82.Bölüm Duada Buluşan Gönüller

1K 108 131
                                    

Eslem uykusundan ayrılan bebeğinin ağlayışı ile okuduğu yazının derinliğinden kopabilmişti .

-Annem ,Elif Zümra'm uyandın mı sen ?Ağlama annem .Hadi karnımızı doyuralım .

Bebeğini doyururken gönlünden kopan duaları seslice dillendiriyordu .

-Güzel yavrum .Seni bize nasip eyleyen Allah'a şükürler olsun .Annen, baban,ninelerin,dedelerin seni ne çok seviyor.

-Sonra hiç isim veren Birgül halan ve onun ailesi unutulur mu hiç.

-Maşallah tek tek sayarsam yorulacağım .

-Olsun ben yine de konuşayım güzel kızım .Annen seninle konuşuyor,seninle dertleşiyor.

-Sesim başını ağrıtır mı acaba?

-Bak ya ben bunu hiç düşünemedim ya .

-Karnın doyunca nasıl da boncuk gözlerin nasıl da kapandı.

Yavaşça kızını kucaklayıp beşiğine yatırdı.Yine günün saatlik uykularına dalmıştı Elif Zümra.

Kızının uykuya dalması ile namazını kılmak için abdest almak niyetiyle banyoya doğru ilerledi.

Yavaş ve sessiz adımlar ile ilerleyen Eslem abdest alırken ne olur ne olmaz diye banyonun kapısını açık bıraktı.

Artık ilk günlerki kadar endişeli değildi Allah'a şükür.Yine de tedbirli olmak adına,bir kulağı da Elif Zümra'daydı .

Abdest alırken euzu besmele ile başladığı abdestine niyet ettikten sonra her abdest uzvu su ile buluşurken dualar da ediyordu.Bazen Arapça ile bazen Türkçe olarak dualarını ekliyordu .

Bazen de gönlünden dillenen duayı ekliyordu dualarına.

Ellerini yıkarken harama bulaşmamasını, ağzına su verirken haram lokma girmemesi, dedikodudan, kötü dilden uzak olmayı, Cennet nimetlerinden nasiplenenlerden olmayı diledi Rahman'dan .

Ağzını çalkalayıp burnuna su verip temizlediği de de Cennet kokularına ulaşanlardan olmayı diledi .

Sıra yüzüne geldiğinde ahirette,mahşer gününde yüzü kara olanlardan değil de ak olanlardan olmayı diledi.

Sağ kol ile sol kolunu dirseklerine kadar yıkarken amel defterini sağ elinden alanlardan olmayı diledi.

Başının dörtde birini mesh ederken arşın gölgesinde gölgelenenlerden olmayı diledi.

Kulaklarını su ile temizlediğinde kötü söze, dedikoduya , iftiraya kulak vermemeyi diledi.

Ensesini ıslattığı iki elinin tersiyle sıvazlarken Cehennem azabından korunmayı da dualarına ekledi.

Sağ ve sol ayaklarını suyla temizlerken hayırlı adımlar atabilmeyi diledi .

Genelinde dileği tüm uzuvlarının , organlarının,bedeninin ve ruhunun hayırlı olmasıydı.

Ve ettiği duaları ben ile telaffuz etse de aslında biz demeyi ihmal etmedi.

"Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden resulullah"

"Şahadet(şahitlik) ederimki Allah'tan başka ilah yoktur ve Şahadet(şahitlik) ederimki Hz.Muhammed(sav) O'nun peygamberi(elçisi)dir"

Abdestini şahadet ile taçlandırdı.

Neyseki kızı hala uyanmamıştı . Seccadesini yere serip köşeye koyduğu turkuaz renkli tespihiyle namaza durmuştu.

Nefse ağır gelse de Allah'u Ekber sesiyle elinin tersiyle dünyayı geride bırakmaktı.Rahman ile baş başa kalmak gibiydi niyet edilen .

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin