Günay ailesi için günler kendi hâlinde ilerliyordu .Elif Zümra gün aldıkça Asaf ve Eslem anne ve baba olmayı yaşayarak öğreniyorlardı . Anneliğin adımları da babalığın adımları da kendine has bir güzellikteydi ve nice lütuflar barındırıyordu.
Elif Zümra'nın emeklediği günler onlar da ana baba olarak emekliyor,Elif Zümra ile beraber yürümek için adeta gün sayıyorlardı.
Akşam yemeği sonrası Eslem'in ailesinin evine davetlilerdi . Gününün Elif Zümra ile akşama ulaşmasının ardından Eslem, arkadaşları ile görüşmekten gelen kayınvalidesi Meryem hanım oturup birer bardak ıhlamur içmişlerdi .
Gün içinde yaşadıkları hadiseler üzere kelimeler ve cümlelerde buluşmuşlardı .
Aradan geçen bir saatte kayınbabası Ömer bey ve kocası Asaf da kitabevindeki işlerini tamamlayıp eve gelmişlerdi .Baba kız ,dede torun hasreti ön plandayken hanımlar sofrayı evin çalışanı Ayşe teyze ile birlikte kuruyorlardı.
Akşam yemeği " Bismillah " lafzı ile başlanıp tüm nimetleri nasip eyleyen Rahman ve Rahim olan Allah'a şükür ederek tamamlanmıştı.
Sofranın kaldırılması ile herkes odalarına geçmişti . Misafirliğe gitmek için hazırlanacaklardı.
15 günlüğüne memlekete gidip gelen anne ve babasını oldukça özlemişti Eslem .Ne de olsa ,insan ne kadar yaş alırsa alsın anne babasının gözünde bir çocuk oluyordu.Ve insan yaş aldıkça daha da duygusallaşıyor ,annesini ve babasını daha çok özlüyordu .
Akşam namazlarını bir arada eda etmelerinin ardından yola koyulmuşlardı .Öndeki araçta Meryem hanım ve Ömer bey ilerleriyordu .
Bebeğini arka koltuktaki bebek koltuğuna oturtan Eslem kemerin kapandığından iyice emin olmak istercesine birkaç kez kontrol ettikten sonra , her ne kadar içinden kızının yanındaki koltuğa oturmak geçse de içindeki yersiz endişeyi abartmamak adına ön koltuğa kocasının yanına oturup yolculukta eşlik etmeye karar verdi .
-Özledin değil mi Eslem sizinkileri ?Kızımız da özledi anneannesi ile dedesini .
-Ay hiç özlemez miyim Asaf ya ? Allah'tan şu görüntülü konuşma olayı var da yüzlerini canlı canlı görebiliyorum .Böyle mesafeleri kısaltan uygulamalara emek harcayanların emeklerine sağlık ya .
-Bu konuda haklısın galiba teknoloji eksileri ile artıları bir bütün olan bir kavram olsa da senin bahsettiğin artıları arasında.
-Buram buram memleket kokuyordur şimdi onlar . Düşünsene şimdi annem ile babamın memlekette hiç büyükleri kalmadı .Onları göreceğim için sevinçliyim ama .
-Vefat haberi ile de yürekleri sancılı olacağı için sevincin ve üzüntün arasında sıkışmış gibisin.
-Beni, duygularımı tamamladığın gibi cümlelerimi de tamamlıyorsun .İyikimsin Asaf'ım ben daha ne diyeyim?
-Olsun o kadar Eslem'im sen de benim iyikim olunca Allah'ın izniyle.Hem sen üzme kendini gönlünden geçtiği gibi davran . Sonuçta onlar annen ve baban her halini biliyorlar .
-Dediğin doğru aslında benim gerçekten ben olmaktan mutlu olduğum ,iyi ki anne va babam oldukları için şükrettiğim ailemin yanına gidiyorum sonuçta .
-Aynen öyle ,kurduğun çekirdek ailen ile senin büyüdüğün yuvana gidiyoruz.
Yolculuk boyunca Elif Zümra mırıltılar çıkardığı kısa bir şekerleme yapmışken anne va babası müzikler eşliğinde yolu tamamlamıştı.
Yine sevgiyi dinlendiren bir şarkı yoldaş olmuştu onlara ...
☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧☀️💧
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gözyaşım "Yaprak Güzelim" Tamamlandı
Spiritual-Hoşgeldin gözyaşım. -Hoşbuldum Asaf'ım.Merak ettiğim bir şeyi sorabilir miyim? -Tüm sorularına özenle cevap vereceğimi biliyorsun. -Bana neden gözyaşım diyorsun? -Sen benim ömrüme verilmiş emanetsin. Sen benim sevincimin gözyaşısın. Şükür ederken...