14.Bölüm Hediye

4.7K 437 109
                                    

Inşallah Eslem hediyesine beğenir.Önce babamla konuşmam lazımdı.

-Baba

-Efendim Asaf

-Baba eğer iznin olursa akşam Eslem i dışarıya çıkarmak istiyorum .Akşam sizle yemeği yedikten sonra çıksak olur mu?

-Tabi evladım bana danışman beni onurlandırdı sormana gerek yok ama sen eşinle vakit geçir ,duruma göre haber edersin .

-Sağol baba .

********

Eslem Asaf ile konuşmanın heyecanı ve sabah ki güzel haberin sevinci ve şükrüyle kıpır kıpırdı.

-Allahım sana şükürler olsun .
Odadan çıktıktan sonra aşağıya inmeye karar verdim .Hem Ayşe teyze ile tanışır hem de akşam yemeğine yardım ederim.

Mutfağa girdiğimde Ayşe teyze patlıcanları doğruyordu .Beni ise fark etmemişti.

-Kolay gelsin Ayşe teyze .

Hemen kendini toparlayarak neredeyse hazır ol vaziyetinde biraz da endişelenerek ;

-Kusura bakmayın Eslem Hanım geldiğinizi fark etmedim bir isteğiniz mi vardı?

-Yok Ayşe teyze ben senin yanına gelmiştim hem Eslem demen yeterli ben senin kızın yaşındayım.

-Olur mu efendim ?

-Olur Ayşe teyze bal gibi olur .

-Ben hem seninle tanışalım hem de yardım ederim diye geldim .Şaşırmış bir şekilde.

-Efendim benim görevim zaten bu sizin zahmet etmenize gerek .

-Bak hala efendim diyorsun lütfen .

-Peki Eslem kızım ama haliyle şaşırdım .Meryem Hanım pek mutfağa gelmez .Disiplin ister .

-Meryem Hanım ile istediği şekilde muhatap olursun benle de bu şekilde.

-Peki bakalım hoşgeldin 😊 .Bu arada inşallah yuvan çok güzel bir yuva evliliğin Allahın razı olduğu bir evlilik olur .

-Amin Ayşe teyzem amin .Hoşbulduk efendim 😃Birbirimize tebessüm ettikten sonra Ayşe teyzeye sordum.

-Neler yapıyordun akşam yemeği için ?

-Ömer Bey çok sever patlıcan musakka pilav cacık üçlüsünü Meryem Hanım bugün bunları yapmamı istedi .

Bir de çayın yanına limonlu kek yapacağım .Özellikle Asaf çok sever limonlu keki.

-Evde çok yemek seçen olmaz çok şükür .Meryem Hanımın ayrı olarak diyet öğünleri var .

Ama az da olsa o da yer sofradan kendi besinlerinin haricinde.

-Anladım .Ben de yardımcı olsam .

-Eğer çok istiyorsan istediğini yapabilirsin.

-Istersen ben limonlu kek yapayım hem ben de çok severim .

-Olur ben malzemeleri şu masaya koymuştum kolay gelsin Eslem kızım .

Masaya yönelip ;

-Sana da Ayşe teyzem .Demek Asaf bu keki çok seviyor .Inşallah beğenir yaptığımı .Acaba benim yaptığımı öğrenince ne diyecek .

Annemden öğrendiğim yöntemle yapmaya başladım.Farklı olarak zeytinyağı ile yaptığım için inşallah güzel olurdu .Annem genelde çoğu yemeği zeytinyağ ile yapardı .

Çok şükür memlekette olan zeytin ağaçlarımızdan yıllık yiyeceğimiz zeytini ve yağını çıkarıyorduk öbür seneye bile artıyordu.Allah halil ibrahim bereketi versin.

LIMONLU KEK 😊
Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ(zeytinyağ)
1 paket kabartma tozu (10 gram)
3 su bardağı un
2 çorba kaşığı nişasta
1 çay kaşığı tarçın
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu

Kek hamurunu hazırlamak için, yumurtalar ve toz şeker derin bir kaba koyup çırpıcı yardımıyla miksere gerek duymadan köpürene kadar çırptım.

Üzerine süt, sıvı yağ , limon suyu ve limon rendesini ekleyip karıştırdım.
Nişasta ve tarçını da ekleyince iyice çırptım.

Kabarma tozu ve unu eleyerek ilave ettim .Güzelce karıştırdım.
Hazırladığım kek hamurunu,sıvı yağla yağladığım kaba döktüm.
Önceden ısıttığım 180° fırına yerleştirip yaklaşık yarım saat üzeri de kızarana kadar bekledim.

Resmen fırının karşısına geçip melül melül baktım.Neyse ki yanmadan çıkardım .
Çok güzel kokuyordu .Inşallah lezzetide güzel olur .

-Ayşe teyze keki sana bırakıyorum .Ben yine üstümü batırdım üstümü değiştireyim.

-Ellerine sağlık kızım .

-Bir dilim sana çıkardım buyur tadına bak .

-Gerek yoktu kızım .

-Afiyet olsun.Yardım edebileceğim başka birşey yoksa odaya gidip geleyim sen de işlerini bitirdiysen bir çay içelim .

-Peki kızım.

Gün içinde kek derken çaylar derken vakit çabuk geçmişti .Ikindiyi kılıp dualarımı ettikten sonra yarım kalan kitabıma devam ettim .Gerçekten çok güzeldi .

Birini sevmenin bu kadar samimi ve güzel oluşu ve bu sevginin seni Rahmâna götürüşü Yaradandan ötürü sevmek ve en önemlisi de özlem özlemi kağıtlara dökmek derdini Rahmanla paylaşmak karşılaştığı dertlere eyvallah diyebilmek .Allah bu kitapları yazandan razı olsun .Kitaba dalmıştım yemek saati yaklaşıyordu .

Salona indim Ayşe teyzeye masayı hazırlamaya yardım ettim.

Meryem Hanım sessizce kahvesini yudumluyor beni gözlemliyor ama birşey demiyordu .

Kapının çalmasıyla elimdekini masaya bırakıp kapıya koştum gün içinde konuşmuş da olsak tuhaf bir şekilde özlemiştim. Kapıyı açarak :

-Hoşgeldiniz .

Ilk önce Ömer babam içeriye girdi.Ceketini aldım bana tebessümle;

-Hoşbulduk kızım .

Asafa doğru döndüğümde beni şaşırtan birşey daha oldu.
Hem bana tebessüm ederken hoşbulduk canım derken hem de yanında kolunu omzuna attığı kapalı güzel kız kimdi?
Mutlaka bir yakını olmalıydı.

-Ben dalmışken;

-Eslem Eslem canım beni duyuyor musun bak sana kimi getirdim seninle tanışmayı çok istiyordu.

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin