Meryem hanım ne kadar sakin davransa da kafasında binbir türlü düşünceler dönüyordu .Ne kadar laf çarpsa da üstüne alınmıyordu bu gelin .En iyisi bu geline sözden ziyade farklı planlar kurmalıydı.Ki canı yanmalıydı.
Nasıl üzebilirdi ki içi soğumalıydı.Içi nasıl soğurdu bu kusurlu geline .Meryem Hanım şeytanın ve nefsinin doldurmasıyla oğluyla oğluna olan sevgisiyle imtihan olduğunun farkında bile değildi.
***********
AsafSabahtan beri yeni gelen kitapları yerleştiriyordum.Elimdeki koliyi de bitirince diğer kolileri diğer çalışanlar yerleştirmeye devam etti.
Bu arada Fesleğen kitabını da bulmalıydım ki akşam eve götürebileyim.Eslem ile ortak yönlerimizin olması beni neşelendiriyordu.
Ben de babamın yanına geçtim.Babam bir yandan çayını içerken bir yandan da gelen gidenden vakit kalırsa eline aldığı kitabını okuyordu.Çayının bittiğini fark ettim.
-Baba bir çay daha alır mısın?
-Olur evladım zahmet olmazsa koy bakalım bir bardak çay daha .
-Ne zahmeti baba .Hem ben de alayım bir çay kendime .
Babama bardağı uzatıp kendi bardağımı da alıp oturdum.
-Buyur baba.
-Sağol oğlum .
-Eeeee Asaf nasıl gidiyor bakalım evlilik annenin durumu ortada.Inşallah kırılmamıştır.Çok metanetli bir kız maşallah.
-Öyle babacığım geçen de sordum hiç kırılmadım diyor onun için çok endişeleniyorum ama anneme karşı çok anlayışlı.Ne diyeyim Allah razı olsun.
-Öyle evladım sen eşinin gönlünü hoş tut.Sen onu kırma o nasıl anlayışlı ise sen de eşine karşı anlayışlı ol .Birbirinizin kıymetini bilin o bana yeter evladım.
-Inşallah babacığım sen bu evliliğe vesile oldun Eslem benim nasibimde olanmış.
-Hadi hadi bak sabahtan beri eşinden ayrı kaldın özlediğin nasıl da belli onu anlatırken gözünün içi gülüyor maşallah.
Babamın dedikleri ile utanarak masadan kalkıp;
-Baba ben çayları tazeleyeyim.
-Hadi hadi git bakalım .
Babamın dediği gibi gerçekten de eşimi çok özlemiştim.Daha 3 saat geçmişti ama .Benim bu kadar duygusal olmamı yakınlarım çok tuhaf karşılardı.
Ama Eslem benim eşim ve Rabbimin emaneti olduğu için ona daha fazla değer vermem gerekirdi .Insan hiç sevdiğine duygularını gönlünün kapılarını açmaz mı?
Bu arada çalışanlardan Akif bana seslendi.
-Asaf abi Asaf abi
-Efendim Akif
-Az önce de seslendim ama duymadın .Telefonun masada kalmış .Çaldı az önce ben de sana getirdim .
-Sağol Akif kardeş kusura bakma dalmışım.
-Ne demek abi .
Telefonu elime aldığımda Eslemin aradığını fark ettim .Heyecanla geri aradım.Ilk çalışta açtı .
-Efendim canım .
-Asaf müsait misin?-Kusura bakma canım telefon masada kalmış duymadım aradığını .Tabi müsaitim .
-Asaf çok güzel bir haber aldım seninle paylaşmak için aramıştım .
-Neymiş bu güzel haber bakalım eşimi bu kadar mutlu eden .
-Sabah siz gittikten sonra babam aradı .Halam doğum yapmış çok şükür ikisi de çok iyilermiş.Sena bebek doğmuş .
-Çok mutlu oldum karıcığım hayırlı olsun ikisinin de iyi olmasına çok sevindim Allaha şükürler olsun.
Ömrü de güzel olsun inşallah .-Inşallah Asaf
-Bu arada sevgili eşim bu mutlu haberi benle paylaştığın beni sevincine ortak ettiğin için ne kadar mutlu olduğumu anlatamam.
-Sen benim hiç ummadığım bir anda gelip ömrüme ortak oldun ,eşim oldun ,gönlünün kapılarını bana açtın hem de ardına kadar tabi ki her şeyi senle paylaşacağım .
-Eslemim sen de gönlüne koyduğun kilitleri bana açtın elhamdülillah bana yuvamıza alışıyorsun.
-Eevet senin sayende Asaf senin sayende .Sana alıştım ben .
-Sen benim en güzel alışkanlığımsın Eslem .
***
Eslemle konuştuktan sonra gözlerinin içi gülen Asafın Eslem için bir hediyesi vardı .Aradığı kitabın yenisini alıp ücretini de ödedikten
sonra kitabı yalnız vermemeye karar verdi ve gönlünden dökülenleri kaleme almaya başladı.Kitabın kapağına yazdığını yapıştırdıktan sonra güzelce paketledi. Paketin üzerine de Sevgili eşime diye not düştü.
(Asaf'ın şiiri)
Alıştım
Senle bir yuva kurdum
Allah nasip eyledi
Ne zaman eşim oldun
O zaman göz göze geldik
Gözlerin gözlerim oldu
Kulaklarım senin gülüşlerine
Kalbim senin frekansına takıldı
Eşim oldun gönlüme kuruldun
Sen bana Rabbimin emanetiydin
Ben ömrümün yoldaşına
Ahiretteki zevceme
Gönlü güzel helalime
Güzeller güzeli eşime
Tutundum vuruldum
Rabbimden ötürü sevdim
Ve sen bana
Rabbimin emaneti oldun
En güzeli de alıştım
Sen benim en güzel alışkanlığımsın...(Dipsiz kuyu Kitabı 26.Bölüm )(Diğer kitabım)(bu bölüme özel)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gözyaşım "Yaprak Güzelim" Tamamlandı
Spiritual-Hoşgeldin gözyaşım. -Hoşbuldum Asaf'ım.Merak ettiğim bir şeyi sorabilir miyim? -Tüm sorularına özenle cevap vereceğimi biliyorsun. -Bana neden gözyaşım diyorsun? -Sen benim ömrüme verilmiş emanetsin. Sen benim sevincimin gözyaşısın. Şükür ederken...