83.Bölüm Yürekleri Görebilmenin Zorluğu Ve Güzelliği

1K 118 178
                                    

Asaf ve Eslem'in günleri de geceleri de Elif Zümra merkezliydi.İlk zamanlar işe babasının izni ile gitmiyor ve Elif Zümra 'nın günden güne değişmesine şahitlik ediyor, karısı ile ana baba olmayı öğrenmenin hatıralarını birikiyorlardı .

Elif Zümra ilk ateşlendiğinden kızları ağladıkça onların da gözleri dolu dolu oluyordu ,bir sonraki ateşlenmeler ilkinde olan acemiliklerden yavaş yavaş uzaklaşıyorlardı.Her gün onlar için yeni bir tecrübeydi .

Ne vakit ki Asaf işe gitmeye başlamıştı o vakit Eslem kendini daha sorumlu hisseder olmuştu .

Elif Zümra kaç günlük oldu ,zaman çok çabuk geçiyor derken ; günler haftalara varmıştı.Haftalar aylara ulaşmıştı.

24 saatten bir güne,7 günden 1 haftaya,4 haftadan bir aya derken Elif Zümra'nın doğalı,dünyada ilk nefesini alalı aylar olmuş.Altı ayı doldurmuştu .

Bu altı ay içinde kilosu ve boyu gayet sağlıklı bir ölçüde gelişiyordu.İlk başlarda göz rengini bir türlü denk getiremeseler de ; bebeklerin göz rengini belirleyen pigmentin gelişimini tamamlaması ile genellikle 6 ay sonunda gözün rengi belirginleşirdi .Anne ve babasının kahverengi gözleri Elif Zümra'da can bulmuş gibiydi.

Asaf işe giderken kızından ayrı kalacağı için evden çıkmak da oldukça zorlanıyordu,ne vakit ki akşam eve dönüş saati yaklaştı işte o zaman bir heyecan bir telaş ,kızını görecek olmanın sevinci ile eve sanki uça uça gidiyordu.

Bunun farkında olan Eslem eşine kapıyı açtığında kızını da kucağında bulunduruyordu ki babası girer girmez gün içinde özlediği kızını bir an önce görsün diye .

Salonda kayınvalidesi Meryem hanım ile oturan Eslem bebeği Elif Zümra'nın çıkardığı seslere karşılık veriyordu .

-Oy benim güzel kızım , birazdan baban ile deden mi gelecek ?Biz onları mı bekliyor muşuz ?Değil mi babaannesi?

-Öyle ya ; güzel torunum babasını özlemiştir elbet .

-Anne bu aralar Elif Zümra karnı tok olsa da ağlıyor ?

-Gelinim bebek bu illaki ağlayacak.Onların dili o ,onlar da o şekilde sesini duyurabiliyorlar .

-Öyle anne ama altı da temizdi .

-Ağlayası gelmiş demek ki .

-Olabilir ama gazı da yoktu .Banyosunu da yeni yaptırmıştık ya birlikte.

-Evet doğru annenin geldiği gündü değil mi ?

-Evet evet .

-Ateşi var mı ki ?Bak şimdi ben de telaşlandım .

Meryem hanım torununu gözlemlemeye başlamışken Eslem de kalkıp bebeğin ateşi ölçüp beklemeye koyulmuşlardı .

-Kaç çıktı kızım ateşi .Hani çok sıcak da değil ama ?

Tekrar elini torununun alnına koydu .

-Anne evet tahmin ettiğin gibi ateşi normalden sadece birazcık fazla  .Doktor bu değerlerin endişelenecek kadar yüksek olmadığını söylemişti ama bilemedim şimdi .

-Biraz daha bekleyelim, gözlemleyelim sonra tekrar ölçelim bir değişiklik olmazsa için rahat edecekse doktor çağırabiliriz .

-Peki madem biraz sakin olayım,senin anneliğinden öğrenecek çok şey var .

-Estağfurullah kızım olur mu hiç öyle şey.Edindiğim ,bilgilendiğim ne varsa sizin için torunum için seve seve paylaşırım.

Şimdi bir kaynana gelin ikilisinden çok ana kız gibi olan Meryem hanım ve Eslem'e bakıldığında;Eslem gelin olduğu ilk zamanlar kayınvalidesi ile anlaşamadığı tüm olayları unutup gitmişti bile .

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin