37.Bölüm Filmler

2.6K 232 36
                                    

Ertesi gün Asaf eşini aile mezarlığına götürüp kardeşi Yusuf'un da mezarını gösterdi .Başında oturup dualar ettiler Kuran okudular .Asaf'ın gözyaşları toprağa dökülürken Eslem de eşine destek oluyordu .

Toprağına çiçekler dikip suladıktan sonra biraz daha  orada kalıp akabinde mezarlıktan yavaşça ayrıldılar .Ve çıkarken de tanıyıp tanımadıkları tüm ölmüşlerin niyetine de Fatiha,Ihlas ve Yasin okumayı da ihmal etmemişlerdi.

Eslem eşinin elini tutup eşinin gözyaşı ile dolu olan kahverengi gözlerini kendi kahvelerine odaklayıp:

-Buraya her geldiğinde beni de getir olur mu kardeşinin kabrini her ziyaret ettiğinde ben de yanında olayım inşallah .

Asaf ise elini tutan eşine teşekkür dolu gözlerle bakıp :

-Sen istersen tabi ki getiririm canım benim .Ben kardeşime daha önce geldiğimde seni anlatmıştım .Şimdi sen ondan haberdarsın.

Öyle güzel geldin ki ömrüme ben kimselere anlatamaz sadece Rabbime içimi dökerken Yusufum konusunda şimdi sen sevgili eşim derttaşım oldun hiç bilmediğin biri için üzüldün hasretime yoldaş oldun .

-Sen de benim ömrüme en güzel şekilde gelmiştin unuttun mu Asaf .

Bir saatin sonunda Birgül'ün mesaj attığı yere gelebilmişlerdi.Birgül yarın nasıl olsa gidiyorum inşallah gitmeden yenge seninle şu film(Ayla) tekrar vizyona girmişken izleyelim demişti .

Asaf'a sorduğunda ise :

-Olur canım zaten film çok güzel tekrardan sinemada  izlemek de ayrı bir keyif olurdu ama ben dükkana geçeyim yeni gelen kitaplar ile ilgili evraklar vardı .Siz benim yerime de tekrardan izleyin .

-Teşekkür ederim Asaf .Seve seve izleriz .

Birgül ve Eslem buluştuktan sonra Asaf ile vedalaşıp sinema salonuna girdiler .Zaten Birgül beklerken biletleri almıştı .

Filmin bitimini kadar Eslem de Birgül kimi zaman gülerken çoğu zamanda özellikle de sonundaki kavuşma sahnesinde de duygusal karaktere sahip olmanın hakkını verip içli içli ağladılar .

Iyi ki Birgül peçeteleri hazır etmişti .
Içlerinden Kore savaşında şehit olan ve tüm şehitlere rahmet dilerken gazilerini de Allaha emanet ettiler .

Kim bilir daha nice yaşanmışlıklar doludur bu savaşlar diye düşündüler .
Salondan çıktıklarında ise gurur duruyorlardı .

Dolu dolu gözler ve hisli duygular ile önce bir kendine gelmeye çalıştılar .Söz verip ahde vefa deyip sözünün arkasında durup çabalamak ve sadık olmak ne de güzel ahlaktı.

Eslem Birgül'ün arabasında ön koltukta otururken aklına gelen bir soruyla Birgül'e döndü .

-Birgül hani Güney Kore'de okuyorsun ya Busan'daki Türk şehitliğini ziyaret ettin mi ?Halam bahsetmişti şehitlikten.

-Bizim okul orada değil ama ilk gittiğim sene çok fazla gezme tanıma imkanım oldu .Tabi şehitlik de ilk gittiğim yerlerden biriydi.Zaten hep merak ediyordum araştırmıştım gitmeden önce .

-En iyisini yapmışsın cancan.Bu arada yarın uçağın 9 'da değil mi?

-Evet yenge .

-Unutturma demiştim kafam sakinken kendim unutmadan söyleyeyim.Şimdi ben Asaf ve benim için senden bir şey rica edecektim deyip aklındaki sürpriz planı görümcesine anlattı .Birgül de çok beğenip yardım edebileceğini söyledi .

Konuşmayı tamamladıktan sonra Birgül'ün bismillah deyip arabayı çalıştırması ile evin yolunu tuttular .

Meryem Hanım ise Eslem ile düşünürken sonunda şuna karar verdi .

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin