61.Bölüm Dertleşmek

1.4K 163 39
                                    

Akşam babamla beraber çay bahçesini toparlayıp içerideki fırın ve pastaneyi kapatmıştık.

Günün sonunda yorgunluğu olsa da babam için gününü boşa geçirmediği ,helali ile kazancını sağladığı bununla birlikte çok sevdiği işini yaptığı güzel bir gündü .

Hele hele tatlısı,tuzlusu,çayı ve limonatası ile buluştuğu birçok çalışanı ile beraber her gelen müşteriye bizzat kendisinin servis yaptığını da düşünürsek...

Tabi her işten geldiğinde onu tebessüm ile karşılayan,sabah namazından sonra Allah'a emanet ol hayırlı bereketli işler diye uğurlayan annemsiz olur mu ?

Eslem yine güzel hatıralarını düşünce çemberinde döndürürken yine dalgınlığı ile eşine yakalanmıştı.

-Ilahi Asaf  sen zaman geldin ya ve ben yine fark edemedim 😔

-Baba,Eslem çok yorulmuş herhalde baksana tamı tamına 15 dakikadır buradayım ama benim geldiğimi fark etmedi bile .😉

Ahmet Bey kızının ve damadının haline tebessümle bakarak :

-Öyle galiba damat hadi evinize geçin de dinlenin biraz sen de yorulmuşsundur dükkanda .☺

-Sizi de bırakalım baba eve .

Ahmet Bey damadının omzuna vurarak :

-Sağolun evladım sabah arabayla  gelmiştim onunla giderim yine .

Asaf ve Eslem Ahmet Bey ile vedalaştıktan sonra önce Ahmet Bey arabasıyla ayrıldı çay bahçesinden  turkuaz mavisi gösterişten uzak emektar arabasıyla.

Tam Eslem de arabaya binecekti ki :

-Hih unuttum Asaf ya .

Asaf hanımını anlamaya çalışan gözlerle bakıyordu ki Eslem kocasını bu dertten kurtardı .

-Babam evde yersiniz diye en son çıkan tulumba tatlısından paketlemişti ben onu oturduğumuz masada unuttum .

-Bu muydu Eslem ? Bir sakin ol canım .Sen geç otur kemerini bağla ben alıp gelirim şimdi .

-Asaf ben getirseydim ben unuttum ya hani .

-Eslem seni beni mi var karıcığım ?

Eslem ise kabul etmişti bile .

-Peki tamam hadi sen al gel .

Tulumba tatlısı telaşından sonra nihayet yola koyulmuşlardı.

-Annemler evde mi ?

-Evde değiller hatun .Bir akraba ziyaretine gittiler .Babam ikindi vakti ile çıktı kitabevinden .

-Geç mi gelirler peki ?

-Muhtemelen .Hatta yatılı misafir olarak bile kalabilirler .

-Öyle mi ben sadece yakın akrabaları biliyorum .Onlarda zaten Birgül 'ün ailesi .

-Aslında babamla amca çocukları Mehmet amcalar .Zaten biliyorsun babamın bir tek kardeşi var o da Hatice halam .Annem de tek çocuk ailesinde .

-Doğru söylüyorsun bizimkiler gibiler .

-Mehmet amcalar her zaman burada değil .Yılın çoğu zamanı memleketteler.Ama buraya gelince mutlaka görüşürler.

-Anladım ne güzel değil mi halin hatrın unutulduğu zamanda ,vefa ile insanın dostluğunun kıymetinin bilinmesi .

-Öyle canım öyle çok şükür.İnşallah bizde nasip olursa beraber yaşlandığımız böyle vefalı dostluklar biriktiririz.

Eslem ışıldayan gözlerle gözler ile kocasına bakıyordu .

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin