73.Bölüm Sevgine Sağlık

1.1K 130 68
                                    

Dünkü gezinti yorgunluğunu atan Asaf ve Eslem sabahın öğle vaktine yaklaştığı saatlerde Asaf'ın halasına varmışlardı.Hanımını halasının evine bırakıp evdeki halası ve Birgül ile konuşup onların da hal ve hatırlarını sorup gönüllerini etmişti .Hele hele Birgül'e sarılıp hayırlısı olsun güzel kardeşim dediğinde Birgül'ün içi rahat etmişti.

Evdekiler ile vedalaşıp eniştesinin şirketine geçmişti . Yanlarına vardığında Ali ve Ömer abisi de odada hazır bulunuyordu.Anladığı üzere onların konudan haberi yoktu.

Kısa ve samimi bir selamlaşma faslından sonra eniştesi Hüseyin Bey konuya giriş yapmıştı.Zaten Asaf'ın görüşü olumlu yönde olduğu için eniştesi ile buraya gelmeden önce fikrini paylaşmıştı.Ve Birgül için önemli olan konu konuşulmaya başlanmıştı.Konu açıldıkça kendisinin dün yaşadığı şaşkınlığı şu an Ali ve Ömer de yaşıyordu .Ama bir süre sonra babasının güven dolu konuşması damat adayı Orhan Bey hakkındaki olumlu görüşleri de olunca abi olarak kardeşleri hakkında hayırlısını dileyerek rıza göstermişlerdi . Hüseyin Bey onları destekler şekilde:

- Kardeşiniz ile kendiniz de konuşabilirsiniz içinize sinmezse ama inanın kızımda Orhan adına bir ışık görmesem bu işe ilk ben izin vermezdim.

- Peki baba inşallah kardeşimiz için hayırlısı olur .Biz yine de hem Birgül ile hem de Orhan bey ile bir konuşalım .Sen razı olmasan kolay rıza göstermezdik .Hem bu kızın üç tane abisi var değil mi abileri olarak kendimizi bir gösterelim değil mi ☺

- Tamam oğlum sizi tutan yok konuşun elbet .

- Ne zaman gelecekler baba .

- Yarın oğlum aslında meselenin çok uzamaması için böylesi daha makbul olacak .Hem kardeşinize destek olun hem de Orhan oğluma derdinizi ,abiliğinizi , kardeşinizin sizin için ehemmiyetini anlatın.Sizi anlayış ile karşılayacağından eminim nihayetinde kendi de bir abi .

- Merak etme sen baba müstakbel damadın ile saygı çerçevesi içerisinde konuşuruz gönlün rahat olsun.

Başlarda hararet barındıran konuşma huzur ile tamama ermişti.Namaz vaktinin gelmesi ile namaza durmuşlardı ardından Birgül ve Orhan için dualar etmişlerdi.Atacakları adımın, kuracakları yuvanın hayırlı olmasını dilemişlerdi Allah' tan .

Öte yandan Eslem tüm sevecenliği ile hem Birgül ile hasret gideriyor hem de bunca zamandır nasip olursa güzel olur dediği durumun şimdi yaşanacak olmasının mutluluğu ile Birgül'ü dinliyor, Birgül'ün verdiği karardaki huzuru anlamaya çalışıyordu.Birgül annesine konuştuğu gibi yengesine içini döke döke anlattı.

-Bakma cancan sen benim senin için heyecanlı olan hâlime ,ben sadece ikinizi bir arada düşününce çok mutlu oldum .Rabbim hayırlı eylesin ☺.

-İnşallah yenge inşallah sen yüreğini ferah tut biliyorum ben seni .Annemle de uzun uzun konuştuk .Allah bilir dualar mı ettin acaba ?

Eslem küçük bir çocuk gibi gerçeği saklamadı:

-Tabi sizin için hayırlısı ise nasip olsun diye dua ettim .Ama sizin Allah'ın izniyle nasibinizde varmış besbelli.Baksana belki kaza olmasaydı siz yine tanışırdınız .Allah nasip olana birçok vesileyi sebep eyler .

-Öyle tabi Rabbimin vardır bir bildiği .Zaten ben de korku ve güvensizlik arkasına saklanmak yerine Rabbime tevekkül edip evet dedim ,söz verdim . Yüreğim gerçekten bu sözün arkasında durmak istiyor.

Eslem yine mutlulukla sarılmıştı görümcesine .

-Allaha şükür cancan.Ne diyelim o zaman Rabbim tamamına erdirsin .İki dünya saadeti nasip eylesin.Hem dünyalık hem ahiretlik eş olun inşallah birbirinize.

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin