Birgül'ün anlattığı yetimhanede gönüllü öğretmenlik işini konuştuğumda Asaf çok sevindi .
Hayırlı olsun dileklerini iletti .Hiç ben tavsiye ettim haberim var demedi .Ah Asaf'ım ah sen ne güzel bir ahlâk sahibisin .
Yaptığın iyiliği Allah için yap ve sonra onu yaptığını da unut derler ya işte Asaf bu sözün yaşayan temsilcilerindendi.Keşke her insan yaptığı iyiliği unutsa da ardına düşmese .
Sabah erkenden kahvaltıdan sonra Asaf ile havaalanına geçtik Birgül'ü de alıp Ömer abi de hem ailesini hem de görümcemin bavullarını havaalanına arabasıyla bizi takip ediyordu .
Eşyalarını teslim etmeden hepimiz ile vedalaştı.Annesi çoktan ağlamaya başlamışken bir yandan da konuşuyordu .
-Ah kızım burda okul yok muydu da gittin yaban ellere .
-Ama anneciğim alışmadın mı daha hem bitiyor artık az kaldı .
-Aman yavrum ana yüreği işte benden çok uzaktasın .Rabbim korusun seni .
-Amin anneciğim dualarını eksik etme .
-Eslem yenge anneme ağlama diyecekken hoppala bakıyorum yengem ağlamış .
Eslem de bu cevabın üzerine gözü yaşlı bir şekilde tebessüm etmişti .
Dualarla uğurlandı .Sıkı sıkı tempihlendi.Uçaktan inince ara .Eve varınca ara .Ve bu tembih listesi giderek uzuyordu ☺☺☺
Asaf sonra beni yetimhaneye götürdü .Kendisi daha önceden müdürü tanıdığı için beni tanıştırdı .
Zaten Birgül'ün babasının da yani Hasan Eniştemin arkadaşıymış .Burası özel bir yetimhaneydi .Tabi yine de sonuçta birbirinden farklı hikayeler barındıran çocukların yetimlerin eviydi .
Neyse ki ilk izlenimlerime göre gayet iyi ilgileniyorlardı herbir çocukla .Daha bebekken kapısına koyulan kimileri gitse de yeni yuvalara 18 yaşına kadar burda ömür geçiren çocuklar gençler vardı .Ama çok güzel örnekler de vardı mesela .
Yeni tanıştığım 21 yaşında olan Betül hem üniversite okuyup hem de burda gönüllü çalışıyormuş zaten akşamları da burada kalıyormuş çünkü buradaki tüm yetimler gibi o da burda büyümüş.Aslında tam bir vefa örneğiydi.
Öğlene kadar birçok genç yaşlı görevli ile tanıştım .Inşallah benim içinde çocuklar içinde hayırlısı olur .
Müdür Bey bana yardım etmesi ve burayı tanımam için Betül'ü görevlendirmişti.Çok sıcakkanlı bir kızdı .Sıra çocuklarla ile tanışmaya gelmişti .
-Eslem abla sen şimdilik sadece onları isim olarak tanıyabilirsin onlar ile zaman geçirdikçe hemen yanına gelenler olsa da tanımanın uzun zaman süreceği çocuklarda olacak .
Her sınıftan öğrencimiz var sana saatlerini bildiren kağıdını vereyim ben çoğu haftasonların da ama bazıları da hafta içi akşam inşallah sorun olmaz .
-Tamam canım olmaz inşallah .Seninle haberleşirim duruma göre yine .Programı sen bana ver ben eşimle de konuşur sana haber ederim için rahat olsun .
-Çok güzel bir şey yapıyorsun Eslem abla .Dışarıdan birinin kendi isteğiyle buraya gönüllü gelmesi kolay verebileceği bir karar değildir.
Bu yaşına rağmen hala içinde kırgın bir çocuktan izler vardı .-Olur canım benim içerisi veya dışarısı fark etmez ki herkesin imtihanı çok farklı .Ben de büyüyen biri olabilirdim .
-Çok anlayışlısın .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gözyaşım "Yaprak Güzelim" Tamamlandı
Spiritual-Hoşgeldin gözyaşım. -Hoşbuldum Asaf'ım.Merak ettiğim bir şeyi sorabilir miyim? -Tüm sorularına özenle cevap vereceğimi biliyorsun. -Bana neden gözyaşım diyorsun? -Sen benim ömrüme verilmiş emanetsin. Sen benim sevincimin gözyaşısın. Şükür ederken...