-Ellerine sağlık kızım .

-Ne demek annem yorgunluğunuzu alır .Bu arada bavullar da yukarıya taşınmıştı bile .

-Eslem söyle bakalım kim vesile oldu örtünmene yoksa eşin mi ?Demek ki evlendikten sonra nasip olacakmış .Rabbime şükürler olsun .

-Öyle anneciğim hamdolsun.Asaf hiç bu konu hakkında birşey demedi ama onun hem halasının kızı hem de süt kardeşi var Birgül Allah razı olsun o vesile oldu .

-Sağolsun .Biz görmedik galiba .

-Yok anneciğim sizden sonra geldi .Ben çok alıştım ona sizin de dönmenizi bekliyordu.

-Ay ne güzel kızım çağır işte yarın müsaitse kahvaltıya .Görmüş olurum güzel kızı .Hem tanışırız .Hem de teşekkür ederiz.

-Tamam anneciğim ben geç olmadan onla konuşurum olmadı mesaj atarım davet ederim kızım.

-Tamam kızım ben daha fazla çay içmeyeyim eline sağlık sen babanla eşine çay koyarsın ben yatsıyı da kılayım inşallah sonra uyurum inşallah .

-Tamam anneciğim Allah kabul etsin hayırlı geceler .

-Sağol kuzum benim .Yine doyasıya sarıldı Zeynep Hanım özlediği kızına .

*********

Eslem babası ile eşine çaylarını verdikten sonra eski odasına geçti.Yatağı hazırlamaya başladı .

Bu arada görümcesine de haber etti .Tabi Birgül zaten dünden razıydı.Çok sevindi ve adresi alıp yarın sabah erkenden kapıda olacağını haber etti .

Eslem de oturup yatağa odasını görünce eski günleri aklına doluşmaya başlamıştı bile .

Sadece ailesinin varlığı bile ona yetiyorken şimdi bir eşi ve ailesi ayrıca bir de kız kardeşi gibi gördüğü görümcesi vardı .

Allaha şükürler etti .Halinden anlayan gönlünü dinleyen bir eşi vardı .Cancan diye kardeşi vardı .Bazen güzel şeylerin olması için beklemek düşüyordu .

Ve insan isyan etmek yerine sabredip beklemeliydi .Insanoğlu için en hayırlısını bilen Rabbiydi .
Yine bir dua düştü zihninin derinlerine .

Hz. Ali(r.a) şöyle dua ederdi; Allah'ım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle, Hakkımda hayırlı olanları da gönlüme razı eyle.(amin)

Ve sonra da namazını kılmak için abdest almaya banyosuna geçti .

*********************

Aşağıda ise kayınbaba damat bir yandan sohbet ediyor bir yandan da çaylarını içiyorlardı.

-Teşekkürler Asaf evladım .

-Niçin efendim ben birşey yapmadım ki .

-Yapmaz olur musun hiç hem Rabbinden olan ve bizim de sana emanet ettiğimize çok iyi bakmışsın .Eslem çok iyi ve mutlu görünüyordu.

Asaf biraz mahçup olmuş bir şekilde cevap verdi Ahmet Bey .

-Elimden geldiğince efendim tabi ki gözüm gibi koruyacağım Rabbim utandırmasın.Bu yaşına kadar siz en güzel şekilde yetiştirmişiniz Allah sizden razı olsun .

-Inşallah evladım Rabbim hepimizden razı olsun .

Bu sohbet geç saatlere kadar devam etti .Nihayetinde baba oğul misali anlaşan damat ve kayınbaba daha fazla geciktirmeden yatsı namazlarını kılıp birbirlerine hayırlı geceler dileyip odalarına geçtiler .

Asaf Eslem in babasının tarif ettiği odaya geçti yavaşça .

Odaya girdiğinde ise seccadenin üstünde uyuyakalan eşini gördü .Ve tarifi anlatılmaz duygular içinde kayboldu .

Çok da fazla dalmadan sevimli eşini yerden kucaklayıp yatağa taşıdı .

Yine çok derin uyumuştu anlaşılan çünkü biraz kıpırdanıp gözünü dahi açmadan yatağında sağa dönerek uykuya kaldığı yerden devam etti .

Asaf işe hanımının bu hallerine gülmek istiyor hatta neredeyse kıkırdayacak durumda ama tabi ki eşim uyanabilir düşüncesi ile gülmesini içine atıp yine bir tebessümle bir elini başının altına koyup eşini izlemeye koyuldu .

Örtüyü üstlerine örtüp eşinin başındaki yazmayı da çıkarıp Eslemin saçlarını sevmeye koyuldu .Bir yandan da yine şefkatle sarmaladığı eşinin yara izini sevdi sessizce .

Eslem ise şefkat dolu eşine sarılıp başını eşinin gönlüne yasladı .Asaf ise sanki eşinin bu hareketini bekliyormuş gibi onu daha fazla sarmalayıp kollarının arasına aldı .

Ve daha geçenlerde dinlediği ve çok beğendiği bir ilahi döküldü Asaf'ın dilinden Eslem 'in zihninin derinliklerine oradan da gönlüne doğru kök saldı .

Helalim(Rana Ilahi)
Elini elimden
Gözünü gözümden,
Rabbim seni helal etmeden
Sakınırım sakınırım
Evimizin bereketi,
Hem gündüzü hem gecesi
Kur'an koksun her köşesi
Susmayalım okuyalım
İkimiz mutlu olalım
Hedefimize cennet koyalım

Senin gönlünü benimkine
Benim gönlümü seninkine
Rabbim kördüğüm eylesin
Yar bizi bir birimize

Ben senin bir güzelliğine
Vuruldum Allah deyişine
Bu aşk nasip olmaz herkese
Nikahımız kıyıldı göklerde...

Gel fitnelere uymayalım
Dualarda huzur bulalım
Fani dünyaya kanmayıp
Her namaza beraber duralım

Hadi gel Allah'ın rızası için şu gönlü sev
Hz. Ali'yle Hz.Fatma(r.anha)validemiz gibi
Ben aşkın tefsiri olayım sen de meali
Hadi gel Allah'ın rızası için şu gönlü sev
Hz. Muhammet(sav) ile Hz.Ayşe(r.anha) validemiz gibi
Beni nasıl seviyorsun sorusuna,
Kördüğüm gibi de.

Senin gönlünü benimkine
Benim gönlümü seninkine
Rabbim kördüğüm eylesin
Yar bizi bir birimize

Ben senin değil güzelliğine
Vuruldum Allah deyişine
Bu aşk nasip olmaz herkese
Nikahımız kıyıldı göklerde...

Hayırlı geceler sevgili okurlar ☺☺
Vakit ayırıp okuyan beğenen herkese sonsuz teşekkürler😊😊
Bu bölüm okuyan herkese ithaf olunur 🌹🌹🌼🌼🌷🌸🌸🌺🌺🌻🌻
Allaha emanet olun 🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin