Gecenin serin havayı taşıdığı saatlerde uyku tutmamıştı Eslem'i.Gündüz geceye devrettiği saatler sakinliği ağırlıyor gibiydi .Sabah namazının vaktine ulaşmayı bekliyordu .Uyuyamayacağını anlayan Eslem kendini uyku adına zorlamamaya karar verdi .Zaten gün içine dağılan uykusundan yeterince nasipleniyordu .Bir köşeye uyku ile koşan gözleri şimdi uyku görmek istemediğini dile getiriyordu .
Kocası Asaf'ı da uyandırmadan yataktan yavaşça kalktı . Kocasının açılan üstünü de hafifçe örttü.Ne de olsa Asaf kendisinden daha hafif uyuyordu .Hoş uyanmasa bile yokluğunu fark ederdi ya Asaf .
Yavaş yavaş adımlarla banyoya geçen Eslem uykusunun açık olmasını da fırsat bilerek abdest almaya karar verdi .Allah'a şükür ki sargıları alındığından beri daha rahat abdest alabiliyordu . Yanıklar için kullandıkları ilaçlar bitince bir tavsiye üzerine el ve kollarının bir kısmına ve karnındaki yanık kısma kına sürmüştü.Kınanın birçok şeye faydası olduğunu bilirdi .Hatta küçüklükten gelen bir alışkanlıkla annesi bayram arefelerinde ellerine kınalar yakardı . Küçüklükten beri hoşuna giden kınayı ne kadar istese de saçına sürmeye cesaret edememişti .
Eski anılar aklına dolarken bu sefer yeni öğrendiği bilgi ile kınayı ya annesine,ya kayınvalidesine ,ya da Ayşe teyzeye yaktırmak aklından geçiyordu.Hangisi denk gelirse diye düşünürken meselesinin Asaf da tamam bulması da hoş olmuştu . Kına bahsini eşine anlatırken Asaf tıpkı saçını ilk ördüğü zamanki doğallık ve samimiyetle ben yakarım istersen demişti .Bunun üzerine Eslem seve seve kabul etmişti . Saç konusu kadar başarılı olamasa da Eslem'in tarif etmesi ile Asaf şifa olsun niyeti ile yanıklarına kına sürmüştü .Fazladan sürülen kınanın haricinde bir sıkıntı olmamıştı .
Tebessüm eden Eslem anılarını zihnine emanet ettikten sonra kınalı elleri ile abdest almıştı .Banyodan çıktıktan sonra seccadenin yanında bulunan eteğini pijamasının üzerine geçirmişti.Pijamasının üstü ise zaten uzun kolluydu . Abdest almadan önce topladığı saçlarını da gri rengin fıstık yeşili ile buluştuğu oyalı yazmayı başına örtmüştü .Aslında üşümüyordu ama üzerine ince bir ceket almıştı.
Sessiz sakin odadan çıkıp kütüphanenin bulunduğu odaya geçmişti.Kuran-ı Kerim'i eline alıp gönlünü ayeti kerimeler ve mealine açmıştı .Kaldığı sayfadan devam ederken önce sureyi tamamlayıp sonra sürenin mealine başlıyordu . Duası ile bitirdiği tilaveti ince ince düşünmeye koyuldu .
Mesele insanın yeri gelir evladı ile yeri gelir eşi ile yeri gelir de malım mülküm dedikleri ile her an imtihan olabileceğini anlatan ayetle başlıyordu .
Evladım dersin ,varını yoğunu önüne koyarsın yeri gelir o seni görmez bile .Oğlum dersin kızım derdin seslendiğin ile kalırsın duymaz bile . Karım,kocam dersin bir ömür hatta ahirette de eş olmaya niyet edersin ; şu kısa dünya hayatı bitmeden canım dediğin,can düşmanın olur .Malım mülküm dersin ya seni de alır götürür ,ya da gözün onlardan başkasını görmezken olan kaybettiklerine olur ...
İnsanoğlu işte ;her duygu ,her özellik usulünce verilmiş ama cüzi iradenin hakkını veremeden dengeyi kaybetmişiz .Yeri gelmiş hırslarımıza yenik düşüp daha fazlasının peşinde koşarken doğruyu yanlışı kaybetmişiz .Korku duygusu ölçülü ve gerektiği yerde olması gerekirken tüm dünyamızı korku zindanına çevirip cesaretin , yaşamanın ehemmiyetini anlayamamışız .
Daha bir çok duygunun azı çoğunun getirdiklerini düşünürken en çok da anlayışlı olmak konusunda eksik kalmışız.Ne kendimizi adam akıllı dinlemişiz,ne de yüreğimizi.Hele hele doğrunun sesini dinlemeye dinlemeye unutmuşuz bile .
Rabbim böyle hallerden muhafaza buyursun insanız en nihayetinde ve Rabbim her halimizi hayırlı ve rızası olduğu hal üzere eylesin .(amin)
Eslem yüreğinin dolmasi ile sanki koca odaya sığamamıştı.Huzurun talibi olan gönlü gecenin bu vaktinde rıza için , şükür için namaza durmuştu.İki rekat tüm acizliğini, yüreğindeki imanı sığdıran Eslem bir dua ile tamama erdirmişti .
Odanın penceresindeki gömeç çiçekleri sanki onu çağırır gibiydi . Penceredeki çiçekler ile tek tek ilgilenen Eslem diğer çiçekleri de görmek dileğiyle bahçeye inmişti .Bu saate onlara su veremezdi ama onlarla dertleşebilirdi .Binbir çiçeğin taşıdığı o güzel kokuları huzuruna saklayabilirdi .
Zaten sabah namazı vakti yaklaştığı için tekrar uyumayı düşünmemişti bile . Bahçenin bir köşesine oturmadan önce çiçeklerini havanın izin verdiği kadarıyla ışığı açmadan kontrol etmişti .Çok şükür ki ne boynu bükülen ,ne de kuruyan.Sadece mevsiminin geçtiğini belli eden kocamış güller vardı . Aslında geçen hafta toplamıştı ama yine ömrünü tamama erdiren çiçekleri vardı .Bu sefer ilk açılan gömeç çiçekleri de kurumuştu .Susuzluktan değil zamanı dolduğu için .Eslem de böyle kurumuş çiçekleri alıp saklardı .Kimi zaman bir kitabın arasında kimi zamanda çiçekleri bir arada tutan cam kavanoz da .
Eslem karnındaki bebeğine çiçekleri anlatadursun ,Asaf da tam da Eslem'in düşündüğü gibi yokluğunu hissetmişti .Elini attığı yatağın sol tarafı boştu . Üstelik soğumaya başlamış gibiydi .Banyoya da kulak verse bile ses gelmediğini anlayan Asaf bismillah deyip yataktan kalkmıştı . Öncelikle sakin olmalıydı hem nereye gidecekti ki .Belki de uyku tutmamıştı . Bulundukları kattaki odalara bakarken hanımının kütüphaneye uğradığını anlamıştı .
Daha sonra mutfağa inmeye karar verdi .Belki Eslem'in karnı açıkmıştı.Kim bilir canı neler istemişti .Normalde de iştahı güzel olan Eslem iki canlı olunca iştahı daha da güzelleşmişti .Bununla ilgili yaşadıkları tatlı hatıralara hem bir şükür hem de mutluluk taşıyan bir tebessüm armağan etmişti .
Büyük bir hevesle girdiği mutfakta da eşini bulamamıştı.Aslında yüreği telaşlanmaya hazır durumdaydı ama yine de sakin olmalıydı . Daha bakacağı bir çok yer vardı evde.Ki bunlara gerek bile kalmadan bahçeye açılan mutfak kapısından çiçeklerin yanında oturan tabiri caizse onlar ile dertleşen Eslem'i görmüştü .Onu bulmanın rahatlığı ile yavaşça yakınına yaklaştı .Can kulağı ile karısını dinlemeye başladı .
Evet canım bak bu son çiçek de fesleğen diye anlatırken yaprağının küçüklüğünden, yeşilinden,kokusundan da bahsetmeyi ihmal etmiyordu .
Bak mesela bunu Birgül halan getirdi .Sonra ondan budak alıp başka saksılara tutturduk ve bir sürü oldular.Şimdilik halanın senden haberi yok ama eminim duyunca çok sevinecek .Bunun için biraz daha beklememiz gerekiyor .Zaten yavaş yavaş kendini belli ediyorsun .Allah'a şükür yanıkların sana bir zararı olmadı .Rabbim sana hayırlısı ile bizlere nasip eylesin .Biliyor musun babana bakıyorum da o benden de heyecanlı galiba .Senin varlığını duyduğumuz günden beri heyecan ve özlem ile hayırlısı ile geleceğin günü bekliyoruz .
Bazen konuşmaya gerek duyulmaz ya duygular kendi halinde dile gelir o misal .Asaf da Eslem'i dinledikçe içtenlikle gözünden yaşlar yüreğine doğru huzurla ulaşıyordu .Ve daha fazla karısından uzak durmadan yanına koşmuştu.Tabi onu korkutmamaya dikkat ederek .Normalde dalgınlığı ile nam salan Eslem sanki kocasının yakınında oluşunu hissetmiş gibiydi .Ya da çok önceden yürekler konuşmuştu .
Bahçedeki sessizliğe birbirine sarılan karı kocanın mutluluk,şükür gözyaşları eşlik ediyordu .Ve devamında Eslem'in yüreğinden süzülüp,zihnine ulaşan kelimeler dili ve sesi ile buluşmuş cümle oluşturmuş gibiydi .
-İyiki hayatımdasın gönlü güzel Asaf'ım .Bizi birbirimizi nasip eyleyen Rabbime şükürler olsun .İyi günde de kötü günde de biz yine biz olalım .Sen ben ayrımı olmadan .Seninle ilk konuştuğum gün korkuyordum biliyor musun ya gün gelir de açtığın kapıları yüzüme kapatırsın diye .Ama sen ne yaptın biliyor musun ?
Beni aldın yüreğine koydun Rabbinden bir emanet gibi ,yine Onun rızası için severek .Rabbim senden iki cihanda da razı olsun .-Sana cevap olarak uzun uzun cümleler kurabilirim Allah'ın izniyle .Ama bu sefer bir kelimelik bir cümle ile karşılık vermek istiyorum .Ve emin ol anlamı binlerce cümleyi barındıracak kadar dolu,sevgimi tarif edebilecek kadar güzel .
İyikimsin...🍁🌿
Selamün aleyküm sevgili okurlar hayırlı geceler ☺☺☺
Yeni bölüm geldi inşallah beğenirsiniz de vakit ayırdığınıza ve beklediğinize değer ☺🌷
Kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın lütfen Allah'a emanet olun ☺🌷🌿
Şimdiden iyi bayramlar diliyorum .🤗🤗🤗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gözyaşım "Yaprak Güzelim" Tamamlandı
Spiritüel-Hoşgeldin gözyaşım. -Hoşbuldum Asaf'ım.Merak ettiğim bir şeyi sorabilir miyim? -Tüm sorularına özenle cevap vereceğimi biliyorsun. -Bana neden gözyaşım diyorsun? -Sen benim ömrüme verilmiş emanetsin. Sen benim sevincimin gözyaşısın. Şükür ederken...